BMW 320d xDrive Touring

Tole zimo smo imeli pri Avto magazinu priložnost, da smo na testih skoraj drugo za drugo preizkusili vse tri ­štirikolesno gnane 'trojke'.

Prenesi PDF testa
BMW 320d xDrive Touring (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
4. 5. 2010

'Trojke' so v narekovajih zapisane namenoma. BMW X1 uradno namreč ne spada v serijo tri, a je pravzaprav le malo dvig­njena in oblikovno spremenjena Trojka, o čemer pričajo tudi njegove mere. In X3 (ki se v obliki, v kateri ga poznamo, zdaj počasi poslavlja, saj bo kmalu dobil naslednika) uradno seveda tudi ni serija 3.

Je nekaj večji in tehnično od serije 3 dlje kot X1, ima pa številko 3 v imenu – in je tudi cenovno dokaj primerljiv z recimo klasično Trojko. In klasična Trojka v tokratnem primeru pomeni karavansko različico, torej Touring, seveda štirikolesni pogon (torej xDrive) in dizel v nosu (tokrat 2.0d).

Eno postane jasno takoj: takle 320d je v primerjavi z enako motoriziranim X1 ali X3 daleč najbolj športen izmed trojice, ne le na videz, temveč tudi po svoji legi na cesti in konec koncev tudi zmogljivostih.

Tisti, ki so v predprejšnji številki Avto magazina nazaj brali test X3 xDrive 18d z ročnim menjalnikom, so si morda zapomnili, da smo zapisali, da bi bila 20d in avtomatika boljša kombinacija. In natanko takšna je bila v testnem 320d in takoj je postalo jasno, da se nismo zmotili.

Motor in menjalnik se namreč ujameta brez težav, navora je vedno dovolj, menjalnik je hiter in uglajen, ročno pretikanje (+ in – sta v BMW-jih v nasprotju z večino konkurence postavljena pravilno, torej + za pretikanje v višjo prestavo proti vozniku in – za pretikanje v nižjo prestavo od voznika) pa mu da dovolj športnega značaja, da ročnega menjalnika (skoraj) ne boste pogrešali, tudi če ste ljubitelj res športne vožnje.

Med vsemi tremi na začetku omenjenimi je bil prav 320d najbolj igriv in zabaven na snegu, je pa res, da je prav tam pokazal tudi svoj največji minus, ko govorimo o vožnji, pri kateri je resnično potreben štirikolesni pogon: njegov trebuh je namreč blizu tal.

To je na suhem ali mokrem asfaltu prednost, saj je težišče nižje, lega na cesti (in tudi udobje) pa posledično boljša. A ko začne sprednji spojler drsati po nezvoženem (ali nespluženem) snegu, ko po njem drsi tudi trebuh avtomobila, se hitro lahko zgodi, da tudi xDrive ne more več pomagati.

Kak centimeter večja oddaljenosti od tal je takrat vse, kar je potrebno – a tega 320d nima. Torej: taka trojka ni in noče biti terenec, zato se z njo ne podajajte v globok sneg – na zvoženem snegu, lepem makadamu in podobnih voznih podlagah pa je odlična.

In znotraj? Od vseh treh je takle BMW najmanj družinski (pa čeprav X1 ni dosti boljši), še posebej zmoti dejstvo, da ob zloženi levi (dvotretjinski) strani zadnje klopi na desni preprosto ni dovolj prostora (v širino) za uporabo otroškega sedeža višjih razredov.

Pomanjkljivost? Ne, napaka. In to velika. Tudi sicer prostora za kolena ni veliko in treba si je priznati: 320d je dvosedežnik z nekaj prostora za majhne otroke zadaj. Konkurenca je glede tega večinoma boljša.

Ergonomija je dobra, enako velja za položaj za volanom. Videz armaturne plošče je že nekoliko zastarel (ali pa smo ga iz različnih BMW-jev preprosto preveč vajeni), a uporabnosti avtomobilu ne gre očitati – tako kot ne dovolj majhne porabe in ravno še dovolj dobre zvočne izolacije.

Družinski športnik, torej? Da, a le, če športnost vrednotite precej višje kot prostornost in prilagodljivost . .

Dušan Lukič, foto:? Aleš Pavletič

BMW 320d xDrive Touring

Osnovni podatki

Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 39.700 €
Cena testnega modela: 49.389 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 135kW (184 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,4 s
Največja hitrost: 226 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,8l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm? – največja moč 135 kW (184 KM) pri 4.000/min – največji navor 380 Nm pri 1.900–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/45 R 17 W (Goodyear Eagle Ultragrip M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 226 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,4 s – poraba goriva (ECE) 7,3/4,9/5,8 l/100 km, izpust CO2 153 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.680 kg – dovoljena skupna masa 2.145 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.527 mm – širina 1.817 mm – višina 1.418 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 61 l.
Prtljažnik: 460–1.385 l

Naše meritve

T = -2 °C / p = 939 mbar / rel. vl. = 63 % / Stanje kilometrskega števca: 2.527 km
Pospešek 0-100km: 8,6s
402m z mesta: 16,2s ( 138km/h)
Največja hitrost: 226km/h (VI.)
poraba na testu: 8,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Mehanska odličnost in odlične vozne lastnosti sta velika plusa te trojke, a vseh minusov, ki jih premore, ji vendarle ne moremo oprostiti. Če si želite bolj družinskega avtomobila približno te velikosti z modro-belo značko na nosu, se raje ozrite k X1 ali še raje X3.

Hvalimo in grajamo
štirikolesni pogon
lega na cesti
volan
menjalnik
zastarel videz armaturne plošče
merilniki
zadnja klop (prostornost in zlaganje)

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri