BMW 323 Ci Cabrio

25. 8. 2000
Deli

Kabriolet ali roadster? Saj veste, prvi ima štiri sedeže in je nastal iz že obstoječe limuzine ali kupeja. Drugi ima dva sedeža in je čisto samosvoj. Oba imata zložljivo streho. In oba veter v laseh. Ampak, verjemite, razlika je v vetru. Velika!

Kar ne morem verjeti, kako se tudi taki avtomobili lahko razlikujejo po značaju. Veliko bolj kot njihovi sorodniki z jekleno streho. In trdim, da kabriolet ima značaj. In to zelo prepoznaven. Pravzaprav je značaj vezan na lastnika. Značaj lastnika je še bolj prepoznaven. Oba pa sta seveda tesno povezana.

Čeprav je BMW serije tri nastal iz kupeja in mu je precej podoben (prednji del je povsem enak), ima neki čar, ki ga izžarevajo le kabrioleti. Platnena streha je narejena tako dobro in lepo, da ob njej lahko kar pozabimo na težave s starimi kočijami, predniki današnjih kabrioletov. Saj niste pozabili. Najprej so bili »kabrioleti«! In bilo jih je veliko več kot tistih s trdno streho. Mimogrede, tudi za trojko kabriolet lahko dobite trdno streho. Za doplačilo seveda. Stala bo okrog 4000 nemških mark, narejena bo iz aluminija in bo tehtala le približno 30 kilogramov.

Ampak ne recite, da kupujete kabriolet in ne marate vetra. Potem s to kombinacijo nekaj ni v redu. Na izbiro imate še veliko drugih »statusnih simbolov«. Premislite! Je pa tudi res, da je tale kabriolet tako dobro zasnovan, da ob določenih pogojih vetra skoraj ni čutiti. Stranske šipe morajo biti dvignjene, nad zadnjima sedežema pa nameščena vetrna mreža - in vetrčka bo samo še za vzorec.

Malo bo zapihljal ob zunanjih komolcih, malo nad vrhovi glav, to pa je tudi vse. Tudi pri velikih hitrostih prav presenetljivo dobro »odganja« veter. Vetrna mreža dobro ščiti pred vrtinci vetra, pomeni pa tudi, da se potem lahko peljeta v avtomobilu le dva. Na zadnjih dveh, sicer dobrih in globoko ugreznjenih sedežih pa lahko potem najde prostor prtljaga, ki je v prtljažnik tako ali tako ne gre veliko.

Z zloženo streho je v prtljažniku na voljo za 260 litrov prostora, z razpeto pa 300. Prtljažnik lahko takrat, ko imamo streho nad glavo, namreč malce povečamo z ročno zložljivo plastično pregrado. Z vzvodom jo umaknemo navzgor in tako pridobimo nekaj prostora. Toda prav veliko prtljage s tem kabrioletom prav gotovo ne mislite prevažati, kajne? Bolj uporaben je za vse kaj drugega kot pa za to!

Bolje, da se z njim odpeljete na popoldanski izlet. Takrat je sonce že nizko in ne žge neposredno na glavo. Če pa se vozite v opoldanskem soncu, se je bolje pokriti s streho in vključiti učinkovito samodejno klimatsko napravo, ki v trojki dobro opravlja svoje delo. Sicer pa zlaganje in razpenjanje strehe ni nobena znanost. Vse skupaj z ustavljanjem vred ne traja več kot pol minute. Ne zahteva nikakršnega ročnega dela, vse opravita elektrika in hidravlika (za to smo seveda doplačali! ). Dovolj je le pritisk na enega izmed dveh gumbov, ki sta logično označena s simboloma (odprta in zaprta streha), in že smo pod zanesljivo streho na toplem in suhem, ali pa na zraku pod milim nebom. Celoten postopek zahteva, da avtomobil ustavimo in ves čas tiščimo pravi gumb. Nič hudega, če ga vmes spustimo, ko ga spet pritisnemo, se postopek nadaljuje. In če se vmes premislimo, lahko potek obrnemo.

Edino ročno delo je torej tiščanje gumba, vse drugo je elektrificirano. Tipala in varovala so nameščena tako, da vse poteka dovolj varno in zanesljivo. Predvsem pa trajno. Streho smo odprli in zaprli neštetokrat, pa ni nikoli zatajila. Pri odpiranju in zapiranju je treba postopek speljati do konca, to pa je takrat, ko ugasne rdeča lučka ob gumbu. Sicer se lahko zgodi, da boste preklinjali pokrov prtljažnika, ki se ne bo hotel odpreti … Vse zaradi varnosti.

Pri vsej tej elektroniki pa je še vedno treba ročno namestiti vetrno mrežo, kar pa tudi ni prevelik problem, saj lahko ostane tam, kjer je, tudi če streho dvigamo ali spuščamo. O strehi le še toliko, da je znotraj zelo lično obdelana, zaradi velikih mrtvih kotov (kot pri vseh kabrioletih) pa je preglednost nazaj močno okrnjena. Velika prednost tretje generacij beemvejeve trojke kabriolet pa je tudi zadnja šipa, ki je iz pravega stekla in je celo električno ogrevana.

Ker kabriolet nima strehe, bi bila varnost potnikov lahko tudi nekoliko vprašljiva. Zato je okvir prednje šipe posebej ojačen, kar se na pogled niti ne opazi, tako imenovani varnostni lok pa so namestili v oba že na pogled masivnejša vzglavnika. Ob prevračanju se v nekaj tisočinkah sekunde sprožita in skočita iz skritih ležišč. Tako poleg čelnih in stranskih varnostnih blazin še dodatno zaščitita glave potnikov.

V zadnji generaciji trojke kabriolet so posebej obdelali prednja sedeža. Poleg tega, da sta bila naša obilno električno nastavljiva v vseh smereh (razen naklona sedalnega dela! ), sta imela tudi vgrajena varnostna pasova. Tako je dobro rešena nastavitev višine pasov, saj je nastavljiva (seveda električno) skupaj z višino vzglavnika. Pomik prednjega sedeža za dostop do zadnjih dveh je lahko električen ali ročen. S pomikom celotnega sedeža ali samo naslonjala.

Varnostna pasova pa tudi ne ovirata več vstopanja. Ampak en nasvet! Ne uporabljajte preveč zadnjih sedežev. Ne zato, ker ne bi bila v redu, le ne poda se preveč k značaju avtomobila in tudi voznika.

Počutje v notranjosti je prav beemvejevsko. Od rahlo erotične notranje stropne razsvetljave z dvema rdečima diodama do natančne in kratke prestavne ročice s stikali za šipe tik ob njej. Tokrat so dodali še eno stikalo, in sicer za zapiranje ali odpiranje vseh štirih stranskih šip hkrati. Pred prestavno ročico sta gumba za upravljanje strehe - in to je to. Skratka, BMW 3.

No ja, tudi volanski obroč so naredili posebej za kabriolet. Iz usnja in lesa! Lep, a s tako nerodno špranjo v spodnji prečki, da se bojim kakega zlomljenega prsta … Po mojem okusu ni niti višinska nastavitev, čeprav je tako kot globinska - obilna. Lahko bi šel še malo nižje … Mogoče so to že preveč malenkostne zahteve ali pa celo stvar okusa! ?

O voznih lastnostih ne gre izgubljati besed, saj so ohranili vse značilnosti beemvejev. Zadnji pogon kroti elektronika (ASC), tako ali tako pa imajo preme in celotna uravnoteženost takšen značaj, da najprej nadzorovano uide prednji del, skoraj tako kot pri prednjem pogonu. Karoserijo so zelo dobro učvrstili, tako da na volanu ni čutiti skoraj nikakršnega zvijanja ali tresljajev.

Vodljivost je zelo dobra, zavore odlične, motor pa prikrito zmogljiv. Edini motor, ki je na voljo v kabrioletu, na trenutke deluje nekoliko leno, predvsem v spodnjem območju vrtljajev, vendar sta za tak občutek delno kriva tudi njegova uglajenost in odlična zvočna izolacija. Trušča motorja sploh ni slišati, le tiho brnenje »šestaka«, ki ga kmalu preglasi piš vetra. Pa tudi ta ni moteč. Šele bežen pogled ne merilnike prepriča o hitrosti.

Če vas torej ni strah vetra, si ga lahko s takšnim elegantnim kupejem, pardon, roadsterjem, se opravičujem, kabrioletom lahko privoščite v izobilju. Ali pa tudi ne … Razlika v vetru definitivno je - kakšna je, pa boste najbolje ugotovili sami!

Igor Pucihar

Foto: Uroš Potočnik

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Aktiv d.o.o.
Cena osnovnega modela: 33.586,37 €
Cena testnega modela: 39.460,18 €
Moč: 125kW (170 KM)
Garancija: 1 leto splošne garancije brez omejitve kilometrov, 6 let na prerjavenje
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 396,43 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.122,52 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 75,0 × 84,0 mm - gibna prostornina 2494 cm3 - kompresija 10,5 : 1 - največja moč 125 kW (170 KM) pri 5500/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,4 m/s - specifična moč 50,1 kW/l (68,2 KM/l) - največji navor 245 Nm pri 3500/min - ročična gred v 7 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj (2 × VANOS) - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig (Siemens MS42) - tekočinsko hlajenje 8,4 l - motorno olje 6,5 l - akumulator 12V, 70 Ah - alternator 90 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja zadnja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 4,230; II. 2,520; III. 1,660; IV. 1,220; V. 1,000; vzvratna 4,040 - prestava v diferencialu 3,230 - platišča 7J × 16 - gume 225/50 ZR 16 (Dunlop Sp Sport 2000), kotalni obseg 1,90 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 35,4 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 225 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,6 s - poraba goriva (ECE) 13,4/7,5/9,7 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 91-98)
Voz in obese: kabriolet - 2 vrat, 4 sedeži - samonosna karoserija - Cx = 0,35 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator, zadaj posamične obese, vzdolžna vodila, prečna vodila, poševna vodila, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema), servo, ABS, CBC - volan z zobato letvijo, servo, 3,2 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1540 kg - dovoljena skupna masa 1960 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1600 kg, brez zavore 720 kg
Zunanje mere: dolžina 4488 mm - širina 1757 mm - višina 1372 mm - medosna razdalja 2725 mm - kolotek spredaj 1471 mm - zadaj 1483 mm - rajdni krog 10,5 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1500 mm - širina (komolci) spredaj 1450 mm, zadaj 1280 mm - višina nad sedežem spredaj 910-980 mm, zadaj 910 mm - vzdolžnica prednji sedež 910-1060 mm, zadnja klop 760-600 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 480 mm, zadnja klop 450 mm - premer volanskega obroča 375 mm - posoda za gorivo 63 l
Prtljažnik: (normno) 300 l (ob zloženem prostoru za streho)
Naše meritve
T = 25 °C, p = 1020 mbar, rel. vl. = 53 %
Pospešek 0-100km: 9,2s
1000m z mesta: 30,3s ( 175km/h)
Največja hitrost: 223km/h (V.)
Najmanjša poraba: 10,0l/100km
Najvišja poraba: 15,0l/100km
poraba na testu: 12,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 55dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • V bistvu je to odlično preračunana in dobro izpeljana kombinacija roadsterja, kabrioleta in kupeja. Z vetrno mrežo sta uporabna le dva sedeža - roadster. Brez nje je precej več vetra, a se lahko peljejo štirje. Z razpeto ali celo trdno streho pa postane prav udoben kupe. Mehanika in tehnika je tako ali tako BMW-jeva in za poznavalce je to že dovolj. Ima svoje napake, toda veliko več prednosti.

Hvalimo in grajamo
oblika
vozne lastnosti
bogata oprema
steklena zadnja šipa
dobra zaščita proti vetru
električno zlaganje strehe
dobra zvočna izolacija
zavore
ni nosilca za pločevinke
len motor
ura v potovalnem računalniku
občutljiv pedal sklopke
sedalnega dela sedeža ni mogoče nastaviti po naklonu