Audi A8 3.0 TDI Quattro

22. 7. 2004 | Dušan Lukič
Deli

Tisti, ki kupujejo avto za dvajset in več milijonov tolarjev, ponavadi ne gledajo na vsakega desetaka. In ko se odločajo za motor, ki naj poganja novi avto, se dostikrat odločijo za tistega naj . .

Seveda pa obstajajo tudi kupci, ki tak nakup gledajo bolj skozi denarnico in manj skozi poznejše užitke. In za take je A8 s trilitrskim turbodizlom kot naročen. Doslej je bil A8 na voljo le s prostorninsko liter večjim dizlom, a ta je stal skoraj toliko kot najmočnejši bencinar, pa tudi njegova poraba ni bila tako majhna, da bi lahko rekli, da je dizelsko varčen. Med 14 in 18 litri na 100 kilometrov pač ni veliko razlike.

A8 s trilitrskim dizlom je povsem druga pesem. Njegova nakupna cena je precej ugodnejša, še ugodnejša pa je njegova poraba. Povprečno se kaj dosti čez 10 litrov na 100 kilometrov ne da prilesti. če ste dirkaško razpoloženi, se bo poraba povzpela tja proti 13 litrom, najbolj pa bodo navdušeni (in že kar zgroženi nad napredkom motorne tehnike) tisti, ki imajo res lahko nogo.

Če se boste peljali z zmernimi hitrostmi po avtocesti ali lepih navadnih cestah, se lahko poraba (pač odvisno od prometa) ustavi tudi nekje med 7 in 7, 5 litra na 100 kilometrov. In to v avtu, ki ima 225 konjev, tehta skoraj dve toni, zmore skoraj 250 kilometrov na uro končne hitrosti in ima štirikolesni pogon. Grozljivo, kajne? 1200 kilometrov z eno posodo goriva . .

Poleg tega je motor zelo živahen, uglajeno tih (ampak res tih) in v kombinaciji s šeststopenjsko avtomatiko poskrbi za neutrudljivo, a hitro napredovanje na še tako dolgih poteh. Ni kaj, A8 3, 0 TDI je odličen potovalnik.

A da ne bomo ostali le pri motorju: tudi preostala tehnika je odlična, predvsem podvozje, ki je lahko zelo udobno (nastavitev Comfort), se povsem sprejemljivo znajde tudi na dirkališču (nastavitev Sport) ali pa ga preklopite na nastavitev Automatic in pozabite na vse skupaj.

Nastavitve podvozja skupaj z večino (razen gretja in zračenja) drugih nastavitev voznik upravlja s centralnim vrtljivim gumbom sistema MMI in nekaj stikali okoli njega. Stvar je manj ’napredna’ od BMW-jevega iDrivea, a za povprečnega uporabnika (in pri A8 to niso 19-letni mulci, ki so gor zrasli z računalniško miško v roki) je bolj smisel in lažje uporaben.

Navznoter in navzven je ta A8 tak kot njegovi bratje z drugačnimi motorji. Navzven impozanten, a športen, navznoter prostoren in udoben, z odličnim položajem za volanom in izbranimi materiali. A8 je v osnovi pač A8, trilitrski TDI pa je druga najboljša izbira. Konji so pač le konji, in tu je 4, 2 Quattro boljši. V vsem drugem pa . .

Dušan Lukič

Foto Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena osnovnega modela: 69.733,77 €
Cena testnega modela: 91.483,06 €
Moč: 165kW (225 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,8 s
Največja hitrost: 243 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - V-90° - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2967 cm3 - največja moč 165 kW (225 KM) pri 4000/min - največji navor 450 Nm pri 1400-3250/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - 6-stopenjski samodejni menjalnik - gume 255/45 ZR 18 (Dunlop SP Sport).
Zmogljivost: največja hitrost 243 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,8 s - poraba goriva (ECE) 12,0/6,4/8,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1830 kg - dovoljena skupna masa 2430 kg.
Zunanje mere: dolžina 5051 mm - širina 1894 mm - višina 1444 mm - prtljažnik 500 l - posoda za gorivo 90 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1000 mbar / rel. vl. = 55 % / Stanje kilometrskega števca: 5879 km
Pospešek 0-100km: 9,5s
402m z mesta: 17,0s ( 138km/h)
1000m z mesta: 30,3s ( 181km/h)
Največja hitrost: 243km/h (VI.)
poraba na testu: 10,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,8m
AM meja: 39m
Hvalimo in grajamo
poraba goriva
udobje
oblika
prostornost
cena