Volkswagnove električne novosti: 'Golf s prostornostjo Passata' prihaja že leta 2020

Pri Volkswagnu so se po samopovzročenih težavah z navajanjem lažnih podatkov o vsebnosti izpuha morali postaviti povsem na novo. Prihodnost bo dvojna – ostajajo izdelovalec Golfa ter hkrati pripravljajo revolucionarne električno gnane novosti, s katerimi bodo poskrbeli za svojo prihodnost.

13. 6. 2017

Prvotni načrt, da bi bil novi Golf, osmi rod torej, nared leta 2018, so spremenili in njegov prihod premaknili za leto dni. Hkrati so v konstrukcijskem in razvojnem oddelku Volkswagna že zasnovali novo platformo za električne avtomobile. »Morebiti bi se njena zasnova razvijala počasneje, kot se je, v dobrih devetih mesecih. A zahteve predpisov različnih držav sveta glede zmanjšanja vsebnosti CO2 v izpuhu, predvsem tiste na Kitajskem, so nas prisilile, da smo pohiteli,« pravi prvi človek nove platforme za električne avtomobile pri Volkswagnu, Christian Senger. »Volkswagen bo v prihodnosti moral prodati kar petino do četrtino vseh avtomobilov z ničelnim izpustom CO2, temu se ne bo mogoče izogniti,« še doda Senger.

Modularna električna sestavljanka

Prvi rezultat te platforme je bilo nekaj zadnjih Volkswagnovih študij, kot so I.D. lani oktobra v Parizu, I.D. Buzz letos januarja v Detroitu ter I.D. Crozz pretekli april v Šanghaju. Pri vseh treh je Volkswagen predstavil tudi svoj novi, veliko bolj futuristični oblikovalski jezik za električne avtomobile. Nova platforma z oznako MEB (Modularer Elektrifizierungsbaukasten – modularna električna sestavljanka) bo Volkswagnu omogočila razmeroma hiter vstop v velikoserijsko izdelavo električnih avtomobilov, ki naj bi pri največjem svetovnem izdelovalcu napočila leta 2020. Takrat bo namreč nared avtomobil srednjega razreda, ki naj bi združeval številne dobre lastnosti dveh dosedanjih Volkswagnovih modelov, Golfa in Passata.

Golf s prostornostjo Passata

Pariška študija I.D. je izhodišče, da si lahko predstavljamo, v katero smer gredo. Na Golfovem tlorisu bo nastal avtomobil s prostornostjo Passata. Osnova študije I.D. je namreč baterijski sklop v dnu avtomobila, s čimer se povsem spremeni zasnova, kot smo je bili navajeni pri Volkswagnu. S takšno namestitvijo se prav tako spremeni težišče avtomobila, omogoča pa tudi, da so vsi preostali sestavni deli nameščeni zelo racionalno, tako da zasedejo kar najmanj prostora. Novi Volkswagnov I.D. bo zaradi boljše razporeditve teže imel pogonski del nad zadnjo premo.

Sprednji del kabine bo pomaknjen močno naprej, in ker spredaj ne bo pogonskih sestavnih delov, bo veliko več prostora tudi za večji projicirni zaslon, da bo voznik z navidezno sliko pred seboj dobival veliko več informacij, kot jih je lahko doslej. Senger pravi celo, da bo takšna novost prava računalniška tablica na kolesih, ki bo mladim kupcem omogočala povezljivost in dostopnost v medmrežje, kot so ga navajeni. Seveda bo tudi doseg tega električnega avtomobila precej večji kot pri do zdaj znanih. Volkswagen obljublja do 600 kilometrov dosega, kupci pa bodo imeli možnost izbire zmogljivosti baterij – prav tu se bodo cene nabave avtomobilov najbolj razlikovale.


V kratkem času po predstavitvi prvega novega električnega Volkswagna na novi platformi MEB bodo v prodajo prišli še manjši križanec (na osnovi šanghajske študije I.D. Crozz), nekaj večji sedemsedežni križanec, serijski I.D. Buzz ter terenec.

Šanghajska novost: VW I.D. Crozz

S študijo I.D. Crozz je na predvečer šanghajske avtomobilske razstave Volkswagen predstavil svojo tretjo študijo kot najavo novosti, ki bodo po letu 2020 dopolnile ponudbo njihovih serijskih avtomobilov.

Avtomobil brez neposrednega izpusta CO2 bo seveda poganjal elektromotor, z novo zasnovo baterij v dnu avtomobila pod potniškim prostorom pa bo zagotovljen tudi doseg več kot 500 kilometrov z enim polnjenjem. I.D. Crozz bo sposoben samodejne vožnje, ki jo pri Volkswagnu tokrat prvič označujejo kot 'avtopilotski modus'. Novost je zasnovana kot križanec s športnim poudarkom ter uporabnostjo za številne potrebe, njegov električni pogon pa naj bi bil še zlasti primeren za mestno džunglo ali poti zelo športno udejstvujočega se življenja, kot so v predstavitvenem tekstu navedli pri VW.

Doseg po NEVC naj bi bil torej do 500 kilometrov, največja hitrost 180 kilometrov na uro, zmogljivost elektromotorjev do 225 kilovatov (366 'konj'). Priključen na hitri polnilni sistem (150 kilovatov) omogoča polnjenje v 30 minutah do 80 odstotkov.

Uporabna nova zasnova konstrukcije (MEB – modularna električna sestavljanka) omogoča izredno prostornost nove Volkswagnove študije – čeprav je I.D. Crozz manjši kot Tiguan Allspace, notranjost ponuja prav toliko prostora, kot ga je na voljo pri tej prihajajoči Volkswagnovi novosti.

Tomaž Porekar
foto: Volkswagen, Bojan Perko

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri