Vozili smo (Prenovljeni) Audi Q5

Še ena zgodba o uspehu. Audi ima zadnje čase kar srečno roko.

14. 9. 2012

Težko je reči, kaj bolj pomaga: to, da je Audi, ali to, da je na pogled skladen in lep. So tudi Audiji, ki se ne primejo tako dobro, in so tudi lepi avtomobili, ki se ne primejo dobro. Pri Q5 je očitno dobitna kombinacija obojega.

Glede na to, da je prenova videza zelo zelo nežna, lahko sklepamo, da je Q5 (še) ni potreboval, je pa očitno potreboval nekaj tehničnih popravkov v slogu Microsoftovih Oken. Kam naj pri tem prištevamo (nova) žarometa, je popolnoma vseeno, saj gre v isti sapi za videz in tehniko – zdaj Q5 z doplačilnimi ksenoni sveti z dnevnimi lučmi v tehniki svetlečih diod, ki sestavljajo sklenjeno obrobo žarometov. Hkrati so spremenili tudi motorno masko (za največje ljubitelje: ta ima zdaj šest vogalov), odbijača, meglenki in zaključke izpušnih cevi.

Znotraj so se malce poigrali z (novimi) barvami, novim izborom tekstila in usnja, nekaj dodanega kroma in črnine visokega sijaja na armaturni plošči, mu namenili nove volanske obroče, sistemu MMI navigacija plus pa nekoliko spremenili logiko upravljanja in izboljšali njene funkcije – glasovno upravljanje, dostopna točka WLAN, spletne storitve Audi connect, navigacija s posnetki Google Zemlja, spletne radijske postaje in podobno.

Novi ali izboljšani so tudi nekateri asistenčni sistemi, na primer priporočilo za počitek (serijsko), radarski tempomat (zdaj deluje do zaustavljanja pa tudi preprečuje nalet pri hitrostih pod 30 kilometrov na uro s samodejnim polnim zaviranjem), sistem za ohranjanje prometnega pasu, pripomoček za mrtve kote in trije sistemi za pomoč pri parkiranju.

Večina motorjev je zdaj malce zmogljivejša, a odslej Q5 vseeno porabi do 15 odstotkov manj goriva, delno tudi po zaslugi serijskega sistema start-stop pri vseh motorjih. Motorje sicer že poznamo, nov med njimi pa je dvolitrski TFSI z naprednim krmiljenjem ventilov (tudi spremenljiva višina pomika ventilov), z izpušnim kolektorjem, integriranim v glavo, in s kombinacijo neposrednega in posrednega vbrizga goriva. S svojimi 350 njutonmetri ne pušča veliko želja neizpolnjenih, pravijo pa, da je lahko tudi varčen.

Q5 ima nov elektromehanski volanski servo in na novo uglašene vzmeti, blažilnike ter stabilizatorja, najbolj izstopajoča novost pri tej prenovi pa je zagotovo SQ5, torej najbolj športna različica modela Q5. V tem primeru gre – in to prvič na splošno – za dizelsko gnano različico S, kjer je trilitrski biturbodizel prava surovina, saj že v vseh najbolj gospodarnih nastavitvah mehanike izdatno vleče tudi pri majhnem pomiku stopalke plina. Za tri centimetre znižano športno podvozje, 20-palčna kolesa in Audi drive select so pri njem serijski in v športnem položaju je 650 njutonmetrov navora nevarna vaba za hitre voznike in policijske patrulje. SQ5 ima serijske tudi ksenonske žaromete, vsak Q5 pa ima – med drugim – prednje meglenke, strešna nosilca, samodejno klimatsko napravo, šest varnostnih blazin, avdiosistem Chorus s 6,5-palčnim zaslonom in gumb namesto ročice ročne zavore.

V ponudbi ostaja tudi tehnično odlični hibrid s 480 njutonmetri ter s 180 kilovati, pa vendar je, njegovi tehnični odličnosti navkljub, sreča modela Q5 prav v tem, da sta se ujela posrečen videz in blagovna znamka z veliko mero zaupanja.

In to ni edina – je še ena takšna kombinacija iz Ingolstadta. (VK)

Foto: Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    Verjetno najbolj posrečen videz tako velikega mehkega terenca, takšen, ki je všeč večini.

  • Motorji

    Dizli, bencinarji in hibrid tvorijo bogato izbiro, na voljo pa sta tudi superzmogljivi SQ5 in cenovno privlačni TDI brez pogona Quattro.

  • Notranjost in oprema

    Za Audi značilna natančen, tehničen dizajn ter kakovost zasnove ter materialov. V osnovi pa bolj skopa oprema.

  • Cena

    Za osnovno ceno dobite le prednji pogon in le 105 kilovatov za 1.750 kilogramov ...

Prva ocena

Z videzom je že do zdaj prepričal večino, s ponudbo tehnike in opreme malo manj, s ceno pa dovolj, da je vodilni v svojem segmentu. Ta trenutek ni razloga, da bi bilo odslej kaj drugače.

Podatki

Model: Audi Q5 2.0 TFSI Tiptronic Quattro (165 kW)

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbo, neposredni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 165 (225) pri 4.500–6.250
Največji navor (Nm pri 1/min.): 350 pri 1.500–4.500
Menjalnik, pogon: S8, 4WD
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: pomožni okvir, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.807
Dolžina x širina x višina (mm): 4.629 × 1.898 × 1.655
Prtljažnik (l): 540/1.560
Masa praznega vozila (kg): 1.755
Največja hitrost: 222
Pospešek (0-100km/h): 7,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,9
Izpust CO2(g/km): 184

Model: Audi SQ5 3.0 TDI Tiptronic Quattro (165 kW)

Motor (zasnova): 6-valjni, V90º, biturbodizelski, neposredni vbrizg
Gibna prostornina (cm3): 2.967
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 230 (313) pri ni podatka
Največji navor (Nm pri 1/min.): 650 pri 1.450–2.800
Menjalnik, pogon: DS7, 4WD
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, dvojna trikotna prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: pomožni okvir, prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.807
Dolžina x širina x višina (mm): 4.629 × 1.898 × 1.625
Prtljažnik (l): 540/1.560
Masa praznega vozila (kg): ni podatka
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 7,2
Izpust CO2(g/km): ni podatka

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri