Vozili smo: Chevrolet Aveo - Vozili smo - Avto Magazin

Vozili smo: Chevrolet Aveo

Pri Chevroletu pravijo, da niti en kos ni enak kot pri prejšnjem Aveu. To je dobra popotnica, a sama po sebi še ni porok za to, da je novi Aveo boljši od prejšnjega. Pa je. Boljši. In to kar opazno.

Vozili smo: Chevrolet Aveo Vinko Kernc
8. 8. 2011

Kdo se ne bi obrnil za njim? Novi Aveo je vreden pozornega pogleda; ima izrazito (deljeno) prednjo masko s še večjim znakom znamke na sredini, ima (znova) okrogle luči, ki res malce spominjajo na motocikel, ima visoki ramenski črti, nizke šipe in padajočo streho, ima skrito kljuko zadnjih vrat, s čimer bi rad 'skril' zadnja vrata (in tako upravičil le petvratno kombilimuzino), in ima okrogle luči tudi zadaj. Predvsem pa ima agresiven pogled in še bolj agresiven nastop.

Notranjost rahlo odseva tisto, po čemer je znana Corvette – po optično ločenih delih kokpita na levo in desno stran. Merilniki, zmes analogne in digitalne tehnike ter z modro osvetlitvijo (sicer pa tehnično nič posebnega), pa oblikovno spet trkajo na dušo motociklistom. Znotraj tega pa številni predali in odlagalna mesta, predvsem pa za ta razred kar veliko prostora. Rahlo povečanje zunanjih mer se očitno pozna tudi v notranjosti.

Pri Chevroletu si je Aveo zaslužil povsem novo zasnovo mehanike, vključno s podvozjem, za katero pravijo, da je med najbolj togimi v segmentu. Iz opisa ni ­razvidno (še vedno gre za McPhersonovi nogi spredaj in poltogo premo zadaj), a pomembna razlika je v drobnih detajlih in nastavitvah. Jasno sliko bo dal šele daljši preizkus, v kratkem druženju pa se je zelo dobro izkazal.

Prvi val Aveov bo prinesel tri motorne prostornine (osveženih) bencinskih strojev s štirimi močmi v kar lepem razponu, torej je ponudba s tega gledišča dobra. Motorji so tehnična klasika, a izza volana kar prijazni. Menjalniki so ročni petstopenjski (in s povsem dobrimi gibi prestavne ročice), zmogljivejša stroja pa sta lahko sparjena tudi z novim, šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Ta ponuja tudi ročni način pretikanja – s preklopnim gumbom na levi strani vrha prestavne ročice.

S prestižnimi izdelki prestižnih znamk se sicer ne more kosati, je pa novi Aveo zelo dostojen tekmec v srednjem sloju. Tehnično sicer vztraja v dobrem povpreč­ju, oblika ga dviguje zelo visoko, izdelava je na videz in ob prvem stiku zelo dobra in Aveo daje zaradi naštetega vtis zanesljivega in dobrega avtomobila.

Najboljše pa šele pride. Kot smo že vajeni, spada Chevrolet med znamke, ki poskušajo v Evropi slediti dobremu reku – ponuditi veliko avtomobila za spodoben denar. Če drži, kar napovedujejo pri slovenskem zastopniku, bo Aveo v tem pogledu zvezda: za manj kot 10 tisoč evrov bo med drugim ponujal dobre štiri metre dolžine, 70 'konj', klimatsko napravo, daljinsko osrednjo ključavnico, električno pomični šipi, avdiosistem, ki bere tudi mp3, šest varnostnih blazin, zavorni ABS, pogonski ASR in – stabilizacijski ESP!

Zdaj verjamete, da je od prejšnjega ostalo le še ime?

Motorji, karoserije, oprema

Poleg petvratne kombilimuzine bo na voljo tudi štirivratna limuzina, ki pa na našem trgu na splošno ne kotira visoko. Za trivratno različico trdno trdijo, da je ne bo. Bodo pa jeseni na voljo sodobni turbodizelski motorji (1,3 litra, dve moči), ki sicer še posebno v tem segmentu pri nas izgubljajo tržni delež, a bodo kljub temu dobro popestrili ponudbo. Na voljo bo v petih paketih opreme, kjer najdražji prinese električno pomično sončno streho, 17-palčna lahka platišča in usnjene (prednja ogrevana) sedeže.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    Agresiven videz in številni detajli na petvratni različici. Nekoliko bolj umirjena štirivratna karoserija.

  • Motorji

    Lepa ponudba (70–115 'konj') bencinskih motorjev, ki so od najšibkejšega več kot le solidni, a tehnično le klasični. Turbodizli še niso na voljo.

  • Notranjost in oprema

    Tudi tu oblikovno zanimiv in z detajli pester, a marsikje nekoliko cenen (materiali). Številni predali in dobri (uporabni) elementi opreme.

  • Cena

    ESP serijski pri vseh Aveih. Plus druga oprema, solidna tehnika, videz in drugo – odlično!

Prva ocena

Avtomobil, ki je resnično svež in vreden ogleda. Tudi prostoren, tehnično povsem spodoben ter z dobro ponudbo opreme. In lahkoten v vožnji.

Podatki

Model: Chevrolet Aveo 1.2 (51 kW)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.229
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 51 (70) pri 5.600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 115 pri 4.000
Menjalnik, pogon: R5, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki
Medosna razdalja (mm): 2.525
Dolžina x širina x višina (mm): 4.039 (4.399*) × 1.735 × 1.517
Prtljažnik (l): 290/653 (502*)
Masa praznega vozila (kg): 1.070 (1.085*)
Največja hitrost: 162
Pospešek (0-100km/h): 14,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,9
Izpust CO2(g/km): 138
Opombe:

R5 = ročni, S6 = samodejni, *Štirivratna različica; **S samodejnim menjalnikom.

Model: Chevrolet Aveo 1.2 (63 kW)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.229
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 63 (86) pri 5.600
Največji navor (Nm pri 1/min.): 115 pri 4.000
Menjalnik, pogon: R5, spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki
Medosna razdalja (mm): 2.525
Dolžina x širina x višina (mm): 4.039 (4.399*) × 1.735 × 1.517
Prtljažnik (l): 290/653 (502*)
Masa praznega vozila (kg): 1.070 (1.085*)
Največja hitrost: 171
Pospešek (0-100km/h): 13,4
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,5
Izpust CO2(g/km): 129
Opombe:

R5 = ročni, S6 = samodejni, *Štirivratna različica; **S samodejnim menjalnikom.

Model: Chevrolet Aveo 1.4

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.398
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 71 (100) pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 130 pri 4.000
Menjalnik, pogon: R5 (S6**), spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki
Medosna razdalja (mm): 2.525
Dolžina x širina x višina (mm): 4.039 (4.399*) × 1.735 × 1.517
Prtljažnik (l): 290/653 (502*)
Masa praznega vozila (kg): 1.083 (1.098*); 1.110 (1.125*) za (**)
Največja hitrost: 177 (175**)
Pospešek (0-100km/h): 12,2 (13,1**)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,9 (6,8**)
Izpust CO2(g/km): 139 (159**)
Opombe:

R5 = ročni, S6 = samodejni, *Štirivratna različica; **S samodejnim menjalnikom.

Model: Chevrolet Aveo 1.6

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni
Gibna prostornina (cm3): 1.598
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 85 (115) pri 6.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 155 pri 4.000
Menjalnik, pogon: R5 (S6**), spredaj
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki
Medosna razdalja (mm): 2.525
Dolžina x širina x višina (mm): 4.039 (4.399*) × 1.735 × 1.517
Prtljažnik (l): 290/653 (502*)
Masa praznega vozila (kg): 1.147 (1.162*); 1.168 (1.183*) za (**)
Največja hitrost: 189 (186**)
Pospešek (0-100km/h): 11,3 (11,7)
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 6,6 (7,2**)
Izpust CO2(g/km): 156 (169**)
Opombe:

R5 = ročni, S6 = samodejni, *Štirivratna različica; **S samodejnim menjalnikom.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri