Kraje vozil z brezstičnimi ključi - nevarnost, ki jo beležimo tudi v Sloveniji

30. 1. 2018 | Jure Šujica
Deli

Število avtomobilskih tatvin v Sloveniji upada, vendar pa policija opaža prisotnost novega načina tatvin, s katerim nepridipravi brez vidnih sledi vlomijo in ga v manj kot minuti tudi odepljejo.

Že kar zadnji dve leti avtomobilsko javnost razburjajo tatvine (predvsem dražjih) osebnih avtomobilov, opremljenih z brezkontaktnimi ključi. Tatovi pri tovrstnih tatvinah dejansko ne vlomijo v vozilo, niti ne povzročijo kakršnekoli druge škode. Namesto tega s pomočjo posebnih in čedalje  bolj dostopnih naprav prestrežejo signal ključa, s katerim v manj kot minuti odklenejo vozilo, zaženejo motor in se z njim odpeljejo.

Z omenjeno problematiko pa se od druge polovice lanskega leta srečuje tudi slovenska policija. V mesecu novembru je tako slovenska policija prijela tri poljske državljane, ki na področju ljubljanske policijske uprave ukradli vozili znamke Mercedes-Benz razred S in BMW 530. Omenjeni vozili sta bili tudi najdeni in vrnjeni lastnikom, pri čemer je bilo vozilo znamke Mercedes-Benz že delno razstavljeno z namenom preprodaje rezervnih delov na črnem trgu. Omenjeno trojico skupaj še z enim državljanom Poljske sicer sumijo vpletenosti v krajo vozil BMW X5 in Audi RS6 oktobra oziroma septembra lansko leto.

Še vedno prevladujejo klasični vlomi 'na silo'

Število avtomobilskih tatvin v Sloveniji sicer iz leta v leto upada. Ta trend se je pričel kazati po letu 2013, ko je bilo v Sloveniji ukradenih nekaj več kot 1.200 vozil. Leta 2017 je ta številka znašala 'le' še 550 vozil, kar pomeni več kot 50 odstotni upad. Največ tatvin se sicer zgodi v večjih spalnih naseljih, kjer izstopajo Ljubljana, Maribor, Celje in Koper, večina tatov pa še vedno vstopa v avtomobile s silo, nato pa onemogočijo sistem za preverjanje prisotnosti ključa v vozilu. Za zagon motorja kasneje izdelajo še mehanski del ključa in avtomobil je pripravljen za odvoz.

Največ avtomobilskih tatvin se v Sloveniji sicer izvede z namenom razstavljanja in pridobivanja rezervnih delov, ki kasneje končajo na črnem trgu. Ti avtomobili tako večinoma končajo v Sloveniji, le manjši del pa jih tatovi odpeljejo v tujino. Razlog za tovrstno 'uporabo' vozil je večji zaslužek tatov s prodajo delov, ob enem pa je tovrstne dele težje izslediti, medtem ko je sprememba identitete vozila veliko težji in posledično nevarnejši postopek. Med tatovi so (še vedno) najbolj priljubljeni avtomobili Renault Clio, Volkswagen Golf, BMW serije 3 ter Audi A3 in A4

A glede na to, da se poleg dražjih avtomobilov na trgu pojavlja čedalje več cenovno dostopnejših avtomobilov, opremljenih z brezstičnimi ključi, bodo kmalu v nevarnosti za nov način kraje tudi slednji. Nemška avtomobilska organizacija ADAC je tako že pred časom predstavila seznam več kot sto različnih avtomobilov, v katere je mogoče vstopiti na zgoraj naveden način, pri čemer pa proizvajalci po večini še nimajo pripravljenih rešitev, ki bi tovrstne tatvine preprečili. Z omenjeno problematiko smo se zato podrobno seznanili tudi sami, načine, kako lahko sami učinkovito zaščitite avtomobil pred morebitno krajo pa vam bomo predstavili v naslednji številki revije Avto Magazin, ki v tiskani izdaji izide 7. februarja.

Jure Šujica
Foto: Policija

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja