Vozili smo: Škoda Octavia

Tudi v Sloveniji se še marsikdo zmrduje, ko sliši ime Škoda, vse več pa je tudi takšnih, ki to češko znamko že povsem enačijo z nemškim Volkswagnom.

In seveda imajo prav! Volkswagen je Škodo pod svoje okrilje vzel pred dobrimi 20 leti (natančneje leta 1991), od takrat pa so njeni avtomobili iz generacije v generacijo prepričljivejši, spodobnejši in kakovostnejši. Trenutno Škoda, če upoštevamo še novi oblikovalski studio, ki mu poveljuje Jožefa Kaban, stoji zelo trdno na tleh, z veliko delovne vneme in velikimi načrti. Škoda svoje avtomobile danes prodaja že v več kot stotih državah po vsem svetu. Leto 2012 je bilo za Škodo več kot uspešno, prodali so (brez decembra!) 873.000 avtomobilov, seveda pa zdaj že vrabci na strehah čivkajo, da je njihov dolgoročni cilj številka milijon in pol do leta 2018.

Škoda Octavia se je rodila leta 1996. Po štirih letih so jo prvič prenovili, po nadaljnjih štirih se je rodila druga generacija. Spet po štirih letih je sledila prenova in konec lanskega leta (torej spet po štirih letih) je luč sveta ugledala tretja generacija. Od začetka prodaje pa do danes se je za Škodo Octavio po vsem svetu odločilo že več kot 3,7 milijona kupcev, kar seveda nazorno priča o tem, kako zelo priljubljen je ta češki model. Jasno, je tudi najpomembnejši Škodin izdelek, in če strnem vtise po prvih vožnjah, bo to še dolgo ostal.

Nova Škoda Octavia ne prinaša oblikovne revolucije, a je všečna in izpolnjuje pričakovanja glede uporabnosti. Od predhodnice je daljša in širša, podaljšala se je tudi medosna razdalja. Posledično je prostornejša, hkrati tudi varnejša, predvsem pa v nekaterih različicah od predhodnice lažja za več kot 100 kilogramov! Morda malce spominja na manjšega Rapida, a to so pač različni pogledi na svet. Četudi podobna Rapidu, pa je veliko bolj mogočna, prednji del avtomobila je zajetnejši, deluje čvrsto in kompaktno, a še vedno dovolj limuzinsko. Strešna linija je nižja, že skoraj kupejevska, rezultat se kaže v majhnem količniku zračnega upora (CX = 0,29), zadek pa je eleganten in narejen brez odvečnega oblikovnega zapletanja. Pri Škodi pravijo, da je nova Octavia zrela za višji avtomobilski razred, a jo po drugi strani primerjajo s tekmeci v zdajšnjem razredu. Morda je tako tudi prav, saj je vsekakor bolje biti prvi na vasi kot zadnji v mestu, česar si številni ne priznajo. Čehinja ima tudi v novi izdaji petero vrat, kar je vsekakor velika prednost, sploh če vemo, da zadnja pokrivajo ali elegantno odstirajo kar 590-litrski prtljažnik; in če zložimo naslonjala zadnjih sedežev, se Octavia spremeni v dostavno vozilo s kar 1.580 litri prtljažne prostornine. Če to ni dovolj, bo Octavia od maja na voljo tudi s prednjim sedežem, ki se mu bo lahko naslonjalo zložilo povsem vodoravno naprej, s tem pa bo mogoče v Octavii prepeljati tudi več kot dva metra dolge predmete.

Bolj kot z zunanjostjo pa nova Octavia navduši z notranjostjo. Ergonomija je na visoki ravni, prav tako kakovost izdelave. Voznikov delovni prostor je prijeten, navdušijo zajeten volanski obroč, ki se dobro prilega rokam, pregledni in veliki merilniki ter lična sredinska konzola. Dvobarvna kombinacija armaturne plošče je všečna, sedeži so dovolj veliki in udobni. Tako kot je v navadi, so Škodini oblikovalci tudi v Octavii poskrbeli za nekatere zanimive dodatke: v avtomobilu je na voljo osem odlagališč za steklenice oz. plastenke, pripravili so posebno odlagališče za mobilne telefone, na priročna mesta pod sedeže so pospravili varnostni brezrokavnik, v vratca, ki pokrivajo odprtino bencinske posode, so skrili strgalo za led in sneg, Octavia pa je lahko opremljena tudi s čisto pravim košem za smeti.

Motorna paleta je jasno, koncernska. To pomeni, da jo sestavljajo že znani (Volkswagnovi) motorji, ki pa zaradi manjše mase avtomobila delujejo lažje in učinkoviteje, vse omenjeno pa se logično kaže tudi v manjši porabi goriva in manjših izpustih CO2, saj so, razen začetnih, prav vsi motorji opremljeni tudi s sistemom start/stop. V začetku prodaje (v Sloveniji marca) bo nova Octavia na voljo s štirimi bencinski motorji (dvakrat 1.2 TSI, 1.4 TSI in 1.8 TSI) ter dvema turbodizelskima (1.6 TDI in 2.0 TDI). Od maja bo na voljo tudi v različici RS, z 2,0-litrskim bencinskim motorjem TSI (162 kW oziroma 220 'konj') ali 2,0-litrskim turbodizelskim motorjem TDI (135 kW/184 'konj'), proti koncu leta pa bo na trg zapeljala še najvarčnejša Octavia Green Line z 1,6-litrskim turbodizlom z 81 kW oziroma 110 'konji'. Z najmanjšimi motorji v osnovi sodelujejo petstopenjski ročni menjalniki, s preostalimi pa šeststopenjski. Seveda je mogoča samodejna alternativa, za šibkejše motorje je na voljo sedemstopenjski, za močnejše motorje pa šeststopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama, torej DSG.

In zdaj še morda najpomembnejši adut nove Octavie – vožnja. Nova Škoda Octavia je skonstruirana na novi modularni prečni platformi (MQB), ki si jo deli z že predstavljenimi modeli, kot so Audi A3, VW Golf in Seat Leon. Tako kot v večini omenjenih avtomobilov je tudi Octavia serijsko zadaj opremljena s poltogo, poskočnejši modeli (za zdaj samo 1,8-litrski TSI) pa imajo zadaj večvodilno premo. In slednja oziroma kar celotno podvozje v Octavii delujeta odlično. Octavia z 1,8-litrskim motorjem TSi, ki zmore 180 zelo poskočnih 'konj', je prava športnica, navduši pa predvsem z zanesljivo lego, odlično trakcijo in lahko vodljivostjo. K zanesljivi vožnji pripomore tudi prilagodljivost podvozja in drugih nastavitev (volan, menjalnik ...), saj tako kot A3, Leon in Golf tudi Octavia (v boljših paketih opreme oziroma z močnejšimi motorji) ponuja 'Driving mode select' z izbiro programov Comfort, Normal ali Sport.

Ne veliko slabše pa se pelje Octavia z 1,6-litrskim motorjem TDI in zadnjo poltogo premo. Lega je dolgo nevtralna, upravljanje preprosto, karoserija pa ravno prav težka. Razliko med obema premama je na pogled težko oceniti, zaznamo jo (če sploh) le pri zelo hitrih manevrih.

Tudi nova Octavia je seveda opremljena s številnimi asistenčnimi sistemi, ki jih je prav tako kot motorje podedovala od Volkswagna. Izbrati je mogoče med številnimi, ob dejstvu, da zna sama parkirati, izpostavimo pa še sistema Front in Lane Assist, ki skrbita za preprečevanje naleta in nenadzorovano zapuščanje voznega pasu, sistem za zaznavanje utrujenosti ter radarski tempomat, ki je v kombinaciji s samodejnim menjalnikom zmožen slediti vozilu spredaj in se tudi popolnoma ustaviti ter potem ponovno speljati. Tudi za varnost je v novi Octavii poskrbljeno. Izbrati je mogoče do devet varnostnih blazin, sistem za zmanjševanje posledic trčenja hip pred trkom zapre vsa okna, vključno s strešnim, ob trku s pešcem pa se za nekaj centimetrov ob vetrobranskem steklu dvigne pokrov motorja in tako omili posledice trka.

Po prvih testnih vožnjah je Octavia pustila izjemno pozitiven vtis. Naj se požrejo tisti, ki se zmrdujejo nad značko in znamko Škoda, veselijo pa tisti, ki trdijo, da so Škodini avtomobili zelo enakovredni Volkswagnovim. In nova Octavia je morda v marsičem celo boljša. Pa če vam je to všeč ali ne.

Besedilo: Sebastjan Plevnjak, foto: tovarna

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja