Kakšne barve avtomobil naj kupim – svetovni trendi avtomobilskih barv in kaj barve pomenijo

Beli, črni in sivi. Pa tudi modri, rdeči in zeleni. Katere barve so pri izbiri avtomobila najbolj popularne in zakaj je pomembno, kakšne barve bo vaš naslednji jekleni konjiček.

Kakšne barve avtomobil naj kupim – svetovni trendi avtomobilskih barv in kaj barve pomenijo (foto: Profimedia) Profimedia
1. 3. 2017

Za barvo avtomobila stoji cela znanost. Dobesedno. Robert S. Daily iz podjetja DuPont Automotive je menedžer marketinškega oddelka za avtomobilske barve (ja, tako zelo pomembne so barve avtomobilov, da imajo svoj poslovni segment) in je prepričan, da barve odražajo naše lastne afinitete.

Primer: Srebrna barva naj bi tako po njegovem odražala naš interes za tehnologijo in napredek. Odsevno sivo in srebrno barvo enačimo z računalniškim svetom, s perfekcijo, z elektroniko, z modernim. Druga teorija pa je, da srebrna oz. svetlo siva metalik barva odraža občutke superiornosti in izjemnih mentalnih sposobnosti. V zadnjem času se srebrna in t.i. tehno-siva barva vedno pogoste uporabljata tudi pri izdelavi luksuznih športnih avtomobilom, kjer sta svoj čas bolj kraljevali črna in rdeča.

Trendi zapovedujejo belino

V 2016 na prvem mestu najbolj popularnih avtomobilskih barv na vseh koncih sveta ostaja bela. Beli avtomobili izredno prevladujejo na azijskem tržišču, kjer predstavljajo kar 47 % vseh kupljenih avtomobilov v 2016, v Evropi pa je ta odstotek nekoliko nižji, 33 %.

Trendi se obrnejo, ko pogledamo na drugo mesto najbolj popularnih avtomobilskih barv preteklega leta. Če se v Severni Ameriki in Aziji takoj za belimi proda največ črnih avtomobilov, v Južni Ameriki takoj za belimi največ srebrnih, pa v Evropi na drugem mestu s kar 18 % prevladujejo sivi avtomobili. Evropa je tudi edini kontinent, kjer se med petimi najbolj popularnimi barvami avtomobilov na zadnjem mestu pojavlja modra, z 8 %, medtem ko drugod po svetu to mesto zaseda rdeča (z 8 % - 10 %). V Aziji se je v 2016 pojavila porast trenda t.i. naravnih barv (rjavi odtenki), česar drugod še ni zaznati, načrtujejo pa, da bodo te naravne barve postale odmevni trend v prihodnosti.

Beli, črni, srebrni in sivi avtomobili tako še vedno predstavljajo večinski, preko 75 % delež vseh avtomobilov.

V Evropi je sicer točna statistika prodanih avtomobilov v 2016 sledeča:

33 % belih avtomobilov
18 % sivih avtomobilov
16 % črnih avtomobilov
10 % srebrnih avtomobilov (biserna siva)
8 % modrih avtomobilov

Zakaj je barva avtomobila pomembna?

Barva pri izbiri avtomobila igra pomembno vlogo. Ne gre le za to, katera barva avtomobila nam je všeč (čeprav se zdi poglavitno, ker ga bomo vozili), ampak je včasih smotrno upoštevati tudi to, kako bo barva avtomobila vplivala na njegovo vrednost čez nekaj let, ko ga boste želeli prodati.

Konservativne barve (črna, bela, siva) so najbolj zanesljive, da bo avtomobil ostal zanimiv tudi čez pet ali deset let, ko se ga boste želeli znebiti. Če za svoj okus vseeno izberete kakšne bolj nenavadne barve, recimo žarečo rumeno, oranžno ali vijolično, storite to z vedenjem, da boste avtomobil verjetno veliko težje prodali. Po besedah prodajalcev avtomobilov v Sloveniji se veliko težje prodajajo tudi modri in rdeči avtomobili.

Še to – študija agencije Yankelovich Partners iz ZDA razkriva, da bi bilo kar 39 % kupcev pripravljeno menjati znamko avtomobila le zato, da bi dobili barvo, ki si jo želijo. To pa vsekakor dokazuje, kakšno moč imajo barve, ko pride do izbire avtomobila.

Lahko pa izberete tole:


Foto: Profimedia

Kaj barve pomenijo

Od tule naprej vzemite informacije bolj za rezervo. Psihologija izbire barv avtomobila je sicer bojda presenetljivo dognana, kar pa še ne pomeni, da tudi drži brez vsakršnih izjem. Vsekakor pa je bilo zanimivo videti, kako naj bi barva avtomobila predstavljala našo osebnost.

Rdeča

Rdeče avtomobile izberejo tisti, ki življenje živijo zelo strastno. So odprti, zagnani, zabavni in morda tudi nekoliko impulzivni – ali pa si le želijo, da bi takšni bili. Rdeči avtomobili privlačijo ambiciozne in determinirane ljudi, ki so pogosto tudi zelo neučakani in nepotrpežljivi. So samozavestni in z rdečim avtomobilom želijo svetu pokazati kaj imajo. Rdeči avtomobili so cestna različica ekshibicionizma.  Nič čudnega torej, da je rdeča barva na drugem mestu najpopularnejših avtomobilskih barv v segmentu športnih avtomobilov.

Siva

Ljudje, ki vozijo sive avtomobile dobro vedo, da obstaja očitna razlika med srebrno in sivo. Siva ni tako izrazita, ni tako vpadljiva, je pa še vedno elegantna barva. Ljudje, ki izberejo sive avtomobile so dostojanstveni, tradicionalni in zreli. Status jim ni pomemben. Ne marajo sprememb, če nekaj funkcionira, tega ne želijo spreminjati. Obenem je siva tudi barva pazljivosti in kompromisov. Ni bela in ni črna. Je varna različica obojega, kot si varno in nič kaj pretresljivo življenje želi voznik takšnega avtomobila.

Srebrna

Ljubitelji srebrnih avtomobilov so praktični, inovativni in imajo dober okus. Večinoma so poslovneži. Srebrna je prav tako precej nevtralna barva, praktični del te barve, ki privlači tudi lastnika, pa je predvsem ta, da se umazanije skorajda ne vidi. Vozniki srebrnih avtomobilov imajo radi tehnologijo. So sofisticirani, urejeni in imajo – ali pa si želijo – višji status v družbi. Praktičnost voznika, ki izbere srebrni avtomobil pa je tudi v tem, da ve, da ga bo verjetno kasneje najlaže prodal.

Modra

Lastniki modrih avtomobilov so večkrat označeni kot "žalostne duše", a to še zdaleč ni res. So optimisti, radi imajo stabilnost in poštenost, obenem pa so močno empatični. Običajno so cenjeni zaradi močnega občutka za sočloveka in modrosti. Modra barva namreč odseva prijaznost, domačnost, družinsko življenje.

Zelena

Popularnost zelenih avtomobilov je nekoliko narasla v 90. letih, zdaj pa je ta trend skorajda popolnoma usahnil. Lastniki zelenih avtomobilov naj bi bili predvsem nežni in potrpežljivi, seveda pa se ob tem vedno omenja tudi močnejšo navezanost z naravo.

Črna

Črna je barva prestiža in elegance. Lastniki črnih avtomobilov želijo biti sofisticirani, a brez potrebe, da se pretirano razkazujejo. Obenem so bolj skrivnostni, želijo si, da bi njihovo življenje imelo globlji smisel in pomen. Radi imajo drage stvari. Pomembno jim je, da imajo v življenju nadzor in moč. Črna je vendarle barva moči.

Bela

Bela barva predstavlja poštenost in čistost. Vozniki belih avtomobilov imajo dober čut za estetiko in eleganco. Pogosto so perfekcionisti, do točke, ko jih to že skorajda ovira na poti do sreče. Z belim avtomobilom se želimo predstaviti kot sveži, mladi, moderni, v koraku s časom in trendi. Mnoge moderne znamke, kot je na primer Apple, prav tako izbirajo belo kot vodilno barvo svojih izdelkov.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri