Volkswagen Touareg

15. 2. 2007
Deli

Zmagovitega konja se ne menja, pravi pregovor. In ker je Touareg v Volkswagnovi paleti eden od uspešnih avtomobilov, je seveda jasno, da so se njegove prve pomladitve po prihodu na trg pred dobrimi tremi leti lotili s treznim premislekom.

Pri Volkswagnu sicer pravijo, da je novih približno 2.300 delov avtomobila, a navzven in med vožnjo Touareg (na srečo) ostaja Touareg – le da je na nekaterih področjih lepši ali boljši. Lahko bi mu rekli tudi Touareg Plus.

Touarege bodo seveda še naprej izdelovali v Volkswagnovi tovarni v Bratislavi in še naprej ga boste zlahka prepoznali. Dobil je sicer pomlajen obraz, s katerim jasno izkazuje pripadnost znamki – nove luči, izražena kromirana maska (iz bleščečega kroma pri pet- in šestvaljnih modelih in iz mat kroma pri močneje motoriziranih različicah), nov odbijač in nova stranska ogledala, v katerih so smerniki s tehnologijo LED (in sistem Side Scan). Tudi zadnje luči so sedaj LED, zato so lahko njihova stekla temnejša, spojler na vrhu zadnjih vrat pa je boljši aerodinamiki v prid izrazitejši.

V notranjosti sicer niso opazni, so pa občutni novi sedeži, nekaj novosti je pri barvah oziroma vrstah usnja, novi pa so tudi vzorci lesenih vložkov v kabini. Inženirji se niso lotili le prednjih sedežev (tu so se posvetili predvsem udobju), temveč tudi zadnje klopi, ki je sedaj osem kilogramov lažja in se preprosteje zloži, dno prtljažnika pa po tem opravilu ostane ravno. Spremenili so tudi obliko merilnikov, najopaznejši pa je novi večfunkcijski prikazovalnik med njimi, ki je večji, predvsem pa barven.

Zaslon LCD velike ločljivosti je sedaj precej preglednejši in hkrati zmožen jasneje prikazati potrebne informacije. Ena od teh je tudi delovanje samodejnega tempomata ACC – ta, kot je pri tovrstnih sistemih v navadi, deluje prek radarja spredaj, avto pa zna sistem Front Scan, ki uporablja isti radar, ko gre za nevarnost trčenja, ne le upočasniti, temveč tudi povsem ustaviti. Radarska tipala, tokrat v zadnjem odbijaču, uporablja tudi sistem Side Scan, ki nadzoruje dogajanje za in ob avtomobilu in voznika ob menjavi pasov s svetlobnim signalom v zunanjih vzvratnih ogledalih opozori, da pot ni prosta.

Ker je Touareg vendarle tudi terenec (ki premore tudi reduktor in zapori srednjega in zadnjega diferenciala, zadnja je doplačilna), so terenski uporabi prilagodili tudi ABS (in ga poimenovali ABS Plus). Ta sedaj med terensko vožnjo (oziroma vožnjo po pesku, snegu . . ) kolesom dovoli več blokiranja, da se tako pred prednjimi ustvari klin iz narinjenega materiala, ki avto ustavlja učinkoviteje kot kotaleča se kolesa pri klasičnem ABS. ESP ima sedaj dodatno funkcijo, ki zazna in zmanjša nevarnost prevračanja, zračno vzmetenje pa ima tudi športno nastavitev s funkcijo, ki zmanjšuje nagibanje avtomobila med hitro vožnjo po asfaltu.

Zračno vzmetenje je serijsko pri osem- ali večvaljnih motorjih, pri drugih je na voljo za doplačilo. Motorna paleta je ostala skoraj enaka, dosedanjima dvema bencinskima (3, 5 V6 z 280 in 6.0 W12 s 450 ’konji’) se je pridružil (prvič v avtu s Volkswagnovo značko na nosu) 4, 2-litrski osemvaljnik V s tehnologijo FSI in 350 ’konji’, ki ga sicer že poznamo iz Audijevih modelov. Dizli ostajajo enaki, torej 2, 5-litrski petvaljnik, trilitrski V6 TDI in ogromni V10 TDI (174, 225 oziroma 313 ’konjev’). Menjalnik je kot doslej vedno šeststopenjski samodejni (ali šeststopenjski ročni pri dveh šibkejših dizlih).

Prenovljeni Touareg je že naprodaj, cene pa se glede na predhodnika niso veliko spremenile. Touareg tako ostaja dober nakup. Tudi zato so že prejeli 45 naročil, do konca leta pa naj bi prodali 80 Touaregov.

Volkswagen Touareg V8 FSI

  • motor (zasnova): osemvaljni, V, bencinski z neposrednim vbrizgom goriva
  • gibna prostornina (cm3): 4.136
  • največja moč (kW/KM pri 1/min): 257/340 pri 6.800
  • največji navor (Nm pri 1/min): 440 pri 3.500
  • prednja prema: posamične obese, dvojna prečna vodila, jeklene ali zračne vzmeti, elektronsko nadzorovani blažilniki, stabilizator
  • zadnja prema: posamične obese, dvojna prečna vodila, elektronsko nadzorovani blažilniki, stabilizator
  • medosna razdalja (mm): 2.855
  • dolžina × širina × višina (mm): 4.754 x 1.928 x 1.726
  • prtljažnik (l): 555-1.570
  • največja hitrost (km/h): (244)
  • pospešek 0-100 km/h (s): (7, 5)
  • poraba goriva po ECE (l/100 km): (13, 8)

Dušan Lukič, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja