Alfa Romeo Spider 2.0 T. Spark

6. 10. 2000
Deli

Če ste voznik avtomobila, je nad glavo kovinska streha. Če ste doplačali dobrih dvesto in več »jurjev«, je tam lahko strešno okno. Če ste kupili kabriolet, tam ni nič. Čisto nič.

So stvari, ki jih je povsem preprosto mogoče opisati. So pa stvari, ki jih je čisto preprosto - treba doživeti! Sanjate o kabrioletu? O roadsterju? OK. Pa veste, zakaj?

Ko enkrat vozite kabriolet, ga je težko zamenjati za avtomobil s streho. Poglejte, recimo, Alfo Spider: čista, opazno vzpenjajoča se linija od žarometov do zadka, le prednja šipa se »nesramno« dvigne nad karoserijo. Vetrna mreža? Odličen pripomoček, če ga imate. Če ga nimate, je pričeska brez pomena, uživanje še večje, možnost prehlada še večja in videz avtomobila z boka neprimerno lepši kot z njo.

Testna Alfa Spider ni bila rdeča in usnjeni sedeži (doplačilo 418.474 sit! ) v njej niso bili črni. Nanje se je spet podpisal Momo in jih, kot tolikokrat doslej, naredil lepe, udobne, a previsoke in premalo bočno oprijemljive. Če ste višji od 1, 8 metra, bo križ: z zaprto streho bo glava tiščala v strop, brez strehe bo piš vetra, ki ga usmerja prednja šipa, tolkel v čelo. Tudi ni dobro biti premajhen: samo sedenje blizu armaturne plošče sicer ni škodljivo, lahko pa se glava pri vstopanju in izstopanju sreča z okvirjem šipe . .

Tale Alfa še vedno ponuja videz in počutje. Sedeti v Alfa Romeu - ni slabo! A se bo treba navaditi na skopost odlagalnih prostorčkov in na zdaj že kar počasen, čeprav električno voden (doplačilo 628.773 sit! ! ) pomik platnene strehe. V testno Alfo nam je v pralnici tekla voda skozi površne strešne spoje in dama bo morala na pospešen trening fitnesa, da bo lahko zaprla ročici za učvrstitev strehe.

Še enkrat se je izkazalo, da je kabriolet prvi na seznamu avtomobilov, ki nujno potrebujejo klimatsko napravo. Pri tej Alfi je - žal - za doplačilo. Nikakor pa vam - spet žal - ne bodo mogli ponuditi merilnika zunanje temperature. So pa v Alfi Spider še vedno odličen volanski mehanizem (natančen, neposreden), odličen menjalnik (kratki, hitri gibi prestavne ročice) in po novem sprejemljivo velik prtljažnik, ker v njem ni rezervnega kolesa. Molitvena knjižica proti preluknjanim gumam ni priložena, je pa v prtljažniku zasilni komplet za zatesnitev gume (pršilo) in polnilniček, s katerim napihnemo prazno gumo.

Cuore sportivo? Brez dvoma. Dvolitrski motor je še vedno odličen, čeprav ne več najboljši v tem razredu. Malce mu nagaja masa, saj Spider ne sodi v peresno lahko kategorijo, malce pa nekoliko predolga prestavna razmerja. Toda motor v vseh vrtljajih lepo teče (dve gredi zoper tresljaje), v vseh vrtljajih je pripravno prožen in še vedno eden redkih, ki daje z mirnostjo teka ter z zdravim zvokom občutek, da se najbolje počuti v visokih vrtljajih. Takšen, skupaj z vso odlično mehaniko med cesto in karoserijo (podvozje, zavore), ponuja dobro izhodišče za športno uživaške užitke med vožnjo.

Takšno Alfo je le še treba kupiti, si vzeti čas in najti svoj prostor med nebom in zemljo.

Vinko Kernc

FOTO: Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 29.187,71 €
Moč: 114kW (155 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,4 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 91,0 mm - gibna prostornina 1970 cm3 - kompresija 10 : 1 - največja moč 114 kW (155 KM) pri 6200/min - največji navor 186 Nm pri 4000/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Motronic) - tekočinsko hlajenje 8,4 l - motorno olje 5,0 l - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,545; II. 2,238; III. 1,520; IV. 1,156; V. 0,946; vzvratna 3,909 - diferencial 3,562 - gume 205/50 ZR 16 Y (Pirelli P Zero Asimmetrico)
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,4 s - poraba goriva (ECE) 13,3/6,8/9,2 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: 2 vrat, 2 sedeža - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, zgoraj trikotna prečna vodila, spodaj dvojna prečna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1370 kg - dovoljena skupna masa 1630 kg - vleka prikolice ni predvidena
Zunanje mere: dolžina 4285 mm - širina 1780 mm - višina 1315 mm - medosna razdalja 2540 mm - kolotek spredaj 1499 mm - zadaj 1506 mm - rajdni krog 10,8 m
Notranje mere: dolžina 870 mm - širina 1390 mm - višina 930 mm - vzdolžnica 920-1090 mm - posoda za gorivo 70 l
Prtljažnik: normno 110 l
Naše meritve
T = 20 °C - p = 1019 mbar - rel. vl. = 48 %
Pospešek 0-100km: 8,9s
1000m z mesta: 29,9s ( 166km/h)
Največja hitrost: 211km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,2l/100km
poraba na testu: 13,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 59dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Napake med testom: streha ne tesni vode
Ocena
  • Alfa Romeo Spider je še vedno privlačen avtomobil - zaradi videza, zaradi mehanike in zaradi občutkov v vožnji, ki jih omogoča. Leta se poznajo le pri malenkostih, ki jih je, vsaj večino, mogoče prezreti. Pravih tekmecev ta avtomobil še vedno nima: ker so manjši in cenejši ali pa ker so večji in dražji. In prav to je eden njegovih večjih adutov.

Hvalimo in grajamo
videz
volanski mehanizem
menjalnik
lega na cesti
motor
premalo prostora za drobnarije
nima klimatske naprave
nešportni sedeži
počasen in nedodelan mehanizem strehe
majhna notranja višina
velik rajdni krog