Fiat

Fiat je v letu ustanovitve 1899 izdelal 26 primerkov Fiata 4 HP, ki mu je leta 1901 sledil Fiat 12 HP. Med ustanovitelji je izstopal predvsem Giovanni Agneli, ki so ga leta 1902 imenovali za poslovodjo. Podjetje ni dolgo ostalo omejeno zgolj na proizvodnjo avtomobilov.  Leta 1922 so zgradili avtomobilsko tovarno Lingotto z znamenito preskusno stezo na strehi, iz katere so leta 1923 začeli prihajati Fiati 501, 505, 510 in 519, leta 1925 pa se jim je pridružil še štirisedežni 509. Leta 1934 so predstavili Fiat 508 Ballila, leta 1936 pa Fiat 500 Topolino. Obnovo po drugi svetovni vojni so zaznamovali Fiati 500B Berlinetta in Giardinetta, 1100E in 1500E ter 1400 kot prvi Fiat s samonosno karoserijo. Leta 1955 je prišel prodorni malček Fiat 600, ki smo ga pri nas poznali kot Fička, dve leti pozneje pa mu je sledil še manjši Fiat Nuova 500. Leta 1964 je serijo majhnih avtomobilov nadaljeval Fiat 850, ki sta se mu pridružila še večja modela 124 in 125. Fiat 127 je leta 1971 prvi imel sprednji pogon, Fiat 132 pa je leta 1972 v proizvodnjo uvedel robote. Fiat Panda je leta 1980 predstavil popolnoma novo pojmovanje avtomobilske prostornosti. Leta 1983 predstavljeni Fiat Uno je napovedal prenovo znamke, s Tipom pa je znamka leta 1989 sledil tipo v gene avtomobilov vgradila tudi možnost reciklaže. V Leta 1994 so v Fiatovi lasti bili Lancia, Autobianchi, Abarth, Ferrari in Maserati. Una je leta 1993 nasledil Punto, paleto pa sta popestrila tudi Coupé in Barchetta. Leta 1995 pa sta tipa nasledila Bravo in Brava, ki se jima je pridružila še kombijevska Marea. Leta 1998 je prišla nenavadna Multipla, dve leti pozneje dostavnik Doblò, leta 2001 Stilo, leta pa 2003 nova Panda. Leto 2005 se je začelo z novo Cromo, nadaljevalo pa z Grande Puntom, leta 2006 pa je prišel športni terenec Sedici. Bravo je leta 2007 predstavil novi logo podjetja, istega leta je na ceste zapeljal nostalgično zasnovani Fiat 500, ki je pozneje dobil tudi enoprostorsko različico 500L in športno terensko različico 500X, v zadnjem času pa sta se modelni liniji pridružila še praktični novi Tipo in roadster Fiat 124.

Modeli

Testi

Podaljšani test: Fiat 500L 1.3 Multijet II 16v City - Skriti talent

Podaljšani test: Fiat 500L - "To potrebujete, ne pa križanca"

Podaljšani test: Fiat 500L 1.3 Multijet 16V City - Predsodki

Podaljšani test: Fiat 500L 1.3 Multijet II 16V City

Kratki test: Fiat Tipo 1.6 Multijet Lounge

Kratki test: Fiat Tipo Station Wagon 1.6 Multijet 16v Lounge

Podaljšani test: Fiat Tipo 4V 1.6 Multijet 16V Lounge

Test: Fiat Tipo 4V 1.6 Multijet 16V Lounge - dobra mobilnost za primerno ceno

Fiat Tipo 1.6 Multijet 16v Opening Edition Plus

Abarth 595C 1.4 T-Jet 16v 180 Competizione MTA

Ostali članki

Zdaj je čas za nakup Fiatovih vozil -prišla je Fiat Manija

Fiat iz proizvodnje umaknil dizelsko Pando

Jeep Renegade orje ledino na področju električnih vozil koncerna FCA v Evropi

Video: Fiat 500X se vrača v prihodnost

Zgodovina: AvtoVAZ in Lada - blišč in beda sovjetske avtomobilske industrije

Zgodovina: Sergio Marchionne - rešitelj Fiata in oče koncerna Fiat Chrysler Automobile

Sergio Marchionne, nekdanji prvi mož Fiata, je umrl!

Nekdanji prvi mož Fiata Marchionne brez možnosti za okrevanje?

Sergio Marchionne zaradi zdravstvenih težav ni več generalni direktor FCA

Fiatovi delavci proti prestopu Cristiana Ronalda v Torino

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri