Vozili smo: Seat Leon Cupra 300 - volk v ovčji koži

Prenovljenega Leona smo že spoznali, zdaj pa so svoje še dodali še možje iz Seatovega športnega oddelka.

Novi Seat Leon Cupra zdaj nosi oznako 300. Glede na to, da se je poimenovanje modela številčno stopnjevalo, je nekako jasno, kaj ta oznaka pomeni. A čeprav je prirastek pri moči poglavitna sprememba pri novi Cupri, je v simbiozi z nedavno prenovo modela Leon ta paket zdaj kombinacija izjemno uporabnega avtomobila z zmogljivostmi, ki se jih pred nekaj leti ne bi sramoval niti kakšen model iz Porschejeve ponudbe.


Pogon na štiri kolesa za sekundo boljši pospešek do 100 km/h

Če so pri Seatu v prvih treh generacijah Leona Cupro ponujali le v kombilimuzinski izvedbi, so v zadnji generaciji s trivratnim modelom ter še posebej kombijevsko karoserijsko različico dosegli izjemen prirastek pri prodaji. Zaznali so, da kupci iščejo vsestransko uporaben avto, ki pa po potrebi lahko zadovolji vse vozniške in adrenalinske zahteve. Zato zdaj kombijevsko različico ponujajo tudi s štirikolesnim pogonom, ki ne le da poskrbi za izjemne pospeške z mesta (4,9 sekunde do 100 kilometrov na uro, kar je za sekundo hitreje od spredaj gnane Cupre), ampak nam zagotovi tudi zanesljivo lego na nekoliko slabših podlagah.

Korenitih sprememb v notranjosti nismo zaznali. V okviru prenove modela Leon so tudi Cupro opremili z novim info-zabavnim sistemom z devetpalčnim zaslonom, občutljivim za dotik. Sicer pa precej monotono oblikovano notranjost malce razbijejo dirkaško naravnani dodatki, kot so izvrstni sedeži, atraktivna grafika (še vedno analognih) števcev, barvno prešito usnje itd. Velja omeniti še, da so Cupri dodali kup asistenčnih sistemov, ki skrbijo za varnost in boljše počutje v avtu. Tako je Leon z naprednim radarskim tempomatom zmožen sam voziti v prometnih zastojih, zna paziti na pešce, vas opozarjati pred objekti v mrtvem kotu in še bi lahko naštevali ...

300 'konj'. Serijsko!

Če smo se še pred kratkim čudili, kaj lahko garažni tunerji iztisnejo iz prisilno polnjenih bencinskih motorjev, nam danes v Leonu Cupri že serijsko ponujajo 300 'konjev'. Ne le da so iz motorja pridobili dodatnih 20 'konjev', prilagodili so tudi nastavitve robotiziranega dvosklopčnega menjalnika ter izpopolnili delovanje elektrohidravlične zapore diferenciala. 
Pri vožnji s Cupro smo hipoma zaznali večji razkorak med umirjenostjo in športnostjo modela. Prvi del poti smo opravili po avtocesti in pri tem bi zlahka resno podvomili o športnem karakterju, ki naj bi se skrival za izbranim voznim profilom Cupra. Ker nas je pot vodila na dirkališče Castellolí pri Barceloni, smo lahko dodobra preizkusili, kaj ponuja ta dvoličnež.

Ker nam je tempo na stezi narekoval priznani španski dirkač Jordi Gene v Seatu Leonu Cup Racerju, je bilo jasno, da bo šlo kar zares. In res je bilo tako. Cupra, obuta v napol dirkaške gume Michelin Pilot Sport Cup 2, je zarezala v ovinke, harmonija dobro naravnane lege in natančnega krmiljena pa se je poznala prav v vseh kombinacijah ovinkov. Tudi pri pospeševanjih iz počasnejših ovinkov je bilo čutiti, kako dobro zapora diferenciala prenaša moč na zunanje kolo, in če smo nekoč podvomili, da je vso to silno moč nemogoče spraviti na sprednji kolesni par, je vsa skrb zdaj odveč. Tudi zunaj dirkališča nas je prepričala uravnotežena lega pri malce bolj dinamični vožnji skozi ovinke. Avto nikakor ne sili iz ovinka, prekrmarjenja pa prav tako ni zaznati, razen če avta na zaviranju popolnoma ne prisilimo v to.


Ker nam je slovenski zastopnik že posredoval cene, lahko Cupro tudi cenovno uvrstimo. Kot smo vajeni, je ponudba koncernske tehnologije pri Seatu vselej cenovno bolj ugodna. Tudi v tem primeru je tako, saj je vstopna cena za trivratni model z ročnim menjalnikom postavljena pri 30.990 evrih. Seat Leon Cupra ST s štirikolesnim pogonom in menjalnikom DSG pa ima kot predstavnik vrha ponudbe ceno 36.000 evrov.

Cupra skozi zgodovino

Seat Leon Cupra je skozi generacijske evolucije doživel kar nekaj zanimivih sprememb. Prva generacija je nekako še najbolj izstopala od koncepta športnih kombilimuzin, kot jih poznamo danes. Šestvaljni motor je priskrbel 205 'konjev', ti pa so 'uhajali' na vsa štiri kolesa. V drugi generaciji so v nos namestili precej lažji, 1,8-litrski turbobencinar z 225 'konji', ki je poganjal sprednji par koles. Tretja evolucija tega športnika pa je dobila motor, ki ga kot osnovo uporablja tudi aktualni model. Takrat je bil zmožen proizvesti 265 'konjev', prvič pa so ga povezali z dvosklopčnim menjalnikom.

Seat Leon Cup Racer

Tempo po stezi Castellolí nam je narekoval nekoč stalni udeleženec karavane WTCC, španski dirkač Jordi Gene. V ta namen so mu dali letošnjo specifikacijo Seata Leona Cup Racerja, ki je trenutno eden od najbolj priljubljenih avtomobilov na pokalnih prvenstvih po vsem svetu. Za letošnjo sezono so ga še izboljšali, kupcem so ponudili možnost vgradnje sekvenčnega menjalnika, mu dvignili moč na 330 'konjev' ter izboljšali aerodinamični paket.

besedilo: Saša Kapetanovič · foto: Saša Kapetanovič, Seat

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja