Alfa Romeo Alfa 156 Sportwagon 2.0 Twin Sparks

22. 9. 2000
Deli

Naj že na začetku razčistimo; če so vam kombiji všeč zato, ker v njihov zadek lahko naložite na primer deset zabojev ozimnice, pet vreč cementa ali velik žakelj gnoja, potem o Alfi 156 Sportwagon ne razmišljajte kot o vašem bodočem avtomobilu.

V tovarni Alfa Romeo namreč o takšnih in podobnih težavah ne razmišljajo in tudi kupci, ki so odločajo za te avtomobile, tega od njih ne pričakujejo. Že o Alfi 156 nikakor ne moremo zapisati, da razvaja s prostornostjo. Limuzina, ki očitno spominja na kupe, ima sicer štiri vrata za udobno vstopanje, zato pa je počutje v njeni notranjosti mnogo bolj podobno tistemu, ki smo ga vajeni v kupejih.

Rahla utesnjenost, dva z informacijami precej okleščena merilnika ter zelo dober položaj za volanskim obročem vozniku pričarajo počutje, ki je blizu tistemu v športnih avtomobilih. Žal pa ima prav ta avto eno veliko napako. Prtljažni prostor! Že v osnovi meri le 378 litrov, še manj uporaben pa postane takrat, ko želimo v njem prepeljati nekoliko večjo, predvsem pa daljšo stvar. To je lahko precej neugodno, če svoj prosti čas radi preživljate v naravi, na primer na kolesu.

Vsakokratno pritrjevanje strešnega prtljažnika sčasoma postane precej nadležno opravilo. Mnogo lažje je podreti zadnjo klop, biciklu odmontirati prednje kolo in oba kosa položiti v zadek avtomobila. Toda Alfa 156 tega ne omogoča, čeprav sem prepričan, da ni malo lastnikov vozil te znamke, ki šport ljubijo še kako drugače kot zgolj pred televizijskim zaslonom.

Alfa 156 Sportwagon se od svoje limuzinske sestre vse do stebrička B ne razlikuje. Njene linije se zasukajo drugače šele za njim. Zaradi podaljšane strehe so se nekoliko spremenila že zadnja stranska vrata, ki imajo tako kot pri limuzini kljuko za odpiranje še vedno skrito v črnem trikotniku nad pločevino, povsem nov pa je seveda zadek. Dvomov tu ni; oblikovalci so tudi tokrat dali obliki prednost pred uporabnostjo. Alfa 156 Sportwagon namreč v dolžino meri natanko toliko kot njena limuzinska sestra, torej prtljažnik v dolžino ni pridobil nič.

In če pogledate še streho, ki se dokaj strmo spušča proti zadku, potem vam je morda že jasno, da tudi v višino ta prtljažnik nima razkošnih mer. Kako uporaben je pravzaprav prtljažnik, spoznate takoj, ko odprete njegova vrata.

Priznati sicer moram, da je odprtina za nalaganje dovolj velika, kako tudi ne, saj se rob vrat zajeda globoko v steho (ni kaj, ne le uporabno, ampak tudi športno elegantno! ), zato pa o kvadratni obliki prostora tu še zdaleč ne morem pisati. Izbokline ob robovih tega nikakor ne zagotavljajo, dokaj visok rob na dnu, čez katerega je treba dvigovati prtljago, nikakor ni pripraven za težke tovore, nizka streha in razmeroma kratka površina pa le potrjujeta vse tisto, o čemer sem že pisal v uvodu. Skratka, ljubitelji ogromnih kombijev: misli čim dlje od Alfe 156 Sportwagon! Iz vrste pa stopite vsi tisti, ki radi pogledate urejen prtljažni prostor!

Ta Alfa ima v zadku poleg roloja in dveh mrež, ki ju preprosto izvlečete iz konzole, ki jo je mogoče tudi odstraniti, še naslednje uporabne dodatke: mrežo na dnu prtljažnika, s katero je mogoče zavarovati predmete, da se ne vozijo po prtljažniku, mrežo za naslonjalom zadnje klopi, ki jo brez večjih težav pritrdite in odstranite in ki varno zadržuje na primer obvezno opremo, dva sicer dokaj majhna, zato pa izredno elegantna predalčka na vsaki strani in celo vtičnico za napajanje z elektriko. Urejen je tudi prostor v dnu prtljažnika, kjer se skriva zasilno rezervno kolo, in zadnja klop je brez kakršnihkoli težav zložljiva in po tretjini deljiva, v naslonjalu pa je še odprtina za smuči.

Ob tem moram poudariti, da Alfa 156 Sportwagon s tem še zdaleč ni izgubila svojih genov in karakterja. Poleg izredno športne oblike, ki bo zagotovo marsikomu celo bolj prirasla k srcu kot oblika limuzine, Alfa 156 Sportwagon ponuja tudi boljšo aerodinamiko ter spojler na zadnjih vratih, ki pri večjih hitrostih zagotavlja tudi boljšo lego. Torej?

Ne, nikakor se ne bom strinjal s tistim, ki bo trdil, da je ta Alfa postala preveč družinski avto. Še zdaleč ne! Res je sicer, da je postala prijaznejša do prtljage, toda tega voznik skorajda ne opazi, razen ko se zazre v vzvratno ogledalo, kjer zagleda ob straneh zajetna stebrička D ter dokaj majhno zadnjo šipo (ki pa jo zadnji brisalnik v celoti obriše).

Toda počutje za volanskim obročem je ostalo povsem nespremenjeno. Odlična prednja sedeža, ki sta bila v testni Alfi tako kot zadnja klop in obloge na vratih oblečena v sivo usnje, nista le prijetna na pogled, ampak zagotavljata tudi odličen kompromis med udobjem in oprijemljivostjo. To pravzaprav lahko zaslutite, še preden sedete nanju, saj se na zglavnikih, sicer diskretno, a kljub temu dovolj opazno, baha napis Momo.

Pohvaliti moram še nastavitev višine voznikovega sedeža, kajti v nasprotju s številnimi drugimi italijanskimi avtomobili v tej Alfi sedež lahko pomaknete tudi dovolj nizko. Za resnično dober voznikov položaj je tudi odličen trikraki volanski obroč nastavljiv po višini in globini. Občutek športnosti pričarata tudi dva okrogla merilnika.

Oblikovne neizvirnosti jima nikakor ne morem očitati, vendar zaradi svojih oblik žal ne moreta ponuditi dovolj informacij. Toda s tem ne mislim na tiste najosnovnejše, čeprav je treba merilnika za temperaturo hladilne tekočine in količine goriva v posodi iskati na sredinski konzoli, temveč na tiste, ki jih avtomobili v tem cenovnem razredu imajo že serijsko. Na primer podatke o zunanji temperaturi, o povprečni in trenutni porabi goriva, o številu kilometrov, ki jih voznik še lahko naredi s preostalo količino goriva v posodi, o povprečni hitrosti in še bi lahko našteval. Za prikazovalnike teh podatkov v Alfi 156 očitno še niso našli prostora. Toda, da ne bo pomote! Alfa 156 Sportwagon 2.0 Twin Spark Selespeed še zdaleč ni skopo opremljen avtomobil.

Že v serijski opremi so ABS, EBD, samodejna klimatska naprava, daljinsko zaklepanje, električni pomik vseh štirih stekel in zunanjih ogledal, štiri varnostne blazine, volanski servomehanizem, možnost izklopa sovoznikove varnostne blazine, odpiranje vrat prtljažnika in posode za gorivo iz kabine, osvetljen prtljažni prostor, po višini nastavljiv voznikov sedež ter po višini in globini nastavljiv volanski obroč in še bi lahko našteval.

No, testna Alfa je bila ob vsem tem obogatena še s paketom Sport 3, ki vključuje sredinsko konzolo v barvi karbonskih vlaken, usnje na volanskem obroču in prestavni ročici, tretji zglavnik in varnostni pas, naslon za roke in odprtino za smuči v zadnjem naslonjalu, naslon za roke med prednjima sedežema, anteno in napeljavo za prenosni telefon, dodatne pragove in obrobe v barvi karoserije, 16-palčna platišča, za dva centimetra znižano podvozje, usnjene sedeže Momo in ozadje merilnikov v črni barvi z rdečo osvetlitvijo. Ni kaj, oprema je izredno bogata, toda prav pri tem me je nekaj zmotilo.

Nikakor si namreč ne znam razložiti, da Italijani, ki slovijo po oblikovni estetiki, dopustijo, da ob oranžno-rdeče osvetljenih merilnikih ostanejo vrtljiva stikala za uravnavanje prezračevanja v kabini, pepelnik in shema pretikanja ob prestavni ročici osvetljeni v zeleni barvi, tako kot pri drugih Alfah 156. Ob tem pa še sicer dober tovarniško vgrajen radio s CD-predvajalnikom, znamke Clarion, pričara osvetlitev, ki je bližje Audijevi kot Alfini. Tega od italijanskih oblikovalcev resnično nisem pričakoval! Toda človek se kaj hitro pomiri, ko zažene Alfin motor. Štirivaljni 2, 0-litrski motor je tudi tokrat navduševal z zvokom in željo po visokih vrtljajih. Mehanski menjalnik Selespeed, mešanica ročnega in samodejnega pretikanja, je že na zaćetku obljubljal, da igračkanja s to Alfo ne bo tako hitro konec.

No ja, če že navzgor ta menjalnik ne pretika enako hitro, kot bi se dalo z ročnim, pa je pretikanje navzdol, pri katerem elektronika poskrbi za dodajanje vmesnega plina, pravi užitek za ušesa. In če k temu prištejem še odličen volanski servomehanizem, ki je izredno neposreden, volanski obroč, vodljivost in lego na cesti, potem . . potem trdim, da Alfa 156 Sportwagon kljub kombijevskemu zadku še zdaleč ni klasičen kombi.

In prepričan sem, da so prav to oblikovalci želeli doseči. Ne klasičen, marveč predvsem športen kombi, In priznati jim moram, uspelo jim je. Linea sportiva, na kratko!

Matevž Korošec

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.906,19 €
Cena testnega modela: 24.976,73 €
Moč: 114kW (155 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,8 s
Največja hitrost: 216 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,8l/100km
Garancija: 1 leto spološne garancije, 8 let garancije proti prerjavenju, 1 leto pomoči na cesti FLAR SOS
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 379,74 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 876,31 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 91,0 mm - gibna prostornina 1970 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 114 kW (155 KM) pri 6400/min - srednja hitrost bata pri največji moči 19,4 m/s - specifična moč 57,9 kW/l (78,7 KM/l) - največji navor 187 Nm pri 3500/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Motronic) - tekočinsko hlajenje 6,9 l - motorno olje 4,4 l - akumulator 12V, 60 Ah - alternator 100 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka z elektrohidravličnim krmiljenjem - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik (Selespeed), položaji prestavne ročice (+/-)-N-R - prestavna razmerja I. 3,909; II. 2,238; III. 1,520; IV. 1,156; V. 0,946; vzvratna 3,909 - prestava v diferencialu 3,563 - platišča 6,5J × 15 - gume 205/60 R 15 (Pirelli P 6000 Power GY), kotalni obseg 1,89 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 33,7 km/h - rezervno kolo 125/80 R 15 95 M na platišču 4J × 15, dovoljena hitrost 80 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 216 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,8 s - poraba goriva (ECE) 12,2/6,8/8,8 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, dviojna trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, vzdolžna vodila, dvojna prečna vodila, stabilizator, samonastavljivo vzmetenje (Nivomat) - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,2 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1300 kg - dovoljena skupna masa 1815 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zunanje mere: dolžina 4430 mm - širina 1745 mm - višina 1420 mm - medosna razdalja 2595 mm - kolotek spredaj 1511 mm - zadaj 1498 mm - najmanjša razdalja od tal 140 mm - rajdni krog 11,1 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1600 mm - širina (komolci) spredaj 1450 mm, zadaj 1450 mm - višina nad sedežem spredaj 900-940 mm, zadaj 930 mm - vzdolžnica prednji sedež 890-1100 mm, zadnja klop 900-680 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 530 mm, zadnja klop 530 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 63 l
Prtljažnik: (normno) 360-1180 l
Naše meritve
T= 19 °C, p= 1003 mbar, rel. vl.= 54 %
Pospešek 0-100km: 10,5s
1000m z mesta: 32,2s ( 166km/h)
Največja hitrost: 211km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,0l/100km
Najvišja poraba: 12,5l/100km
poraba na testu: 11,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,0m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 59dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Vsi tisti, ki kupujete kombije zaradi prostornega prtljažnika, nad Alfo 156 Sportwagon zagotovo ne boste navdušeni, zato o njej raje ne razmišljajte. Povsem drugače lahko trdim za vse tiste, ki so jim Alfe všeč in ki pri avtomobilih te znamke pogrešajo zgolj nekoliko večji in uporabnejši prtljažnik. Njim je Alfa 156 Sportwagon pisana na kožo! Poleg uporabnega in ličnega prtljažnika namreč ponuja tudi vse tisto, kar dobite v limuzini, in prepričan sem, da vas ne bo razočarala.

Hvalimo in grajamo
oblika
ličen in po potrebi tudi uporaben prtljažnik
motor (zmogljivosti in zvok)
lega in vodljivost
bogata oprema
z informacijami nekoliko okleščena armaturna plošča
(pre)majhni zunanji ogledali
v osnovi dokaj majhen prtljažnik
ogledalci v senčnikih (zvijugana slika)