Vozili smo: Škoda Rapid

10. 9. 2012
Deli

Škoda spet uvaja nov razred – tako kot je Octavia ponudila več prostornosti za manj denarja, se zadeve spet lotevajo z Rapidom.

Rapida so pri Škodi prvič imeli že v zgodnjih 30. letih, drugič pa konec 80. let prejšnjega stoletja. Zdaj torej tretjič uvajajo ime, tokrat za avtomobil, ki naj bi po Škodino uveljavil nov razred. Na to, da tržniki posameznih znamk vedno poudarjajo, da je izdelek, ki gre pravkar na trg, nekaj povsem novega in drugačnega, smo že navajeni. Z Rapidom hočejo pri Škodi ponuditi avtomobil, ki je med največjimi v nižjem srednjem razredu (448 cm) in ima veliko več prostora za potnike in prtljago kot tekmeci. Pravijo, da si bo našel prostor med Fabio in Octavio. Poleg tega pa naj bi bil novi Rapid privlačen – in to vsaj v dveh pogledih, oblikovno in cenovno. Rapid je bolj namenjen razvijajočim se trgom (vzhodnoevropskim, azijskim), a kateri novi avtomobilski model ob dejstvu, da evropski kupci kopnijo kot sneg v sončni pripeki, danes ni.

Škodin načrt glede Rapida se nikakor ne razlikuje od tekmecev. Teh uradno sicer niso želeli našteti, a so vseeno znani. Tu je Chevrolet Cruze, posebej še limuzinska različica. A Rapid se bo boril tudi proti 'domači' konkurenci, Hyundaiu i30 ali Kii Cee'du.

Škodin recept glede Rapida je takšen, kot so ga v osnovi uporabili že pri Superbu: narediti in ponuditi torej nekaj večji avtomobil, kot je običaj pri tekmecih v razredu, in ga seveda opremiti z nekaj dodatki, ki niso tako običajni za tekmece.

Rapid je postavljen na novo konstrukcijsko osnovo, ki so jo, sicer pod skrbnim vodstvom ljudi Volkswagnovega koncerna iz Wolfsburga, naredili v Škodinem konstrukcijskem centru v Mladi Boleslavi. »Večinoma smo uporabili konstrukcijske rešitve, ki jih v skupini Volkswagen že imamo,« pravi Martin Toman, eden od čeških konstruktorjev, ki je sodeloval pri zasnovi Rapida. Zanimivo pa je, da bo ob Rapidu na novi platformi nastajalo še nekaj drugih modelov. Prvi je – skoraj v vsem popolnoma enak – Seat Toledo. Poleg tega pa bodo razvili še kitajsko različico Rapida (ki bo limuzina) in nekaj drugih modelov. Tehnična osnova je zelo preprosto podvozje s precej veliko medosno razdaljo. Ob sprednji klasični konstrukciji (vzmetnih nogah) bo zadaj za vodenje koles in udobje skrbela 'dobra stara' poltoga prema, konstrukcijsko torej takšna, kot je bila pri prvih petih rodovih Golfa (in tudi prvem Octavijinem). Elektronski del platforme pa je sodoben, kar pomeni, da bo v novem Rapidu na voljo vse tisto, kar danes potrebuje običajen uporabnik, na primer radio, navigacija, povezava bluetooth in tudi več različnih vtičnic za zunanje priključke (USB).

Ob začetku dobave Rapida (konec oktobra na Češkem, nato v nekaj mesecih tudi po vsej Evropi) bo na voljo precej pestra izbira motorjev, trije bencinski z 1,2 litra prostornine in dodatno še 1,4-litrski. Hkrati bo v ponudbi zgolj en motor TDI, 1,6-litrski s 77 kW (105 'konjev'). Za vse velja, da so eno generacijo zadaj, ko gre za sodobnost, torej ustrezajo ekološkim standardom EU5. Tudi oprema menjalnikov je varčevalna, pri večini dobimo petstopenjske, le 1.2 TSI z močnejšim motorjem ima šest stopenj prenosa, 1.4 TSI pa je na voljo zgolj v povezavi s sedemstopenjskim dvosklopčnim. Pri vseh razen pri osnovnem trivaljniku (ki edinemu ne pomaga turbopuhalo) bo mogoče dobiti tudi različico Green Tec, sistem zaustavljanja in zaganjanja motorja ob kratkih postankih, kombiniranega z gumami z manjšim kotalnim uporom in regeneracijo zavorne energije. Ta dodatek povprečno porabo zmanjša za pet do osem odstotkov.

Rapidov videz je povsem v Škodinem slogu. Čehi poudarjajo, da gre za novo linijo, a ta je pravzaprav le nadgradnja dosedanjega oblikovanja. Rapid ima v sicer malenkostno nakazanem limuzinskem zadku peta, prtljažna vrata. Osnovni prtljažnik ima prostora kar za 550 litrov prtljage, s prevračanjem sedežev (sicer ne nastane povsem ravno prtljažno dno) pa se še za dvakrat poveča. Notranjost je oblikovana preprosto, uporabljeni materiali so sicer tudi preprosti, a umetna masa armaturne plošče je lična in skriva nizke stroške izdelave. Podobno velja za uporabljene sedežne prevleke. Ergonomija je klasično nemško-češka.

Rapid je pri vožnji dokaj tih in učinkovito izoliran, tako da pri višjih vrtljajih slišimo le motorje (zlasti dizelskega). Pri nižjih stopnjah opreme so tudi kolesa oz. gume solidno ozke (in njihova nadomestila ne parajo žepov vzdrževalcev), kar pomeni tudi solidno udobje. Nekoliko trše podvozje bo mogoče dobiti v povezavi z najmočnejšo različico, kjer bolj čutite neravnine na cestah predvsem zaradi 17-palčnih platišč in ustreznih nizkopresečnih ter širokih gum.

Rapid se dokaj solidno drži ceste, tudi v ovinkih ostaja skoraj ves čas nevtralen, serijski ESP pa tako poskrbi za odpravljanje manjših voznikovih napak. Pasivna varnost se tudi zdi na primerni ravni, s šestimi varnostnimi blazinami ali zavesami, tudi dokaj trdno karoserijo. Rezultatov preizkusnega trčenja EuroNCAP še ni, a po letošnjih precej strožjih pravilih bo najbrž Rapid dosegel le štiri zvezdice, kar pa tudi ne bo šlo na račun otroške varnosti, temveč drugih rezultatov, ki jih zdaj upoštevajo.

V Slovenijo Rapida najbrž ne bo pred decembrom, čeprav naš uvoznik namerava že na začetku ponuditi okoli 70 avtomobilov. Škodini načrti predvidevajo, da bo Rapid njihov drugi najpomembnejši model, takoj za Octavio. V Sloveniji je bolj pričakovati, da bo Rapid prepričal veliko kupcev prav namesto Octavie. (TP)

Morda vas zanima tudi: Škoda Rapid zapeljala na slovenske ceste!

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"