Vozili smo: Opel Adam, drugič!

Z Adamom sem se prvič srečal že na severu Danske, vi pa konec leta, ko je vtise o vožnji z njim strnil član mednarodne žirije za evropski avto leta, Tomaž Porekar. Zdaj smo ga še enkrat vozili tudi na uradni mednarodni novinarski predstavitvi.

Slovenski pregovor pravi, da več glav več ve. Ali vsake oči imajo svojega ... Adama! Ljudje smo si različni in prav je tako. Zato je na svetu toliko različnih avtomobilov, saj bi bil v nasprotnem primeru le po en predstavnik v avtomobilskem razredu. Si predstavljate to žalost, pustost, dolgočasnost?

Pa k sreči ni tako in Opel Adam je zagotovo posrečena popestritev razreda majhnih avtomobilov. Najprej, Adam ni nadomestek za Agilo, povedo pri Oplu. Res ju dolžinsko ločijo le štirje centimetri, a se vozita (in se bosta tudi v prihodnje) vsak svojo pot! Adam je Oplov prvi 'lifestyle' avtomobil, frajer, posebnež, karkoli že, le običajen avtomobil ne. Z njim si pri Oplu predvsem želijo tja, kjer jih do zdaj ni bilo – med majhne premijske avtomobile. Seveda, prva in popolnoma neposredna primerjava vodi do Fiata 500, a oplovci bi z Adamom radi 'vozili v zelje' tudi Miniju, celo Audiju A1 in seveda Citroënu DS3. Naloga ni lahka, ponuja pa velike izzive – med letoma 2000 in 2010 je razred majhnih avtomobilov zrasel za 28 odstotkov; razred premijskih malčkov v enakem obdobju pa kar za 114 odstotkov. Torej, tu se cedita med in mleko? Ne, res pa je, da so avtomobili kljub ugodni ceni lahko posebneži, nekateri z zgodovinskim poreklom, drugi kot vstopnica med prestižne znamke.

Opel Adam nima predhodnika, nima zgodovine, tudi znamka ni prestižna. Je zato slabši? Ko ga spoznaš, ugotoviš, da nikakor ne. Je tako drugačen, nenavaden, samosvoj in na voljo v neskončno kombinacijah. Ja, izbrati pravega Adama bo zahtevna naloga. Na novinarski predstavitvi smo imeli na voljo 40 Adamov. Prvič ni bilo boja za posamezne avtomobile oziroma barve, saj so bili – ne boste verjeli – prav vsi različni. Niti eden izmed 40 ni bil enak drugemu, pri Oplu pa trdijo, da bi jih lahko pripeljali še na desetine, pa se barve in kombinacije ne bi ponovile. Torej, najprej se je treba odločiti za barvo karoserije. Trenutno jih je na voljo 12, njihova imena pa so v slogu filmov, recimo Papa don't Peach, Purple Fiction, James Blonde, Saturday White Fever, Greenspoting ali The Greyfather; ob tem si lahko kupec v barvi karoserije izbere tudi ohišje avtomobilskega ključa. Ko izberete barvo karoserije, je treba izbrati še barvo strehe. Trenutno so na voljo tri posebne (svetleča I'll be Black, krem White my Fire in temna Men in Brown), seveda si je mogoče izbrati streho tudi v barvi karoserije. Nato je treba izbrati še med aluminijastimi platišči, ki so lahko velikosti od 15 do 18 palcev in v kar 31 različnih izvedbah. Dodatno je nekatera 18-palčna platišča mogoče okrasiti še s preprostimi pokrovčki za posamezne krake, spet je mogoče izbirati med šestimi barvami.

Tri glavne pakete opreme Jam, Glam in Slam je mogoče nadgraditi s šestimi podpaketi: Twisted Pack, Black/White Pack, Extreme Pack, Color Pack, Extreme Carbon Pack in OPC Line Pack. Vsi že z imeni nakazujejo možnost personaliziranja koles, ohišij vzvratnih ogledal, logotipa in notranjosti. Ob vsem zapisanem so na voljo še trije paketi različnih nalepk (Splat, Fly in Stripes), ki se namestijo na ohišji zunanjih ogledal, na boka in zadek Adama.

In notranjost? Na voljo so štiri osnovne barve (črna, vijoličasta, bela in barva kakava), kombinirati jih je mogoče s 15 dizajni sedežev, dodatno je na voljo 19 okrasnih vstavkov za armaturo in vrata, med katerimi imata dva celo z diodami osvetljeni ozadji. Na voljo je prostorska osvetlitev, ki predale v vratih, sredinsko konzolo in prostor okrog nog osvetli v osmih različnih barvah. Potem je tu še izbira stropa. Ob velikem strešnem oknu so na voljo še poslikane obloge stropa, izbirate lahko med motivi Sky z oblaki, Fly z jesenskim listjem in Go s karirasto zastavo ter dodatno možnostjo Starlite, ki s 64 diodami poskrbi za vzdušje zvezdnatega neba.

Uff, še dobro, da je podatke o vožnji, motorjih in drugih podrobnostih podal Tomaž že v prejšnji številki. Tega v tokratni številki preprosto ne bi zmogli. In dopuščamo možnost, da smo kakšno opcijsko 'malenkost' pozabili omeniti. Katero že? Triinpetdeseto, 213., 1973., 3.000. ...

besedilo: Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja