Vozili smo: Audi A5 in S5

Uradni novinarski material pravi, da je serija A5 »temeljito izpopolnjena«. In izjava kar drži.

Vozili smo: Audi A5 in S5 Vinko Kernc
4. 10. 2011

Cena: 36.240 €
V pro­da­ji konec novembra.

Verjetno najpomembnejša pridobitev tokrat, po štirih letih od predstavitve prenovljenega A5, je 1,8-litrski TFSI s 125 kilovati. Tega v osnovi sicer že poznamo, a je zdaj res temeljito obdelan, saj so neposrednemu dodali posredni vbrizg! Ta stopi v akcijo pri delnih obremenitvah in motorju povečuje učinkovitost ter zmanjšuje onesnaževanje, skupaj s sistemom Valvelift (različni gibi izpušnih ventilov pri različnih pogojih delovanja) pa omogoča čistost, ki ustreza prihajajočim strogim normam Euro6.

Poleg tega so izpopolnili termični nadzor delovanja motorja, mu dodali na novo razvito turbopuhalo, ga za nekaj kilogramčkov olajšali in mu pošteno zmanjšali notranje trenje z uporabo naprednih materialov za prevleko batov ter z boljšim uležajenjem obeh gredi zoper tresljaje. Motor izriše lep diagram navora (in moči), elektronika pa ga nadzira tako, da je neprijetni del značilnosti turbostroja neizrazit. To pomeni, da je v vožnji uglajen, takšen pa namenjen manj zahtevnim voznikom. Ta motor zdaj zamenjuje prejšnji 1.8 TFSI (118 kW) in 2.0 TFSI (132 kW), v ponudbi pa ostaja zmogljivejši 2.0 TFSI s 155 kilovati.

Pri Audiju za bližnjo prihodnost napovedujejo še en TFSI, tokrat 200-kilovatni, trilitrski V6, ki bo zamenjal dosedanji 3.2 TFSI (s 195 kW) in ki je po svoji tehniki na las podoben tistemu, ki poganja S5, le da je nekoliko manj zmogljiv in (predvsem) manj brutalen. Ta, torej S5, pa ni več na voljo z osemvaljnikom, ampak le s trilitrskim V6 z mehanskim puhalom ter z novo 'obdelavo' zvoka izpuha.

Kupeju družine A5 so zdaj namenili tudi 105-kilovatni 2.0 TDI, ki je bil doslej na voljo le v kabrioletu in Sportbacku, obe različici (torej tudi zmogljivejša) tega stroja pa sta bili deležni nekaterih dodelav, vključno z izboljšanim dvomasnim vztrajnikom. Cenike zapušča različica 2.7 TDI V6 (140 kW), ki jo zamenjuje trilitrski TDI V6 s 150 kW. V obeh primerih gre za spredaj gnanega A5 z neskončnostopenjskim menjalnikom Multitronic. Odslej sta torej v ponudbi dva tehnično podobna motorja enake prostornine (zmogljivejši je pridobil štiri kilovate in jih ima zdaj 180), a z drugačnimi zmogljivostmi, napovedujejo pa še tretjo, ki temelji na močnejšem od obeh in ki bo čistejša (Euro6!) po zaslugi učinkovitejšega nadzora zgorevanja. Pa še tole: sistem stop/start je serijski pri vseh motorjih.

Precej sprememb je tudi na podvozju. Tam so izboljšali vpetje oziroma uležajenje vodil ter na novo kalibrirali vzmeti in blažilnike. Sem spadajo še Audi drive select, elektronski sistem, ki nadzira vozno dinamiko prek spreminjanja karakteristik servovolana (ki je zdaj za A5 serijsko elektromehanski s spremenljivim prestavnim razmerjem), stopalke plina, menjalnika (če je samodejni) ter samodejne klimatske naprave. Sistem ponuja štiri stopnje oziroma pet, če je A5 opremljen z navigacijskim sistemom. Peta nastavitev se imenuje 'individual' in dopušča več osebnih nastavitev prej omenjenih elementov.

Tehnika, ki z voznikom komunicira neposredno v kokpitu, je prav tako dvignjena na višjo raven. Zdaj je serijski sistem, ki zazna utrujenost voznika (na podlagi njegovih reakcij na volanu) in ga na to opozori. Nov je tudi aktivni sistem za ohranjanje prometnega pasu Audi active lane assist, pametni tempomat pa zna zdaj pri hitrostih pod 30 kilometrov na uro sam zavreti avtomobil, če zazna možnost trka.

Pri Audiju obljubljajo tudi izpopolnjene informacijsko-zabavne sisteme; osnovni je zdaj opremljen z osmimi zvočniki, najzmogljivejši pa ima velik trdi disk, sedempalčni barvni zaslon, prikaz 3D, predvajalnik DVD in poenostavljene komande. Osem tipk s fiksno funkcijo so nadomestili s štirimi, vrtljivi gumb za glasnost pa ima odslej tudi krmilno funkcijo. Za doplačilo ponujajo tudi sistem Bluetooth online, ki se zna povezati z Googlom, s spleta pobirati slike Google Zemlja in omogočiti do osmim napravam, da se povežejo s spletom (WLAN).

Tej tehniki so narahlo spremenili okolje – novi so volanski obroči (raven spodnji del za doplačilo), obvolanske ročice, kromirane in lakirane dekoracije, nekateri gumbi, način upravljanja klimatske naprave, kontaktna ključavnica in ročica samodejnega menjalnika, nove pa so skoraj vse barve v notranjosti. In kar je morda pri tem avtomobilu (lahko) precej pomembno: Sportback, najbolj prodajani A5, je zdaj lahko tudi petsedežnik!
V besedah je precej spremenjena tudi zunanjost (nova odbijača, luči zadaj, žarometa, izbirni dnevni LED, zračne reže in meglenke), a so spremembe kljub temu – vsaj povprečnemu poznavalcu avtomobilizma – očem nezaznavne, če ravno vštric ne stojita prejšnji in novi obraz A5.

Zato je morda treba poudariti: čeprav se zdi, da je avtomobil temeljito prenovljen takrat, ko to takoj opazi tudi manj vešče oko, je resnica malce drugačna in skrita v besede. Če so zapisali, da je temeljito izpopolnjen, to – zaradi opisanih tehničnih sprememb in izboljšav – nedvomno drži.

bese­di­lo: Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Slovenija
Tehnično posodobljeni in rahlo oblikovno prenovljeni Audi A5 bo slovenskim kupcem na voljo konec letošnjega novembra. Znanih je nekaj cen: A5 Coupé 1.8 TFSI bo stal 37.300 evrov, 2.0 TDI (125 kW) pa 39.500 evrov. Sportback bo rahlo cenejši, in sicer bo treba za 1.8 TFSI odšteti 36.240 evrov, za 2.0 TDI pa 36.300 evrov. Med drugim bodo na našem trgu ksenonski žarometi v serijski opremi.

Prvi vtis
  • Videz

    Spremembe? Biti moraš vsaj prodajalec Audijev, da (takoj) opaziš razlike. Je pa A5 čeden, še najbolj Cabrio in še najmanj SB.

  • Motorji

    Novi 1.8 TFSI ima lep navor in dobre zmogljivosti, a nekoliko anemičen odziv. Odličen kot vstopni motor za manj zahtevne. S5 pa ... huda reč.

  • Notranjost in oprema

    Oblikovno podobno, kot smo zapisali pri zunanjosti, tehnično pa nekaj lepih dopolnil. Sicer pa še vedno videz tehnične popolnosti s preveč kromanimi dodatki.

  • Cena

    V primerjavi s tekmeci je za spoznanje ugodnejši, a je še vedno – tudi cenovno – član dragega premiumskega razreda.

Prva ocena

Tole ni kakšna izrazita pomladitev, je le tehnična nadgraditev obstoječe ponudbe. Okej, z rahlimi olepšavami.

Podatki

Model: Audi A5 (Coupé) 1.8 TFSI

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, neposredni vbrizg, turbo
Gibna prostornina (cm3): 1798
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 125 (170) pri 3800–6200
Največji navor (Nm pri 1/min.): 320 pri 1400–3700
Menjalnik, pogon: R6, spredaj
Največja hitrost: 230 (222*; 230**)
Pospešek (0-100km/h): 7,9 (8,7*; 8,2**)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,7 (6,2*; 5,8**)
Izpust CO2(g/km): 134 (143*; 136**)
Opombe:

R6 = ročni, S5 = samodejni, DS = dvojna sklopka, CVT = neskončnostopenjski, *Cabrio; **Sportback

Model: Audi A5 Coupé 3.0 TFSI

Motor (zasnova): 6-valjni, V90°, neposredni vbrizg, mehansko puhalo, 2 vmesna hladilnika zraka
Gibna prostornina (cm3): 2995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 200 (272) pri 4750-6500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 2250-4750
Menjalnik, pogon: DS7, 4WD
Največja hitrost: 250 (elektronsko omejena)
Pospešek (0-100km/h): 4,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,1
Izpust CO2(g/km): 190
Opombe:

R6 = ročni, S5 = samodejni, DS = dvojna sklopka, CVT = neskončnostopenjski, *Cabrio; **Sportback

Model: Audi A5 (Coupé) 3.0 TDI (150 kW) Multitronic

Motor (zasnova): 6-valjni, V90°, neposredni vbrizg, turbopuhalo, vmesni hladilnik zraka
Gibna prostornina (cm3): 2967
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 150 (204)†pri 3500-4500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 400 pri 1250-3500
Menjalnik, pogon: CVT8, spredaj
Največja hitrost: 235 (230*, 235**)
Pospešek (0-100km/h): 7,1 (7,6*, 7,1**)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,9 (5,2*, 4,9**)
Izpust CO2(g/km): 129 (138*, 129**)
Opombe:

R6 = ročni, S5 = samodejni, DS = dvojna sklopka, CVT = neskončnostopenjski, *Cabrio; **Sportback

Model: Audi S5 (Coupé)

Motor (zasnova): 6-valjni, V90°, neposredni vbrizg, mehansko puhalo, 2 vmesna hladilnika zraka
Gibna prostornina (cm3): 2995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 245 (333) pri 5500–7000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 440 pri 2900–5300
Menjalnik, pogon: DS7, 4WD
Največja hitrost: 250 (elektronsko omejena)
Pospešek (0-100km/h): 4,9 (5,4*; 5,1**)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,1 (8,5*; 8,1**)
Izpust CO2(g/km): 190 (199*; 190**)
Opombe:

R6 = ročni, S5 = samodejni, DS = dvojna sklopka, CVT = neskončnostopenjski, *Cabrio; **Sportback

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri