AMZS test letnih gum: preizkušenih 30 gum dveh dimenzij

5. 3. 2018
Deli

Prišel je marec, z njim pa bo kmalu napočilo tudi obdobje, ko zimske gume na avtomobilih lahko zamenjamo z letnimi. Ob nakupu novih letnih gum se marsikdo vpraša, katere naj izbere in ali naj se pri tem ozira le na ceno.

Pri AMZS-ju so v sodelovanju s partnerskimi avtomobilskimi klubi znova opravili test letnih gum. Tokrat so se odločili za 30 gum velikosti 175/65 R 14 T in 205/55 R 16 V, ki so na avtomobilih precej pogoste. S prvimi so največkrat opremljeni majhni avtomobili starejših letnikov, druge se pogosto na avtomobilih spodnjega srednjega razreda.

Velikost 175/65 R 14 T

V tem razredu je bilo na kolesih Forda Fieste preizkušenih 14 gum. Zanimivo je, da sta se z oceno dobro in zelo priporočljivo najbolje izkazali gumi Falken Sincera SN832 Ecorun in Semperit Comfort-Lite 2, ki sta cenovno precej ugodni. Z njima se je dobro merila tudi Dunlopova guma Street Response 2, ki pa je nižjo oceno dobila zaradi slabših lastnosti na mokri podlagi. Oceno zadovoljivo in priporočljivo je osvojilo še deset gum, večina pa je točke izgubljala na mokri podlagi. Guma Continental PremiumContact 5 se je, nasprotno, najbolje obnesla prav na mokri podlagi, a se precej hitro izrablja. Savina guma Perfecta, ki je dobila oceno dobro, je izrazite pomanjkljivosti pokazala predvsem na mokri podlagi. Preiskovalci so zaznali tudi precejšnje razlike pri splavanju, ki segajo do 30 odstotkov, razlika med gumo z najmanjšo porabo goriva Apollo Amazer 4G Eco in gumama z največjo porabo goriva Kleber Dynaxer HP 3 in Firestone Multihawk 2 pa znaša pet odstotkov, kar v praksi pomeni dva decilitra goriva na 100 kilometrov. S petimi gumami lahko pred izrabo prevozimo več kot 30 tisoč kilometrov, z osmimi med 25 tisoč in 30 tisoč kilometri, le Continentalova ne zadostuje niti za 25 tisoč kilometrov. Vse so brez težav prestale hitrostni preizkus.

Velikost 205/55 R 16 V

V tem razredu so na kolesih Volkswagna Golfa preizkusili 16 gum. Šest jih je bilo ocenjenih z oceno dobro zelo priporočljivo, osem jih je bilo zadovoljivih in priporočljivih, dve sta dobili oceno pomanjkljivo, ker sta slabo prestali hitrostni test. Kumhova guma Ecsta se je slabše izkazala na suhi cesti, sedem jih je slabosti pokazalo na mokri podlagi. Slabosti se sicer pri marsikateri gumi kažejo tudi pri drugih lastnostih. Gumi Vredestein Sportrac 5 in Infinity Ecosis sta oceni pomanjkljivo dobili predvsem zato, ker ne zdržita daljše polne obremenitve. Pet gum je pomanjkljivosti pokazalo še pri vodljivosti na suhi podlagi, kar precej vpliva na varnost vožnje. Razlika v porabi goriva med najboljšo in najslabšo gumo tudi tu znaša dva decilitra na 100 kilometrov, kar zadeva obrabo, pa je z najboljšo gumo Michelin Primacy 3 mogoče prevoziti več kot 45 tisoč kilometrov, z najslabšimi gumami znamk Giti, Goodyear, Nexen in Infinity pa manj kot 30 tisoč. Razlika med najboljšo in najslabšo znaša kar 56 odstotkov.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja