Vozili smo: Mercedes-Benz T-model razreda C

T = D x Š x V. Seveda, zapisano ne drži, a kaj, ko pri Mercedesu svoje modele s povečano prostornino v notranjosti označujejo s črko T.

Mercedesovi oblikovalci so bili pred hudo preizkušnjo. Vajeni smo, da je po prekrasno oblikovani limuzini, kar novi Mercedes-Benz razreda C vsekakor je, težko najti pravo linijo, da tudi karavanska različica ostane očesu prijazna. Mercedes do zdaj pri tem ni imel ravno sreče (ali znanja), saj so kupci po karavane večinoma zahajali k Audiju ali BMW-ju. Prepričani smo, da se to zdaj lahko spremeni.
Pri Mercedesu priznavajo, da so želeli narediti predvsem lep in športno oblikovan zadek, zato naj bi bila prostornost v prtljažniku drugotnega pomena. Kljub temu je prtljažni prostor v primerjavi s predhodnikom večji za pet litrov, torej je 490-litrski, po podrtju naslonjal pa kar 1.510-litrski. Novost je tudi način zlaganja zadnje klopi, saj se naslonjala zdaj zlagajo v razmerju 40 : 20 : 40, kar je odlična rešitev, če prevažamo daljše predmete (smuči, snežne deske ...) in še vedno potrebujemo oba sedeža zadaj. Dostop do prtljažnika v novem karavanu olajša tudi sistem odpiranja z nogo – dovolj je, da z njo le 'pomahamo' pod zadnjim odbijačem in vrata se privzdignejo.
Motorna paleta je široka. Na voljo so štirje bencinarji, od tega trije štirivaljni in en šestvaljni (ponudili ga bodo nekoliko kasneje) z močjo od 115 do 245 kilovatov. Turbodizelski so štirje, od tega dva dvolitrska z močjo 125 in 150 kilovatov, medtem ko imata 85- in 100-kilovatni prostornino 1,6 litra. Tu je še hibridna različica, ki je skupek najmočnejšega turbodizla in elektromotorja z močjo 50 kilovatov.
Novi T-model je od limuzine širokosrčno dobil tudi množico asistenčnih sistemov. Varnostni sistem proti naletu je del serijske opreme, za doplačilo pa je mogoče izbrati kopico drugih pomagal: aktivni tempomat s samodejnim ustavljanjem in speljevanjem, sistem za ohranjanje voznega pasu, samodejni parkirni sistem, prikazovalnik prometnik znakov in še marsikaj. Posebej moramo omeniti še dva priboljška s seznama dodatne opreme: projekcijski prikazovalnik podatkov in ploščico, občutljivo za dotik, ki omogoča, da s prsti brskamo po meniju ali vnašamo podatke. Novost v razredu C je sistem Mercedes connect me za povezavo z avtomobilom na daljavo. Prek posebnega modula, v katerega vstavimo SIM-kartico, avtomobil lastniku v mobilni telefon pošilja različne informacije o avtomobilu (stanje goriva, servisni intervali itd.), da pa se tudi v nasprotni smeri nastaviti ogrevanje oziroma hlajenje.
Znane so tudi že cene, s katerimi bo slovenski uvoznik septembra poslal karavanskega C-ja na trg. Najcenejši C 180 bo na voljo za 34.190 evrov, dizelski C 220 BlueTEC pa naj bi stal 38.920 evrov. Za hibridni model še ni podatka, kdaj bi lahko prišel k nam. Preprosta matematika pravi, da je karavanski model C za 1.710 evrov dražji od limuzinskega.

besedilo: Saša Kapetanovič
, foto: Saša Kapetanovič, tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol