Vozli smo: Audi A8

13. 9. 2007 | Dušan Lukič
Deli

Slabih pet let je že, odkar je na ceste zapeljala sedanja različica Audija A8, in čas je bil za pomladitev.

Pri Audiju so s prodajo A8 zadovoljni (v petih letih so jih prodali več kot 100 tisoč), kar seveda pomeni, da so z avtom zadovoljni tudi kupci. In če so kupci s proizvodom zadovoljni, seveda ni potrebe po radikalnih spremembah. Zato je prenovljenega A8 od predhodnika mogoče ločiti le, če ga pogledate natančneje.

Opazili boste, da so prednje meglenke po novem štirioglate, in ne več okrogle. Modeli s šestvaljnikom pod motornim pokrovom imajo po novem črno masko, osemvaljniki imajo vodoravne kromane letvice, 12-valjniki navpične, le maska S8 je ostala nespremenjena. Smerniki so izginili z odbijačev, tako jih zdaj (poleg tistih v prednjih lučeh) najdete v stranskih ogledalih, seveda s tehnologijo LED, ki so jo uporabili tudi za zadnje luči (te so enake oblike kot doslej). Dizlov zdaj ne boste mogli prepoznati po navzdol obrnjenih zaključkih izpušnih cevi.

Tudi popravki v notranjosti so minimalni: nekaj več je aluminijastih podrobnosti, novi so kazalci merilnikov, nova sta tudi gumba za zagon in ugašanje motorja. Seveda so tako notranjosti kot zunanjosti dodali nekaj novih barvnih kombinacij, zaželite si lahko še na novo oblikovana platišča - tu pa je sprememb pravzaprav konec.

Največja tehnična novost je nov osnovni bencinski motor, 2, 8-litrski šestvaljnik s tehnologijo FSI in dvostopenjskim prilagajanjem časa in kota odpiranja ventilov, ki zmore 210 ‘konjev’, prek menjalnika Multitronic pa poganja le prednji kolesi. Za tiste, ki si želijo poceni A8 in jim udobje pomeni več kot hitrost, izbira ni slaba.

Glede preostale motorizacije ni sprememb - na bencinski strani so 3, 2-litrski šestvaljnik, 4, 2-litrski osemvaljnik, na vrhu ponudbe pa 450-‘konjski’ šestlitrski W12 in enako zmogljivi desetvaljnik v S8, na dizelski strani pa ostajata 3.0 in 4.2 TDI.

Inženirji so nekoliko obdelali tudi krmilni sistem (ta je zdaj bolj neposreden), nastavitve zračnega vzmetenja in zvočno izolacijo, tisti, ki si želijo na pogled bolj športnega A8, pa si lahko po novem omislijo paket opreme Sport, ki avtomobilu doda majhen zadnji spojler, 19-palčna kolesa, LED-tehnologijo v prednjih lučeh, športni volanski obroč in športne sedeže.

Novi A8 bo v Sloveniji na voljo v teh dneh, cene se niso dosti spremenile, na žalost pa nam do zaključka redakcije ni uspelo izvedeti cene za vstopni, 2, 8-litrski model. V Nemčiji bo stal okoli 62 tisoč evrov, pri nas pa verjetno bližje 70 tisočakom.

Dušan Lukič, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel