Zapadel je prvi sneg ... Na kaj moramo paziti, preden se odpravimo na pot?

18. 1. 2019 | Jure Šujica
Deli

Za vas smo pripravili nekaj nasvetov, ki jih morate upoštevati, še preden se podate na zasnežene ceste.

Danes je Slovenija (končno) predvsem na veselje otrok in žičničarjev prejela prvo nekoliko bolj obilno pošiljko snega v letošnji zimi. A medtem ko so omenjeni nad pošiljko snega in pobeljeno pokrajino navdušeni, večina voznikov ne deli enakega mnenja. Sneg in brozga namreč poslabšata vozne razmere na cestah, zaradi česar prihaja do zastojev, pa tudi večjega števila (po večini) lažjih nesreč. O nasvetih za vožnjo pozimi smo sicer že večkrat pisali (12 nasvetov za vožnjo v zimskih razmerah si lahko preberete tukaj), nekaj uporabnih nasvetov pa so zdaj pripravili tudi na Agenciji za varnost prometa.

Na AVP poudarjajo, da naj se ob večji količini zapadlega snega, še posebno, če nimamo ustrezno opremljenega avtomobila, ne odpravljamo iz hiše. Če pa gremo vseeno na pot, je nujno preveriti stanje zimskih pnevmatik, ki morajo imeti vsaj štiri milimetre profila, hkrati pa naj ne bodo starejše od štirih let (čeprav naj bi nekatere današnje pnevmatike zdržale tudi do šest let zimske vožnje). Poleg starosti pnevmatik je seveda treba preveriti tudi tlak v pnevmatikah – ta se od avtomobila do avtomobila razlikuje, kakšen mora biti, pa je največkrat navedeno na beli nalepki, ki je na okvirju voznikovih vrat oziroma vratih.

Pnevmatike so seveda najpomembnejši dejavnik za varnost na cesti v zimskih razmerah, nikakor pa ne edini. Treba je poskrbeti tudi za dobro vidljivost. V ta namen je treba očistiti sneg z vseh stekel vozila, pa tudi s strehe in ostalih delov karoserije. Večje količine snega, ki letijo s premikajočega se avtomobila, namreč niso le neprijetne za druge udeležence v prometu, ampak lahko povzročijo nesreče in poškodbe. Sneg je seveda treba očistiti tudi z žarometov vozila, še posebno pri novejših avtomobilih, kjer se žarometi zaradi novih in energetsko učinkovitejših svetlobnih teles ne segrevajo več tako močno kot nekoč, posledično pa ne morejo stopiti nakopičenega snega.

Potem ko preverimo stanje pnevmatik in očistimo vozilo, moramo preveriti še stanje akumulatorja, ki je v zimskih razmerah pod še nekoliko večjimi obremenitvami. To lahko preverite z vgrajenim merilnikom napetosti, merilnikom, ki ga kupite v trgovini z avtodeli, stanje akumulatorja pa vam bodo še najbolje preverili v večini avtomobilskih delavnic. Življenjska doba akumulatorja je sicer nekje med štiri in pet let, lahko več, lahko pa seveda tudi manj, veliko na to vplivata znamka akumulatorja in specifika vožnje (najbolj akumulatorju škodujejo kratke vožnje in pogosto prižiganje ter ugašanje avtomobila ter seveda izpraznjenje akumulatorja do te mere, da z njim ne moremo več zagnati avtomobila).

Zadnje dejanje, ki ga je treba opraviti pred potjo, je preverjanje nivoja tekočine za čiščenje stekel. Jasno, tako kot pri vseh preostalih komponentah vozila je tudi tu treba stanje spremljati vsaj enkrat na mesec ali enkrat na dva meseca, je pa še toliko bolj pomembno, da še pred zimo poskrbimo, da je tekočina v sistemu dovolj 'zmogljiva', da ne bo zamrznila, če se bodo temperature spustile kakšno stopinjo pod ledišče. Tekočino za čiščenje stekel boste med drugim našli na vsakem bencinskem servisu, kjer lahko kupite že pripravljeno tekočino, zmešano z vodo, ali koncentrat, ki ga nato mešate z vodo v poljubnem razmerju; večji ko bo delež koncentrata, nižja bo temperatura, pri kateri bo tekočina zamrznila.

To je zgolj nekaj nasvetov za varno vožnjo pozimi, seveda pa ne smemo pozabiti na še večjo mero strpnosti kot sicer in na to, da se je od doma treba odpraviti vsaj 15 minut prej in tako na cilj priti z mirno glavo, celim avtomobilom in celo kožo. Pa kakšno metlo, manjšo lopato in odejo je seveda tudi priporočljivo pospraviti v prtljažnik.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol