Audi A8 2.5 Tdi Quattro Tiptronic

17. 5. 2001
Deli
Audi A8 2.5 Tdi Quattro Tiptronic

Življenjska doba vrhunskih limuzin je nekoliko daljša od življenjske dobe povprečnih prevoznih sredstev. Audi A8 je že star, ampak se ne da kar tako.

Že po definiciji je to avtomobil z ogromno udobja, naj bo opremljen z osnovno ali dodatno opremo. Zagotavlja tudi veliko varnosti, med drugim z osmimi varnostnimi blazinami in elektronskim nadzorom stabilnosti (ESP).

Komur na zadnjih sedežih primanjkuje prostora, lahko kupi podaljšano različico. Komur je dvokolesni pogon premalo, se lahko odloči za Quattro. Komur najšibkejši motor ni dovolj, ima na voljo različico S8 s 360 konji. Komur radio ni dovolj, lahko doda televizijo . . In tako naprej, do zadnje novosti v A8.

Z novim sodobnim turbodizelskim motorjem s 132 kilovati ali, bolj po domače, 180 konji je A8 dobil pravo poživilo. S povprečno porabo okoli 12 litrov pravzaprav sodi med varčneže, čeprav se sliši veliko. Ampak za A8 je to zelo solidna poraba. Lahko pade celo pod 11 litrov, pri tem pa z zmogljivostmi ni treba prav posebno varčevati. Upoštevati je treba tudi stalni štirikolesni pogon Quattro, samodejni menjalnik Tiptronic, da o številnih porabnikih, z odlično klimatsko napravo vred, niti ne govorimo. A8 TDI sodi med varčneže!

Motor nadzira elektronski sistem, ki dobro ve, kdaj je treba pretok goriva in izpušnih plinov v turbinskem polnilniku povečati in kdaj zmanjšati. Prav zato v A8 kljub velikosti (in masi 2330 kilogramov! ) ne boste čutili potrebe po večjem motorju. Šestvaljnik z 2, 5-litra prostornine povsem zadostuje. V spodnjem območju vrtljajev je sicer malce len, ampak ko se vključi turbina, je odločnost kar prava beseda.

Samodejni menjalnik tiptronic Audiju A8 nikakor v sramoto. Mogoče bi bil pri speljevanju lahko malce hitrejši. Ko pohodite pedal za plin, se sekundo ali dve ne zgodi nič, šele nato poprime. Zato pa je potem toliko bolj uglajen, tako da mu počasnost pri speljevanju lahko tudi oprostimo.

Igor Pucihar

FOTO: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 60.696,11 €
Moč: 132kW (180 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,9 s
Največja hitrost: 224 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,9l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - V90° - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2496 cm3 - največja moč 132 kW (180 KM) pri 4000/min - največji navor 370 Nm pri 1500-2500/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 5-stopenjski samodejni menjalnik (Tiptronic) - gume 225/55 R 17 W
Zmogljivost: največja hitrost 224 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,9 s - poraba goriva (ECE) 13,0/6,5/8,9 l/100 km (plinsko olje)
Mase: masa praznega vozila 1705 kg
Zunanje mere: dolžina 5034 mm - širina 1880 mm - višina 1440 mm - medosna razdalja 2882 mm - rajdni krog 12,3 m
Notranje mere: posoda za gorivo 90 l
Prtljažnik: normno 525 l
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 10,2s
1000m z mesta: 31,8s ( 169km/h)
Največja hitrost: 225km/h (V.)
Najmanjša poraba: 11,1l/100km
poraba na testu: 11,9 l/100km
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Dokaz več, da lahko sodoben turbodizelski motor kljub osnovni robustnosti zadovoljivo služi tudi v ugledni limuzini, kot je še vedno A8. Hrupnost je dobro zmanjšana, zmogljivosti in poraba pa so v zelo dobrem sorazmerju.

Hvalimo in grajamo
udobje, oprema
motor
varnost
vodljivost, podvozje
imidž
počasnost menjalnika pri speljevanju
izpostavljena, neugledna radijska antena