Vozili smo -

Vozili smo: Audi A6 Avant

Vozili smo: Audi A6 Avant

Vse po načrtu! Potem ko smo pred pol leta spoznali novo Audijevo limuzino A6, je zdaj tu še Avant.

  • Vozili smo: Audi A6 Avant
  • Vozili smo: Audi A6 Avant
  • Vozili smo: Audi A6 Avant
  • Vozili smo: Audi A6 Avant
  • Vozili smo: Audi A6 Avant
  • Vozili smo: Audi A6 Avant
  • Vozili smo: Audi A6 Avant
« nazaj naprej »

7 fotografij

Bolj posrečenega imena za kombijevski zadek, kot ga je našel Audi, ni. Avanta lahko enačimo z marsičim, običajno pa je vse v zvezi s tem dodatkom napredno, kar kaže naprej, v avantgardo! No, Audijev Avant je drugačen predvsem zadaj, kamor lahko elegantno spravimo kakršnokoli prtljago, raje pa športne pripomočke, kot so kolo, smuči, palice za golf ali padalo, čeprav se zgodi, da kdo z grešno mislijo vanj zloži tudi manj ugledno prtljago, recimo keramične ploščice ali opeko! Brrr, kar zdrznil sem se! Za to je novi Audijev A6 Avant zagotovo preveč žlahten in eleganten. Veliko bolje se bo obnesel pred kakšnim hotelom s petimi zvezdicami, na blejskem golfu ali pred operno hišo – ne poskušajte v Ljubljani, ker je nimamo, ali v Mariboru, kjer pred njenim vhodom ni dovoljeno parkirati avtomobilov.

Zdaj je torej jasno: ko rečemo Avant, mislimo naprej in vemo, da s prtljago ne bomo imeli težav. V vsem drugem pa je tale preizkušeni A6 že znanec, boste morebiti porekli. Pa ni tako. Po znanem receptu, da je kupcem vedno treba ponuditi nekaj več, delajo seveda tudi v Ingolstadtu. Ponudba motorjev pri A6 bo od pojava Avanta dopolnjena še z enim, močnejšim trilitrskim turbodizlom. Pri polnjenju zraka v valje mu zdaj pomagata kar dve turbini na izpušne pline in je torej biturbo. Ta ima kar 313 'konjev' in zares veličastno številko največjega navora (650), za stopnjevanje moči pa skrbi 'pravi' (osemstopenjski) samodejni menjalnik, možna je tudi zgolj kombinacija Quattro.

Prepričljivim zmogljivostim se je ob prvem preizkusu pridružil še odličen zvok iz izpušnih cevi. Ta različica bo kupcem na voljo šele proti koncu leta in zanjo še ni na voljo vseh podatkov. Za zdaj je še manj znanega o najmanjši bencinski motorizaciji, ki je na novinarski predstavitvi že bila v voznem parku. Namreč takšna z dvolitrskim štirivaljnikom, TFSI, ki bo zmogel moč 132 kW (180 KM) in navor 320 Nm. Med vsemi preizkušenimi se je zdel prav ta primerek sprejemljiv za osnovne potrebe. Zelo tih in uglajen tek tega motorja (nekakšna zadušena različica Golfovega GTI) in presenetljivo skromna poraba se zdita kot nalašč za današnje razmere.
Upamo, da naši bralci A6 (limuzinsko različico) že malce poznajo iz naših prejšnjih poročil (vozili smo – AM 5, 2011; test 10, 2011), zato tokrat ne bomo ponavljali prav vsega, kar je Avant nasledil od limuzine.

A vseeno je dovolj novega in pomembnega, kar imata oba: ne smemo pozabiti na učinkovito lahko gradnjo, kjer so audijevci kombinirali uporabo aluminija in trdnega jekla ter pripravili karoserijo, ki je vzvojno na precej višji ravni kot predhodnica, boljša je glede varnostnih lastnosti, a tudi lažja. Drugo, kar zelo barvito odslikava sedanji trenutek svetovnega tehnološkega razvoja, pa so seveda številni elektronski dodatki. Dražjih, večjih in prestižnejših avtomobilov si dandanes pač ne moremo več predstavljati brez zapletene elektronike, in kdor nima vsaj malo 'talenta', da se spopade z računalniškim in 'pametnotelefonskim' upravljanjem v avtomobilih, bo (tudi) v A6 Avantu tako rekoč izgubljen. Elektronska pomagala in sistem infotainment so vozniku in sovozniku seveda tudi pri Avantu v pomoč v najrazličnejših razmerah.

Navržena imena Audi pre sense, Adaptive cruise control with Stop&Go, Audi active lane assist, Audi side assist so le Audijeve oznake za iz različnih prestižnih znamk splošno znane elektronske rešitve. Ponujajo tudi pomoč za boljše prepoznavanje dogajanja pred avtomobilom ponoči (infrardeča kamera), opozorilo za veljavne hitrostne omejitve (videokamera za razpoznavanje prometnih znakov) ter pomoč za parkiranje s popolnim nadzorom s kamerami nad okolico avtomobila. Elektronika in podvozje sta prav tako postala velika prijatelja, za to v Audiju A6 skrbijo elektromehanski volanski mehanizem, ki ga dopolni še doplačljiv 'dinamični' volan, sistem dinamične podpore s programom efficiency za varčnejšo in učinkovitejšo izrabo zmogljivosti avtomobila, zračno vzmetenje (kot možnost) in elektronska prečna zapora, vgrajena v ESP pri modelih s prednjim pogonom.

V A6 je tako na voljo že skoraj vse tisto, kar sicer ponujajo tudi v modelih z višjimi številkami.
Če vam je že všeč limuzina A6, pa imate težave s prtljago, boste do 1.680 litrov brez težav spravili v novega Audija A6 Avanta. Če je prtljage še več, pa ne gre pozabiti tudi podatka, da lahko z njim povlečete tudi do 2.100 kg težke prikolice. Torej le naprej! Septembra se že lahko zgodi, da bo Avant v vaši garaži.

Slovenija
Čas začetka prodaje v Sloveniji je že znan, prvi bodo pri kupcih letos septembra. Za A6 Avanta sicer že sprejemajo naročila. Za začetek bo najcenejši A6 Avant s štirivaljnim turbodizelskim motorjem (2.0 TDI), ki bo v osnovni različici stal 42.680 evrov. Najcenejši z bencinskim motorjem bo imel 2,8-litrski motor V6 (cena osnovnega modela z ročnim šeststopenjskim menjalnikom pa je 45.100 evrov). Na različici z osnovnim bencinskim štirivaljnikom, 2.0 TFSI in 3.0 TDI Biturbo bo treba počakati do konca leta, cen še ni. Štirikolesno gnani 3.0 TFSI stane 58.740 evrov, 3.0 TDI 150 stane 46.990, 3.0 TDI (150) Quattro 53.900 in 3.0 TDI (180) Quattro 55.040 evrov.

besedilo: Tomaž Porekar, foto: Tovarna

 

Komentiraj:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljno uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri