Ravno prav odrasel

24. 5. 2019 | Dušan Lukič
Deli

Prejšnja generacija Audija Q3 je bila precej dolgo najmanjši Audijev model z oznako Q, torej križanec oziroma SUV. In bil je precej majhen. Zdaj (na srečo) ni ne eno ne drugo.

Čeprav smo pri prejšnji generaciji zapisali, da je še nekako družinsko uporaben, pa je to veljalo precej pogojno: če družina ni imela prevelikih otrok in če je na počitnice, še posebej smučanje, hodila s pazljivo izbiro prtljage in strešnim prtljažnikom. A centimetri prirastka, ki jih je ob zamenjavi generacije dobil Q3, so tu stvari dodobra spremenili.

Pri prejšnjem Q3 tako ni bilo pravzaprav prav nobene možnosti, da bi tričlanska družina odšla na tedensko smučanje brez strešnega prtljažnika – če so seveda želeli smuči vzeti s sabo in jih ne najemati. Novi Q3 to zmore brez težav tudi, če eden od članov uporablja desko za bordanje. Še več: z malo organizacije in pazljivega načrtovanja bi se na nekajdnevno smučanje lahko stisnili celo štirje, če bi le zadaj sedeli suhci.

Prirastek pri dolžini, s katerim se je Q3 po merah lepo pomaknil proti prejšnji generaciji Q5, se deloma pozna pri kolenih tistih, ki so na zadnji klopi, zelo očitno pa v prtljažniku. V prvem primeru je seveda treba zapisati, da je dobro, da seštevek višin tistih, ki sedijo drug za drugim, ne presega treh metrov in pol (pa še takrat gre precej na tesno), v drugem pa, da je prtljažnik zdaj ne le velikodušnih mer, ampak tudi dovolj uporabno opremljen s kljukicami, dovolj odporno oblečen.

Ker je imel testni Audi Q3 oznako S Line, ni imel le bolj športne oblike in podvozja (o tem malce pozneje), ampak tudi bolj športne sprednje sedeže. Ti se odlično izkažejo na daljših poteh, pa tudi vozniška ergonomija v celem je odlična. Popolnoma digitalni merilniki v kombinaciji z velikim sredinskim zaslonom in upravljalnikom sistema MMI ta infozabavni sistem naredijo zelo priročno uporaben (vključno z vpisovanjem ciljev v navigacijo), in ker je imel Q3 tudi sistema Apple CarPlay in Android Auto, se zna zelo dobro spoprijateljiti s preostankom voznikovega digitalnega življenja, ki je ponavadi zasnovano okoli njegovega pametnega mobilnika.

Preostanek kabine je očitno audijevski: morda ne poln divjih oblikovalskih potez, zato pa domač tistim, ki imajo radi to znamko, urejen in ravno dovolj okrašen s poudarki, da ni dolgočasen. Prostorov za drobnarije je na pretek (bi si pa želeli kak USB-priključek več), klimatizacija je odlična, počutje za volanom pa zaradi ravno prav visoke sredinske konzole prijazna mešanica zračnosti in športne obdanosti s kokpitom. Ker je menjalnik samodejni (dvosklopčni), se ni treba ukvarjati z audijevsko dolgim hodom stopalke sklopke, zato je udoben položaj za volanom mogoče najti takoj.

Menjalniška avtomatika se odlično sklada z motorjem. Oznaka 30TFSI seveda ne pomeni triinpollitrskega turba (pa čeprav bi takemu Q3 pristajal), temveč niti ne najmočnejši dvolitrski štirivaljnik, ki pa vseeno zmore zdravih 110 kilovatov oziroma 150 'konjev'. Ker takšen Q3 ni ne najmanjši ne najlažji (je pa tudi zato, ker testni ni imel štirikolesnega pogona Quattro, sicer pri masi v še čisto znosnih okvirjih), z njim nima najlažjega dela, a ker je menjalniška avtomatika naklonjena hitrim in neopaznim pretikanjem, zvočna izolacija pa dobra, se izkaže za še dovolj zmogljivega.

To pomeni, da takšen Q3 sicer ni športnik, je pa lahko vedno hitrejši od tempa povprečnega prometa, dovolj odločen tudi pri nemških avtocestnih hitrostih, hkrati pa ob zmerni vožnji tudi zmeren pri porabi. 6,7 litra na našem normnem krogu je za kak liter in pol več (ali malo manj), kot bi porabil primerljiv dizel, in glede na to, da je bil med testom Q3 obut v zimske gume, je številka več kot zadovoljiva. Seveda: če boste krepko hitri, bo višja tudi poraba.

Ker motor ni pretirano zmogljiv, to, da je imel Q3 'le' sprednji pogon, ni motilo. Še več: tudi na zasneženih gorskih cesticah se je (seveda tudi zaradi kakovostnih zimskih gum, v katere je bil obut) znašel zelo dobro, le kakšne snežne zabave, ki jo omogoča štirikolesni pogon, si pač ni bilo mogoče privoščiti.

Testni Q3 je imel še paket opreme S line, ki poskrbi za še bolj športne poteze, pa tudi 19-palčne nizkopresečne gume, ki poskrbijo, da se kratki, ostri udarci s ceste do notranjosti prebijejo pogosteje, kot bi želeli (a še vedno manj, kot se spomnimo iz prejšnje generacije). Če sta ljubitelj poudarjenega udobja, ostanite pri gumah z višjim presekom in manjših platiščih, pa bo težava rešena (ali pa se celo odpoveste športnemu podvozju S line).

Je pa na račun vsega naštetega seveda volan bolj natančen, hkrati pa ne daje občutka živčnosti – pravzaprav je takšen Q3, ko gre za natančnost krmiljenja, naklonjenost podvozja bolj dinamičnim manevrom in lego na cesti, med boljšimi križanci na splošno.

Sodobne avtomobile seveda vsaj toliko kot mehanika definira tudi elektronika. To, da je infozabavni sistem odličen, smo že zapisali, podobno pa velja za druge asistenčne (varnostne in udobnostne sisteme), ki jih je premogel Q3. Sistem za ohranjanje voznega pasu deluje odlično, seveda tak Q3 zanesljivo samodejno zavira v sili, je pa res, da bi si od aktivnega tempomata želeli malce več predvidevanja, še posebej, ko je nastavljen na sledenje pri najkrajši razdalji, ki jo dovoljuje. Takrat zavira pozno in preostro – to, da naj bo razdalja krajša, še ne pomeni, da se do nje ne da pripeljati zmerno in bolj uglajeno. No, v mestni gneči deluje dobro.

Luči so LED in z matrično tehnologijo, kar pomeni, da so vrhunske. Osvetlitev ceste je tudi ob nasproti vozečih avtomobilih, kot smo pri matričnih LED-lučeh vajeni, odlična (in seže zelo daleč) in daljše nočne vožnje po lokalnih cesta so veliko manj utrujajoče, kot bi bile. Vsekakor gre za eno od doplačil, ki si jih je ob nakupu Q3 nujno privoščiti, tako kot popolnoma digitalne merilnike. Električno odpiranje prtljažnika z gesto pod zadnjim odbijačem? Priročno (a ne nujno), enako pa velja za Bang & Olufsnovo ozvočenje: lepo ga je imeti, ker ima za svoj denar dober zvok, nujno pa (glede na siceršnje Audijevo ozvočenje) ni.

Ampak pri Audijih smo vsega tega že vajeni: inženirji naredijo tehnično odličen avto, prodajniki pa pakete in doplačila sestavijo tako, da je kupcem že v osnovi cenovno zanimiv, a kar kliče po kljukanju doplačil. Zato je lahko na koncu številka krepko višja kot osnovna cena. Pri testnem Q3 je zrasla s 33 na 53 tisočakov – je pa lepo, da ima kupec izbiro. Zlahka se da namreč Q3 lepo opremiti tudi s polovico tega prirastka.

Osnovni podatki
Prodaja: Porsche Slovenija
Cena testnega modela: 53.781 €
Cena osnovnega modela s popusti: 38.780 €
Cena testnega modela s popusti: 53.781 €
Moč: 110kW (150 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,3 s
Največja hitrost: 207 km/h
Garancija: 4 leta splošne garancije brez omejitve kilometrov, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.704 €
Gorivo: 8.677 €
Gume (1) 1.368 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 18.973 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.560 €
Skupaj 40.762 € (strošek na km: 0,41 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 74,5 × 85,9 mm – gibna prostornina 1.498 cm3 – kompresija 10,5 : 1 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.000–6.000/ min – srednja hitrost bata pri največji moči 14,3 m/s – specifična moč 73,4 kW/l (99,9 KM/l) – največji navor 250 Nm pri 1.500–3.500/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik DSG– prestavna razmerja I. 3,19; II. 2,032; III. 1,402; IV. 1,04; V. 0,793; VI. 0,635; VII. 0,488 – diferencial 5,2 – platišča 7 J × 18 – gume 235/55 R 18 H, kotalni obseg 2,16 m
Voz in obese: križanec – 5 vrat – 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,6 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.495 kg – dovoljena skupna masa 2.070 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p. Zmogljivosti: največja hitrost 207 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,7 l/100 km, izpust CO2 130 g/km
Zunanje mere: dolžina 4.484 mm – širina 1.856 mm, z ogledali 2.024 mm – višina 1.585 mm – medosna razdalja 2.680 mm – kolotek spredaj 1.584 – zadaj 1.576 – rajdni krog 11,8 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 890–1.180 mm, zadaj 670–920 mm – širina spredaj 1.540 mm, zadaj 1.510 mm – višina nad glavo spredaj 900–980 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 520 mm, zadnji sedež 500 mm – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: 420–1.325 l
Naše meritve
T = 12 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Dunlop SP Wintercontact 235/55 R 18 H / stanje kilometrskega števca: 1.710 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 17,5s ( 133km/h)
Največja hitrost: 207km/h
Poraba goriva na normnem krogu: 6,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 59,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h 59dB
Trušč pri 130km/h 62dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (449/600)
  • Q3 ni več le mali, šminkerski mestni terenec, ampak je zrasel v družinsko vsakdanje uporaben avto. Tudi z le prednjim pogonom je pravi Q

  • Kabina in prtljažnik (82/110)

    Q3 je z novo generacijo zrasel dovolj, da je pri prtljažniku, pa tudi na zadnjih sedežih, družinsko uporaben

  • Udobje (84 /115)

    Zvočna izolacija je primerna, pomaga pa tudi dovolj tih bencinski motor. Infozabavni sistem je odličen

  • Pogonski sklop (60 /80)

    Bencinec se izkaže za dovolj zmogljivega in ne preveč žejnega, menjalniška avtomatika pa je v kombinaciji z njim odlična izbira

  • Vozne lastnosti (79 /100)

    S Line pomeni tudi bolj športno in zato udobju manj, dobri legi na cesti pa bolj naklonjeno podvozje

  • Varnost (97/115)

    LED-luči so odlične, in ker je bilo na seznamu doplačilne opreme dovolj varnostnih dodatkov, se je Q3 v tej kategoriji dobro izkazal

  • Ekonomičnost in okolje (47 /80)

    Poraba goriva je ugodna, cena pa je seveda primerna znamki in količini dodatne opreme. Tu čudežev ni

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

  • Če bi imel štirikolesni pogon, bi dobil še oceno več

Hvalimo in grajamo
oblika
luči
merilniki in infozabavni sistem
aktivni tempomat je včasih pregrob