Vozili smo: Citroën DS4

20. 6. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Oznaka DS pri Citroënu že leto dni pomeni nekaj več, lahko bi rekli – dodaj slog!

Citroën zdaj kupcem ob C4 in DS3 ponuja še DS4. Jasno, gre za križanje različnih značilnosti, ne le tistih iz obeh prej omenjenih. Združuje dinamiko kupeja ter lastnosti običajnega avtomobila in visokega sedenja kot v terencu.

V boju za kupce si avtomobilske znamke morajo najti svoj prostor na trgu in za uspešnejši nastop so si pri Citroënu izbrali novo modelno linijo z oznako DS. Okroglo leto je na trgu že DS3, manjši, bolj športen in z okusom opremljen avtomobil s tehniko C3. Tudi DS4 si svoje tehnične gene sposoja, in sicer pri C4 (in Peugeotovem 308). Seveda pa je precej drugačen od svojega manjšega brata z oznako DS3.

Citroënovi tržniki in konstruktorji so pri DS4 križali značilnosti nekaj različnih razredov, elegantnemu zunanjemu videzu se pridružuje precej više nasajena karoserija, tudi nekoliko višja postavitev sedežev pripomore, da je DS4 že kot kak manjši navidezni terenec. Oblika zadka s skrito kljuko in čudnim izrezom zadnjih bočnih vrat pa malce spominja tudi na kupe. Vsekakor bo Citroën DS4 privlačil tiste, ki si želijo nekaj v drugačnem slogu.

Notranjost je ohranila nekaj značilnosti C4, seveda je to najbolj vidno pri merilnikih, enak je tudi volanski obroč. Citroënovi oblikovalci pa so se drugačnosti lotili z bolj žlahtno opremo, od prevlek armaturne plošče do sedežev. Bolj smele so tudi barvne kombinacije, k boljšemu vtisu in večji vrednosti pa pripomorejo še kovinski oziroma kromani okraski.

Prostornost spredaj je zadovoljiva, tudi ergonomija zadovolji že v prvem poskusu (kar pomeni stran od nekoč tako opevane drugačnosti, citroënovskega ponujanja nenavadnih rešitev). Toda že zadnji sedeži in njihova prostornost (prostor za kolena) niso po meri višjeraslim potnikom.

DS4 je tudi malenkost krajši od C4 (za 5 cm), posledica tega pa je nekaj manjši prtljažnik. To kaže, da so se pri Citroënu z DS4 manj ozirali po 'družinskih' kupcih in bolj po tistih, ki avtomobil bolj uporabljajo za najrazličnejše individualne potrebe.

Pri motorizaciji lahko DS4 ponudi novost, ki je doslej še niso vgrajevali v avtomobile s simboličnim zaščitnim znakom dveh strešic v zobniku. THP 200 sicer poznamo že iz sestrske znamke, kjer, med drugim, že leto dni poganja Peugeota RCZ. Seveda so zmogljivosti tega najmočnejšega DS4 prepričljive, po normni porabi pa premaga celo manj zmogljiv motor THP 160.

Turbodizelska ponudba je sestavljena iz dveh običajnih motorjev HDI, pridružil pa se jima je še novi 'mikrohibridni' e-HDI, ki bo v začetku povezan zgolj z avtomatiziranim ročnim menjalnikom, kasneje pa bodo pri Citroënu ponudbo dopolnili še z enakim motorjem z ročnim menjalnikom.

Prav tu je tudi največ novosti, povezanih v sistem, ki zagotavlja izklapljanje motorja še ob pojemku avtomobila (in ne le tedaj, ko se ustavi) ter učinkovito izrabljanje električne energije za zagon (kombinacija tiste iz akumulatorja in e-boosterja).

DS4 je postavljen na precej velika kolesa (tista, ki smo jih preizkušali, so merila 225/40 R 19), kupci pa bodo lahko izbirali tudi med številnimi izvirnimi Citroënovimi lahkimi platišči. Tako se uresničujejo sanje oblikovalcev, ki si za lepši videz avtomobilov vedno želijo velika kolesa, ta pa dobro vplivajo tudi na lego DS4.

Ta je zares presenetljivo dobra, še posebno se je to pokazalo na kakovostnih cestah v okolici Barcelone, kjer smo lahko prvič preizkusili DS4. Na njih se je dobro izkazalo tudi udobje, a za končno oceno bo treba počakati še do našega prvega testa tega avtomobila na domačih cestah.

Citroën se z DS4 vzpenja po lestvici tistih, ki ponujajo privlačne avtomobile – po DS3 je to še en korak v pravo smer. Predvsem velja omeniti, da naj bi – po obljubah slovenskega Citroëna – kupce prepričale predvsem cene v povezavi s popolnostjo opreme, ki jo bo ponujal novi DS4. To bodo lahko slovenski kupci v kratkem tudi sami preverili, saj se prodaja začne v dneh, ko bo izšlo tole poročilo.

Za zdaj so znane cene posameznih različic. Vse se začne pri DS4 VTi s ceno 19.490 evrov, najdražja in najmočnejša bencinska, THP 200, bo stala 28.290 evrov, osnovni turbodizelski (DS4 HDi 110) stane 21.490 evrov in najmočnejši (HDi 160) 27.290 evrov. Pa še to so obljubili: pri DS4 popustov ne bo.

VIDEO

Tomaž Porekar, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"