Letos se nam obeta plodna avtomobilska letina

18. 1. 2019 | Tomaž Porekar
Deli

Za avtomobilsko industrijo so predstavitve novih modelov ali le osvežitve in dopolnitve z drugačnimi motorji ali spremembami karoserije nekaj povsem rutinskega. A se vseeno zdi, da bo v prihajajočem letu 2019 marsikaj na evropskih trgih precej drugače.

 

Seveda, za to bodo poskrbeli prelomni čas za avtomobilsko industrijo, spremembe v zahtevnosti predpisov in standardov, ki jih narekuje (okoljevarstvena) politika, ter še posebej pričakovanja kupcev, ki se vsaj za zdaj zdijo še v povsem drugem svetu. Medtem ko nam vneti napovedovalci prihodnosti oznanjajo temeljne spremembe glede pogonov in hiter prehod na električno gnane avtomobile, je statistika prodaje do zdaj takšne spremembe zaznavala le v malenkostnih količinah, velik premik pa se dogaja pri čedalje številnejših križancih in športnih terencih.

Ampak zdaj so se tudi velikim avtomobilskim igralcem stvari s prehodom na električno gnane osebne avtomobile začele bolj realno prikazovati. Tako vsaj najavlja prva bera posebej zasnovanih električno gnanih modelov. Skoraj vse 'električne' novosti so že bile predstavljene v zadnjih mesecih prejšnjega leta in jih tako ali drugače že poznamo. Seveda zato, ker gre pri vseh znamkah za nove modele, ki jih ni treba skrivati pred kupci, saj nimajo predhodnikov. A vsaj za zdaj se bodo z vstopom v prihodnost lahko hvalili predvsem tisti, ki si lahko za svoj novi avtomobil veliko privoščijo. Trije najbolj pričakovani električni avti letos bodo Audi e-tron, Mercedes-Benz EQC in Porsche Taycan, pri premijskih znamkah na cenikih vsekakor ne med najcenejšimi. Šele proti koncu leta ali pa bolj verjetno že v prvih mesecih leta 2020 bo tudi Volkswagen ponudil svojo električno novost (za zdaj se zdi, da naj bi dobila ime I.D. Neo). Kot stvari kažejo, bo morda res celo v nekaj bolj ugodnem cenovnem razredu. Za vse omenjene lahko tudi pričakujemo, da se bodo bolj ali manj sočasno z začetkom prodaje na večjih evropskih trgih pojavili tudi pri nas, torej na slovenskem trgu. V razpredelnici, ki je objavljena v tem članku, smo tudi poskušali za vse letošnje novosti najaviti čas, ko bodo na voljo.

Za Audi se zdi, da si bo s tekmecem Mercedesom-Benzom razdelil primat najbolj 'plodnega' izdelovalca, oba imata na našem seznamu po devet novosti. Veliko, ali ne? Vsekakor – zadeva bo podobno neobvladljiva tako za kupce kot za trgovce … A vseeno, prvi novi Audi, njihov najmanjši, torej A 1, bo na slovenskem trgu sočasno z izidom naše revije. Še januarja bo v prodajne salone privabil še novega Q 3, kmalu za tem lahko pričakujemo še tretji nov model, njihov prvi povsem električni e-tron. Morebiti še letos, konec leta, pa bo na voljo še en nov električni Audi, za zdaj še nepredstavljeni e-tron Spaceback. Zadnje dni leta pa bo čas tudi za nov rod Audijevega pomembnega igralca v nižjem srednjem razredu, A 3.

Z ne tako množično ponudbo novosti, a vsekakor tudi v koraku s tekmeci, se zdi tisto, kar bo leta 2019 svojim slovenskim kupcem ponudil BMW. Tudi pri nas je bila do zdaj 'trojka' eden od njihovih pomembnejših prodajnih uspešnic. Predstavljena na salonu v Parizu lani oktobra ter dopolnjena s karavansko različico naj bi s pomladjo bila na voljo za prve kupci tudi pri nas. Nekoliko pozneje, a menda še v prvem polletju, bo tu tudi tretji rod BMW serije 1, tokrat prvič s prečno postavljenim motorjem in sprednjim pogonom. Seveda bodo za popestritev še malce bolj eksotični – Z 4 ter X 6 ali X 7.

Citroën je svojega novega C5 Aircrossa za slovenski trg predstavil že decembra, a prodaja bo stekla februarja, za pomlad pa lahko pričakujemo preporod bolj premijske znamke koncerna PSA – torej DS 3 Crossback, ki je znan že od lanskega Mondiala.

Za leto 2019 se pri Fordu, še edini preostali povsem ameriški znamki v Evropi, obetajo kar pomembne novosti. Tudi oni se želijo čim bolj prilagoditi povpraševanju po športnih terencih in tako naj bi v Evropo proti koncu leta ob prenovljenem Edgu prispel še en večji SUV – Explorer. Na drugem koncu – pri križancih lahko Focusovo različico Active pričakujemo še januarja. Povsem nov model, ki bo nekakšna zamenjava za C-Maxa, pa bo Puma, nekaj večji od Focusa in nekaj manjši od Kuge (še letos prenovljene). Puma je prave velikosti tudi za slovenske kupce, a bo pri nas šele na začetku leta 2020.

Mercedesove novosti bodo večinoma na njihovi platformi za avtomobile s prečno postavljenim motorjem, torej tiste na spodnjem delu njihove ponudbe. Po petvratnem A-ju bo tako prav kmalu na voljo še limuzinski, skorajda sočasno pa tudi naslednji rod njihovega razreda B. Še do konca leta naj bi ponudbo dopolnila še dva križanca na tej platformi, novi GLB, ki bo nekakšna oblikovna kopija razreda G, ter GLA, malce povečani sedanji model. Ni še popolnoma znano, kdaj naj bi se pri nas pojavil novi električni EQC, a morebiti ga bodo prvi kupci dobili še pred poletnimi počitnicami.

Letošnje leto obeta veliko novosti tudi med majhnimi avtomobili! Kar trije pomembni igralci v razredu majhnih družinskih avtomobilov bodo letos dobili povsem novo generacijo – Oplova Corsa bo na voljo bolj proti koncu leta, prvič pa bo pod pločevino posvojena platforma skupnega koncerna PSA. Že prej bomo lahko spoznali Corsinega brata – Peugeota 208. Ta je v minulem letu na svojem domačem, francoskem trgu premagal Renaultov Clio, a prav Renault je odločen, da se vrne na vrh (v Franciji), saj bomo lahko novega Clia spoznali že v naslednjem mesecu, prvič pa bo uradno predstavljen marca na salonu v Ženevi. Seveda je Clio za slovenski trg še posebej pomemben, tudi zato, ker bo v nekaj letih novomeški Revoz (z lahno pomočjo slovenskih davkoplačevalcev) postal veliko pomembnejši izdelovalec najpomembnejše slovenske avtomobilske uspešnice.

Porsche naj bi kupcem ponudil kar tri novosti. Najprej seveda naslednji rod njihove 'klasike', torej novega 911 (že marca), bolj proti koncu leta pa še električnega Taycana in kupejevsko različico Cayenna.

Renault bo razen s Cliom postregel še s pomembnimi osvežitvami ponudbe. Najprej je na sporedu prenova (res nujna) Kadjarja – že ta mesec. Proti koncu leta pa se predstavi še Captur, a ne s premiero na frankfurtski mednarodni razstavi septembra, ker se je tej Renault že odpovedal!

Škodini novosti bosta Scala, torej povsem nova ponudba v nižjem srednjem razredu, ter naslednja Octavia, ki bo z uporabo tehnologije naslednje generacije novega Golfa zdaj postala še privlačnejša za tiste, ki jim je pomembna prostornost. Če bomo še letos dočakali tretjo novost – križanca na osnovi Seatove Arone in Volkswagnovega T-Crossa – pa še ni povsem gotovo, kot tudi ne, ali bo avtomobil, za katerega je po svetovnem spletu krožilo ime Polar, res dobil ime Kosmiq!

Tudi Toyota si z letošnjimi novostmi obeta prepričljivejšo prisotnost na slovenskem trgu – s štirimi novimi modeli! Zagotovo največ slin cedijo tisti, ki jih privlači nova Supra, prva Toyota z veliko BMW-jevih genov, saj dvojčka Z 4 izdelujejo v skupni tovarni – pri Magni v Gradcu! Za manj zahtevne pa so tu še Corolla, kot se bodo od zdaj spet imenovali tudi petvratni in karavanski primerki dosedanjega Aurisa. Podobna je tudi usoda Avensisa, ki je že pozabljen, zdaj bo njegovo kariero v Evropi nadaljeval nekoliko večji, za ameriški in ruski okus prirejeni Camry.

Volkswagen si še naprej liže rane, ki jih je znamki povzročil Dizelgate, a hkrati se letos obeta tudi nekaj pomembnih novosti v ponudbi. Če bi bilo to leto običajno, bi bilo za VW pomembno že zaradi prihoda novega Golfa (osme generacije). Ta bo zagotovo prav tako temeljito pripravljen v novi izdaji, kot je T-Cross v svoji prvi. Da pa se pri slovenskem distributerju resno pripravljajo na električno dobo, govorijo tri njihove najavljene električne novosti pri lahkih gospodarskih avtomobilih.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel