BMW 120d

14. 9. 2006
Deli
BMW 120d

Če ste med tistimi, ki vas ime BMW ’vrže’ v 70. leta prejšnjega stoletja, potem gotovo veste o avtomobilizmu nekaj več.

Tudi to, da že takrat Beemveji niso bili prav poceni.

Toda stvari so postale še izrazitejše: BMW je še povečal imidž, kar je skupaj z vgrajeno tehniko pomenilo tudi vse dražje vstopnice v klub lastnikov (novih) vozil BMW. Tudi zato so v Münchnu ’izumili’ serijo 1. Pa vseeno in le za osvežitev spomina: ni treba prav veliko označevati na seznamu dodatne opreme, da za 120d plačate 10 milijonov.

Tale, k sreči, ne stane toliko, pa vseeno ne dela sramote svojemu imenu. Zunaj je tako in tako Enka vedno Enka, znotraj pa – čeprav nima usnja na sedežih – že v prvem trenutku dobite občutek, da so materiali zelo kakovostni. Čeprav se zdi sedežna tkanina posebej v vročih dneh (pre)groba za kožo.

Enka, ki mora teoretično tekmovati s tehnično povsem drugačnimi, predvsem pa načelno bistveno cenejšimi avtomobili spodnjega srednjega razreda, je res nekaj posebnega – zaradi pogonske zasnove. Motor spredaj, pogon zadaj. Podobnega ni. Tudi bati se takšne zasnove ni več treba, saj lahko mirno zaupate podvozju, gumam in stabilizacijski elektroniki, ki so ’krivi’, da Enko lahko pelje tudi tisti, ki je pravkar in komaj opravil vozniški izpit po 47 učnih urah vožnje.

Lepa stran Enke je, da ima odlično nastavljivost položaja za volanom (z verjetno največjim odmikom sedeža od obroča), da ima odlične stopalke, da je lahkotno vodljiv, da ima odličen volan in da lahko stabilizacijsko elektroniko izklopite. Če je spredaj takšen dvolitrski turbodizel, bo na kolesih tudi dovolj navora za igre z zadkom. Enakega med tekmeci še vedno ni.

Kljub ceni in prav zaradi nje pa velja pogledati uporabniško stran skupaj z opremo, za katero seveda ni nujno, da jo izberete prav takšno. Vsiljuje se namreč primerjava dobro – slabo, ali bolje rečeno dobro – ’khm’. Na primer: dobro je samodejno osvetljevanje obeh notranjih kozmetičnih ogledalc in dober je samodejni pomik vseh štirih šip v obeh smereh, khm pa je premalo predalov za drobnarije in to, da zadnjim potnikom niso namenili prostora za pločevinke.

Dobra je samodejna klimatska naprava, ki zares učinkovito hladi, khm pa je to, da je treba v njeno samodejnost prepogosto posegati za ugodno počutje. Dobra je notranja osvetlitev vključno s štirimi bralnimi lučkami in z osvetlitvijo k nogam spredaj, khm pa sta trda hrbta sedežev (kolena zadnjih potnikov! ! ) in dejstvo, da tam ni žepov. Dobro je, da je v zadnjem naslonjalu luknja za smuči, khm pa je, da tam ni (sredinske) komolčne opore.

Dobro je preprosto tretjinsko podiranje zadnjega naslonjala in dobra je ravna dobljena površina, khm pa je, da je ta precej visoka, saj sedalni del ostane na svojem mestu. Dobra je samodejna zatemnitev notranjega vzvratnega ogledala in dobro je, da ima tipalo za dež, khm pa je to, da deluje opozorilo za odprta vrata šele, ko se avtomobil premika, in da niti prednja varnostna pasova . . nista nastavljiva po višini.

Še vedno zagreti? Verjamem, da kljub vsem ’khmjem’ to ni težko. Že zato, ker je kljub vsemu to pravi BMW in ker je ravno na robu tistega, čemur še lahko rečemo pogojno dosegljiv. Ampak, jasno, ne vsakomur.

Vinko Kernc

Foto: Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Aktiv d.o.o.
Cena osnovnega modela: 26.230,03 €
Cena testnega modela: 31.571,63 €
Moč: 120kW (163 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 7,9 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,7l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj vzdolžno - gibna prostornina 1995 cm3 - največja moč 120 kW (163 KM) pri 4000/min - največji navor 340 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 195/55 R 16 V (Bridgestone Potenza).
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h - pospešek 0-100 km/h 7,9 s - poraba goriva (ECE) 7,7/4,6/5,7 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1415 kg - dovoljena skupna masa 1840 kg.
Zunanje mere: dolžina 4227 mm - širina 1751 mm - višina 1430 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: 330 - 1150 l
Naše meritve
T=17 °C / p= 1014 mbar / rel. vl.: 54 % /Stanje km števca: 4374 km
Pospešek 0-100km: 8,8s
402m z mesta: 16,3s ( 138km/h)
1000m z mesta: 29,7s ( 179km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,6/17,0s
Prožnost 80-120km/h: 9,8/14,1s
Največja hitrost: 220km/h (VI.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Dober motorni navor in prava pogonska zasnova sta lahko vzroka, da si takšnega BMW-ja želite kljub njegovi dokaj visoki ceni in kljub nekaterim pomanjkljivostim v primerjavi z opazno cenejšimi avtomobili tega razreda.

Hvalimo in grajamo
pogon
položaj za volanom
stopalke
motorni navor
poraba
hitrost menjalnika
notranji materiali
trda vzmet prestavne ročice
nima merilnika temperature hladilne tekočine
premalo odlagalnih mest
samodejnost samodejne klimatske naprave
visoko dno prtljažnika