Test: Audi Q2 1.4 TFSI (110 kW) S tronic Sport

Naj se vam pogled ne ustavi zgolj na prelepi naravi, ki kar kliče po aktivnem popoldanskem izletu. Raje se osredotočite na majhnega Audija Q2, ki kljub majhni dimenziji in prednjemu pogonu dokazuje, da življenje zna in zmore zajemati z veliko žlico.

Test: Audi Q2 1.4 TFSI (110 kW) S tronic Sport (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
2. 8. 2017

Zakaj smo za naslov izbrali izraz šatulja? To je drugo ime za všečno škatlico za nakit, ki vam po navadi dela družbo ob postelji in ni tako skrita, kaj šele prestižna kot zidni sef, blagajna ali trezor. Tisto je za moške, ki se kradljivcev bojijo bolj kot potresa, medtem ko ženske raje brez strahu uživajo v družbi babičinega nakita in priljubljene ročne ure na omarici. Majhno ni vedno slabo in nikakor ni samo za ženske – kot bi govorili o šatulji ali Q2, kaj pravite?

Najmanjši Audijev križanec na fotografiji zavaja. Velika maska in agresivni žarometi samozavestno podijo vse, ki se prepočasi premikajo po avtocestnem prehitevalnem pasu, velike zadnje luči v LED-tehnologiji pa mogoče niso najbolj ozke, kot večina križancev (tudi iz skupine Volkswagen, ki si delijo skupno sodobno platformo MQB) sledijo trenutnim oblikovalskim trendom, vendar drugim 'mečkačem' zaradi poskočnih motorjev niso dolgo na ogled. In, pozor, testni je imel zgolj 1,4-litrski motor, čeprav mu oprema S line zelo pristaja!

Audi Q2 je kar 20 centimetrov krajši kot Audi Q3 in njegov prtljažnik ima zgolj 405 litrov, kar pomeni, da je zaradi skromnih 4,19 metra dolžine najmanj darežljiv prav na zadnjih sedežih in da je prtljažnika le 25 litrov več kot pri Volkswagnu Golfu. In če ne štejemo cene, h kateri se bomo še vrnili, lahko mirno rečemo, da smo z majhnimi minusi končali. Ali to sploh lahko povemo tako? Ne, to je zavestna odločitev o majhnih stvareh, ko Q2 podobno kot šatulja pride do srca. In če smo ob družinskih spominkih ponosni, smo veseli tudi v avtomobilu, ki spada v premijsko družbo.

Preden sem se z njim odpeljal na prvo vožnjo, sem malce pokukal proti gumam. Uf, gospodje, tam se bohotijo kar 19-palčna platišča, na njih pa še nič kaj preveč skromne (zimske) gume velikosti 235/40. Če vemo, da so na tem avtomobilu dovoljene gume velikosti od 16 do 19 palcev, sem bil malce skeptičen glede primernega udobja na slovenskih cestah, saj bohotne nizkopresečne pnevmatike niso vedno najboljša rešitev. Za nasmeh za volanom sem potreboval samo nekaj kilometrov zahtevnejše ovinke: kakšno uživanje! V vseh voznih programih (Efficienty, Comfort, Auto ali Individual) sem prav užival na magistralni cesti razen v najbolj športnem programu Dynamic, ki sem ga privarčeval za lepo gorsko cesto, da sta me podvozje in natančni volanski sistem prijetno razveselila. Dodajmo k temu še športne sedeže, ki poskrbijo za razvajanje, odličen sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik S tronic, športen usnjeni in spodaj porezani volanski obroč ter seveda sodobno instrumentno ploščo, ki jo pri Audiju že kar nekaj časa poznajo kot virtualni prikazovalnik. In, kot zanimivost, višja urednik Dušan Lukič in fotograf Saša Kapetanovič sta kljub manjši dimenziji v potniškem prostoru v tem avtomobilu odlično sedela, zato sem se moral kar potruditi, da sta vrnila njegov (pametni) ključ … V mestu smo opazili le širši obarvani C-stebriček, ki malce moti pregled nad kolesarji v križiščih, za lažji dostop v prtljažnik (pozor, pod njim je tudi klasična guma velikosti 125/70 R19, kar kljub odvzemu prostornosti vselej hvalimo!) pa smo z veseljem uporabljali električno pomoč. Kot smo opisali, je malce manj prostora le na zadnjih sedežih, zato svetujemo, da večjega otroka posadite na desni zadnji sedež, saj bi za moškim za volanskim obročem le težko sedel, levi zadnji sedež pa je primeren le za manjšega otroka. Kaj pravite o uporabi Isofixa za malčka, ki je nemško odličen?

Zdaj pa smo že pri 1,4-litrskem bencinskem motorju, ki s pomočjo turbopuhala zagotavlja kar 150 'konjev'. Če ne štejemo, da je stopalka za plin zelo občutljiva pri speljevanju, je motor odličen tako pri dinamični kot pri varčni vožnji, ko porabi samo šest litrov na 100 prevoženih kilometrov. Trik je seveda v voznem programu Efficienty, ko samodejni menjalnik deluje precej bolj lenobno, motor pa ob zmerni vožnji včasih celo izklopi dva valja. Saj veste, kajne, tehnika COD ali Cylinder On Demand je že znani trik Audijevih tehnikov, ki sploh ne moti med vožnjo! No, v vseh drugih voznih programih pa je pravi užitek voziti bolj dinamično, kar pomeni, da boste porabili od sedem do devet litrov goriva! Saj se še spomnite širših zimskih gum?! Če vas to moti, si omislite turbodizelski motor, mogoče s štirikolesnim pogonom?

Tako imenovani projicirni prikaz (Head-Up Display) se ne prikazuje neposredno na vetrobransko steklo, temveč na dodatno površino, ki se vsakič prikaže izza vrha armaturne plošče, kar ni najboljša rešitev (je pa cenejša), vselej pa smo uživali v dodatnih notranjih elementih, ki so prav prikupno obarvani modro. In uživali smo v vrhunskih zvočnikih znamke Bang & Olufsen!

Seznam dodatne opreme je res dolg, kar si lahko preberete na posebnem seznamu. Audi Q2 si je mogoče s takšno tehnologijo omisliti za samo 31.540 evrov, pri testnem pa smo uživali z dodatno opremo za dodatnih 20 tisoč evrov. Uh, veliko, vendar je po drugi strani avtomobil kljub manjši dimenziji vrhunski! Se strinjate?

Q2 1.4 TFSI S tronic Sport (2017)

Osnovni podatki

Cena osnovnega modela: 31.540 €
Cena testnega modela: 51.104 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,5 s
Največja hitrost: 212 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, podaljšano jamstvo 4Plus, neomejena mobilna garancija, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Sistematični pregled na 15.000 km ali eno leto.

Stroški (do 100.000km)

Redni servisi, delo, material: 1.604 €
Gorivo: 7.452 €
Gume (1) 1.528 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 29.868 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 7.240 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Skupaj 50.990 € (strošek na km: 0,51 €)

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 74,5 × 80,0 mm – gibna prostornina 1.395 cm³ – kompresija 10,0 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.000 – 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 9,5 m/s – specifična moč 55,9 kW/l (76,0 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik S tronic – prestavna razmerja I. 3,765; II. 2,273; III. 1,531; IV. 1,133; V. 1,176; VI. 0,956; VII. 0,795 – diferencial 4,438 (1.-4- prestava); 3,227 (5.-7. prestava) – platišča 8,5 J × 19 – gume 235/40 R 19 V, kotalni obseg 2,02 m.
Zmogljivost: največja hitrost 212 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,2 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Voz in obese: terenec – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,0 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.280 kg – dovoljena skupna masa 1.840 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 1.500 kg, brez zavore: 670 kg – dovoljena obremenitev strehe: 60 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.191 mm – širina 1.794 mm, z ogledali 2.020 mm – višina 1.508 mm – medosna razdalja 2.601 mm – kolotek spredaj 1.547 – zadaj 1.541 – rajdni krog 11,1 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 880–1.110 mm, zadaj 540–780 mm – širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.440 mm – višina nad glavo spredaj 950–1020 mm, zadaj 950 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnji sedež 440 mm –1.050 l – premer volanskega obroča 360 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: prtljažnik 405 l

Naše meritve

T = 1°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Dunlop SP Winter Sport 3D 235/40 R 19 V / stanje kilometrskega števca: 1.905 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 17,2s ( 135km/h)
Največja hitrost: 212km/h
poraba na testu: 7,9 l/100km
Poraba na normnem krogu: 6,0 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 59,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 7. prestavi 61dB
Trušč pri 130km/h v 7. prestavi 64dB
Ocena skupaj (353/420)
  • Že v osnovi je varen (5 zvezdic Euro NCAP), hkrati pa tudi bogato opremljen (z varnostno opremo).

  • Zunanjost (13/15)

    Audi Q2 sicer ne odstopa od (večjih) bratov, vendar je vseeno prikupen

  • Notranjost (106/140)

    Odlična notranjost, če ne štejemo skromnejšega položaja na zadnjih sedežih, in povprečni prtljažnik, odlični materiali in primerno udobje.

  • Motor, menjalnik (57 /40)

    Odličen motor, le sprednji pogon, vendar je lahko poraba goriva kar različna.

  • Vozne lastnosti (62 /95)

    Navdušujoča lega na cesti, odlična prestavna ročica, dobra stabilnost.

  • Zmogljivost (29/35)

    Bodimo odkriti: več ne bi potrebovali!

  • Varnost (41/45)

    Že v osnovi je varen (5 zvezdic Euro NCAP), hkrati pa tudi bogato opremljen (z varnostno opremo).

  • Gospodarnost (45/50)

    Že v osnovi je varen (5 zvezdic Euro NCAP), hkrati pa tudi bogato opremljen (z varnostno opremo).

AM ocena: 4/5
Užitek v vožnji: 4/5
Hvalimo in grajamo
motor, menjalnik
natančno podvozje, udobje
veliko (dodatno) opreme
položaj na sprednjih sedežih
cena (dodatna oprema)
povprečna velikost (na zadnji klopi in v prtljažniku)
poraba goriva (brez programa Efficienty)
slabši projicirni zaslon

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri