Kratki test: Audi A3 Sportback 2.0 TDI 150 S tronic

24. 8. 2017 | Dušan Lukič
Deli

Spremembe namreč, tiste, ki so jih Audiju A3 privoščili ob prenovi. Ne le oblikovnih.

A3 je že od nekdaj spadal med bolj zaželene (pa čeprav večini slovenskih kupcev tega avtomobilskega razreda nedosegljive) modele – prenova pa ga je pomladila ravno toliko, da bo zlahka zdržal do prihoda novega modela.

Navzven A3 v 'karavanski' različici, torej kot Sportback, ostaja vizualno najprivlačnejša trojka. Njegov prtljažnik ni kombijevsko ogromen, a že položnost zadnjega stekla dokazuje, da to niti ni bil namen oblikovalcev. Dali so mu nekaj več prtljažnika, kot ga ima klasični A3 (kar pomeni, da ga je za družinsko uporabo dovolj), a so ob tem želeli ohraniti skladno, športno obliko – in njihova misija je bila uspešna. S spremenjenimi lučmi in masko je A3 dobil tudi malo bolj športne poteze.

A čeprav je zunanja oblika všečna in skladna, ni bistvo tega avtomobila. Bistvo se skriva pod kožo. Dvolitrski TDI je (čeprav ima ta kratica zadnje čase negativen prizvok) odlična izbira za A3, le zvočna izolacija bi lahko bila malenkost boljša. V kombinaciji z dvosklopčnim DSG-jem gre za pogonski sklop, ki nima ne težav s premikanjem mase A3 ne s porabo. 150 'konjev' je dovolj za spodobno živahne vozne lastnosti, s 4,4-litrsko porabo na normnem krogu pa je testni A3 dokazal, da nizki stroški za gorivo ne pomenijo, da mora biti vožnja obupno počasna, voznik pa tarča gneva drugih udeležencev v prometu. Še ob precej živahnejši vožnji, kot je tista na našem normnem krogu (kjer vozimo po omejitvah in se ob pospeševanjih držimo tempa ostalega prometa), se stežka povzpne prek šestih litrov. A po drugi strani: v vsakdanji uporabi bo priključnohibridni e-tron še varčnejši.

Da se v A3 sedi dobro, vemo že dolgo, sploh v takšnem z menjalniško avtomatiko, kjer zlahka pogrešimo stopalko sklopke s klasično predolgim hodom, značilno za Audijeve modele z ročnim menjalnikom. Novost je izboljšan sistem MMI, ki je info-zabavne vsebine A3 postavil vštric s tistimi v večjih Audijih. Enako velja za asistenčne sisteme, a ker jih večina spada na seznam doplačilne opreme, zna biti cena opazno visoka. Testni A3 je imel LED-žaromete, asistenco za vožnjo v zastojih (kar pomeni tudi aktivni tempomat in sistem za preprečitev zapustitve voznega pasu), samodejno zaviranje z zaznavanjem pešcev, kamero za vzvratno vožnjo, popolnoma digitalne merilnike in še kup udobnostnih ter vizualnih dodatkov, kar je njegovo ceno z osnovnih 33 dvignilo na več kot 50 tisočakov. Seveda, primerno varnostno opremljen A3 Sportback si lahko privoščite tudi za okoli 10 tisočakov manj, le kupu lepotnih (paket S line, sedeži iz usnja in alkantare z masažo in podobno) dodatkov se je treba odpovedati.

A3 je lahko namreč cenovno čisto sprejemljiv, tudi pri Audiju pa je pač tako, da je treba za več opreme več plačati – testni A3 pa je bil naložen s skoraj vsem, kar je mogoče.

besedilo: Dušan Lukič
foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 33.020 €
Cena testnega modela: 51.151 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 696 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.451 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 3.500-4.000/min – največji navor 340 Nm pri 1.750-3.000/ min.
Prenos moči: : motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko – gume 235/35 R 19 Y Continental Conti Sport Contact).
Zmogljivost: največja hitrost 217 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,6 l/100 km, izpust CO2 120 g/km.
Mase: : prazno vozilo 1.320 kg – dovoljena skupna masa 1.880 kg
Zunanje mere: dolžina 4.313 mm – širina 1.785 mm – višina 1.426 mm – medosna razdalja 2.637 mm – prtljažnik 380-1.220 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 2 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 2.516 km
Pospešek 0-100km: 8,6s
402m z mesta: 16,3s ( 139km/h)
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 62dB
Ocena
  • Audi A3 je za tiste, ki si ga lahko privoščijo, še vedno odlična izbira v razredu manjših premijskih vozil. A namesto dizla je veliko boljša izbira priključni hibrid e-tron, ki pa je, to je treba zapisati, ob bogatejši serijski opremi tudi opazno zmogljivejši in dražji.

Hvalimo in grajamo
videz
lega na cesti
asistenčni sistemi v testnem avtomobilu
poraba
preglasen motor