Vozili smo: Nissan Note in Micra

30. 8. 2013
Deli

Nissanu je s Qashqaiem uspel veliki met. Kupci so se zanj grebli kot za vroče žemljice, in ko ne moreš narediti toliko avtomobilov, kot bi jih kupci hoteli, veš, da si naredil dober avtomobil.

Ne tako odlično, a glede na gospodarske razmere vseeno dobro se je začela tudi prodaja Juka. Oblikovno je Juke pravi posebnež, in to je bilo ljudem všeč. Seveda ne vsem, zato ga nekateri niti pogledati nočejo, a teh je manj kot prvih.

Zdaj Nissan na zahtevno avtomobilsko igrišče pošilja novega igralca. Teren so si pripravljali z nekaterimi študijami, ki so nakazovale, v katero smer bi lahko krenilo oblikovanje malih enoprostorcev, ki bi bili primerni tako za posameznike kot manjše družine. Proti pričakovanjem so študije ostale študije in prenova ni prav nič revolucionarna, pravzaprav je zelo skromna. Ker je spomin na Nissanovega Nota že zbledel, bo ob pogledu na novega in klicanju v spomin starega precej težko ugotoviti, kaj je drugačnega, novega. Zagotovo so drugačne luči, večje in z boljšo svetilnostjo, med njimi je drugačna in v hišnem slogu oblikovana maska. Drugačna sta tudi odbijača, a oblikovne poteze niso tako drastično spremenjene, da bi jih človeško oko opazilo in možgani ocenjevali. Nekaj igrivosti in proste poti so si oblikovalci pustili pri oblikovanju bočne linije, a česa podobnega Juku ne pričakujte. Note pač stavi na umirjenost in tak tudi je. Povsem spodoben in oblikovno preprost je zato tudi zadek. Gledano v celoti je Note oblikovno eden bolj umirjenih Nissanovih izdelkov zadnjega časa. Možna popestritev je Dinamični paket, ki vključuje prednji in zadnji spojler, športna pragova in zračni difuzor zadaj. Ni prav veliko, a malce drugačnosti vendarle je. Sicer pa Nissan Note ostaja z dolžino 4,100 metra enako dolg kot njegov predhodnik, nič se ni spremenila niti medosna razdalja (2,6 metra). Očem nevidne spremembe so se zgodile v krajšanju motornega prostora in rahlem povečanju zadka oziroma prtljažnika ter predvsem v novi prilagodljivi platformi, na kateri bodo nastajali novi Renaulti in Nissani.

Podobna zgodba se nadaljuje v notranjosti. Oblikovno preprost in umirjen. Ampak prostoren! Prav neverjetno je, koliko prostora v notranjosti ponuja zgolj nekaj več kot štiri mere dolg avtomobil. Pri Nissanu so sicer prenovili sedeže, jih izdelali iz materialov, ki so lažji in volumensko manjši, a vseeno – si predstavljate več kot 1,8 metra velikega potnika spredaj in enako velikega zadaj, pa oba sedita povsem spodobno, če že ne kar nadpovprečno udobno? Zato lahko mirno trdimo, da je notranja prostornost glavna vrlina in prednost pred konkurenti, kajti z vsem drugim Note ostaja v razrednem povprečju. Materiali so povprečni, in čeprav je bil Note oblikovan v Evropi in bo tudi njegova izdelava potekala v britanskem Sunderlandu, ne more skriti svojega japonskega porekla – v notranjosti seveda prevladuje plastika. Malce več domišljije so si oblikovalci privoščili pri oblikovanju sredinske konzole, to pa je tudi vse. No, nov je še volanski obroč z uporabnimi večopravilnimi stikali, a zgolj višinsko nastavljiv. Pri Nissanu trdijo, da zato, ker si že s pomikanjem in nastavljanjem voznikovega sedeža lahko zagotovite pravšnji položaj za volanom. Samozavestno, ni kaj, predvsem pa lahko mirno zatrdimo, da njihovi inženirji še nikoli niso sedli v kakšnega BMW-ja, ki se zares lahko pohvali z odličnim nastavljanjem voznikovega sedeža. Tako čast notranjosti ponovno rešuje prostornost, tudi v prtljažniku. Jasno, k temu občutno pripomore vzdolžno pomična zadnja klop, ki je zaradi novih materialov lažja in tako precej olajša pomikanje naprej in nazaj. Njena naslonjala se zlagajo v razmerju 60/40, in če je polica dvojnega dna v osnovni legi, celo v povsem ravno dno.

Prenovljenemu Notu so namenjeni trije motorji, vsi s sistemom start-stop. Oba bencinska sta trivaljna, sposojena oziroma znana že iz manjše Micre. Zgolj 1,2-litrska, prvi atmosferski, drugi pa s kompresorjem prisilno polnjen. Osemdeset oziroma 98 'konj' ne zmore čudežev, čeprav morajo premikati le dobro tono težko vozilo. Tako se zdi še najbolj smiselna izbira 1,5-litrskega turbodizla. Bistveno več navora kot pri bencinskih trivaljnikih in dizelskih 90 'konj' se v praksi obnesejo precej bolje, predvsem pa je vožnja bolj tekoča in prožna. Saj ne da sta bencinska motorja prešibka, a zaradi majhne prostornine potrebujeta več priganjanja v višje vrtljaje, s tem pa se občutno poveča tudi poraba bencina. V osnovi vsem motorjem pripada petstopenjski ročni menjalnik, le močnejši bencinski je doplačilno na voljo tudi z brezstopenjskim samodejnim CVT.

Se pa Nissan Note v primerjavi z razrednimi tekmeci pohvali z novim asistenčnim paketom, poimenovanim Varnostni ščit, ki vključuje opozorilnik za vozila v mrtvem kotu, precej nadležen zvočni signal za neželeno menjavo voznega pasu in zaznavanje premikajočih se objektov okoli avtomobila. Doplačilna možnost je tudi 360-stopinjski Around View Monitor, sistem štirih kamer, ki so sposobne na osrednjem zaslonu v celoti prikazati prostor okoli vozila. Pri tem je zadnja kamera, ki se vključi med vzvratno vožnjo, povsem nova, od vseh podobnih pa se razlikuje po zelo pomembni lastnosti – pri Nissanu trdijo, da se je sposobna očistiti kar sama, česar pa v sončnem vremenu v praksi žal ni bilo mogoče preizkusiti.

Novi oziroma prenovljeni Note se bo v Slovenijo predvidoma pripeljal sredi novembra, kupci pa bodo zanj morali odšteti približno toliko, kot je stal njegov predhodnik, torej vsaj 12.000 evrov.

Nissan Micra

Prenova je doletela tudi enega najpomembnejših modelov v Nissanovi zgodovini, že tri desetletja staro predstavnico najmanjšega avtomobilskega razreda, Micro. S prejšnjo prenovo se je podoba sicer zelo priljubljenega modela zelo spremenila, za številne žal ne pozitivno. Moti tudi Nissanovo štetje generacij – menda se Micra zdaj postavlja že s četrto generacijo, še bolj nesramna in neresna do kupcev (in navsezadnje do konkurentov) pa je zadnja prenova, ki jo je Nissan poimenoval 'Nova Micra'. Seveda avtomobil ni nov, spremenjeni so zgolj odbijača in luči, nekaj novosti pa najdemo še v notranjosti oziroma na sredinski konzoli, kjer je zdaj, odvisno od opreme, lahko tudi novo komunikacijsko središče: večji osrednji zaslon, občutljiv za dotik, namenjen radiu in navigaciji. Svoje pove tudi Nissanova proizvodna strategija – Micro za Evropo izdelujejo v Indiji, za preostali svet pa še na Tajskem, v Mehiki in na Kitajskem, s čimer je jasno izraženo, na katere trge meri Nissan z Micro. Na evropske očitno že ne.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja