Študije pravijo: dražji je avtomobil, večja je verjetnost, da je voznik neotesanec

2. 11. 2017
Deli
Študije pravijo: dražji je avtomobil, večja je verjetnost, da je voznik neotesanec (foto: Profimedia)
Profimedia

Tri različne študije so prišle do enakega zaključka, ki pravi, da obstaja povečana možnost neprimernega vedenja pri voznikih dražjih avtomobilov. In kakšni naj bi bili razlogi?

V zadnjih petih letih so potekale tri ločene študije, ki so želele izpostaviti razlike med ljudmi, ki vozijo avtomobile različnih cenovnih razredov. Te študije so pokazale, da naj bi vozniki dražjih avtomobilov bili bolj nagnjeni k neetičnemu cestnemu vedenju - večkrat naj bi zapirali pot motoristom in kolesarjem, izsiljevali prednost in se ne ustavljali pri prehodih za pešce. 

Psiholog Jeremy Boyd iz univerze v San Diegu v Kaliforniji, kjer so v študijo vključili 800 voznikov in nadzorovali 50 križišč, razloži: "Študije namigujejo, da bogatejši vozniki izražajo spoštovanje le tistih vrednot, ki povečujejo njihov lastni interes, največkrat na račun drugih."

Nekoliko bolj ostrega jezika je bil Paul Piff iz univerze v Irvinu v Kaliforniji (njihova študija je vključevala 500 voznikov, vzporedno pa še vedno vodijo raziskavo s 50.000 ljudmi po vsej Ameriki, v kateri želijo razkriti splošen vpliv bogastva na socialno vedenje), ki je dopolnil, da se bogati ljudje običajno ne zmorejo postaviti v perspektivo drugega in se zato ne obremenjujejo z dobrobitjo sočloveka, saj to, da jim gre v življenju dobro, enačijo s tem, da so preprosto boljši od drugih. 

"Denar človeka lahko pokvari," pravi Piff. "Sploh, ko se bogati človek usede na usnjeni sedež in ga premami vonj po novem avtomobilu, za katerega je ravnokar plačal 50.000 dolarjev."

Ljudje v dražjih avtomobilih naj bi tudi redkeje upoštevali varnostno razdaljo in vozili agresivno blizu avtomobila pred njimi, večkrat nepravilno parkirali, med vožnjo govorili po telefonu in ne uporabljali smernikov.

A vendar: slovenska razikskava o neupravičenem parkiranju na parkinge za invalide je pokazala, da med višjo vrednostjo avta in tem početjem ni nobene povezave. Vozniki in voznice, ki so tam neupravičeno parkirali, so bili čisto povprečno porazdeljeni, neko, kot je povprečje avtomobilov na slovenskih cestah (kjer pa seveda prednjačijo cenejši).

Druge študije so obenem še pokazale, da s(m)o vozniki povprečno bolj neotesani od voznic, saj naj bi manjkrat ponudili prednost pešcem, ki želijo prečkati cesto.

Kakšne pa so vaše izkušnje?

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja