BMW 730d xDrive Pure Excellence

Tako kot letalski poslovni razred ni dosegljiv vsakemu potniku na letalu, ni nič drugače pri avtomobilih. BMW serije 7 je dosegljiv (in namenjen) le izbrancem.

Zdi se, da so največji in najprestižnejši (velikoserijski) avtomobili nenehno podvrženi številnim primerjavam, predvsem v smislu, kateri je boljši, lepši ali tehnološko naprednejši. Pri tem se seveda ne gre ogniti najbližjih tekmecev, ki sta v bavarskem primeru zagotovo Audijev A8 in Mercedesov razred S. Pa čeprav lahko kupci posežejo tudi po prestižnih Lexusih, Jaguarjih, Maseratijih in še kakšen prestižnejši bi se našel. A nemška trojka bije neusmiljeno bitko že desetletja. BMW se ji s serijo 7 po robu postavlja že skoraj okroglih 40 let.

V tem času se je zvrstilo pet generacij, od katerih je vsaka prinesla oblikovno drugačnost, dovršene motorje in tehnološko naprednost. S šesto generacijo ni nič drugače. Prinaša vse omenjeno in se s številnimi aduti podaja v boj za naziv najboljšega v svojem razredu. Za ljubitelje znamke BMW to seveda je, drugače je z nasprotniki. Pri čemer jim moramo prisluhniti in jih razumeti. Je že tako, da vsak hvali svojega favorita, a nekaj razlik med prestižnimi velikani kljub vsemu lahko najdemo. Če pri Mercedesu stavijo na eleganco, BMW slovi po športnosti, Audi pa je nekje vmes. In ker vsake oči vidijo svojo sliko, je lahko tudi drugače, a tako zunanje oblike kot notranjosti so si dovolj različne, da je popolna primerjava nemogoča. Z gotovostjo lahko trdimo zgolj to, da je, vsaj po tehnološki plati, v prednosti vedno tisti avtomobil, ki na trg pride najpozneje. Tako naj bi bilo tudi z novim BMW serije 7. Že res, da bo marsikoga pretresel pogled na ceno avtomobila, a se je treba zavedati, da so avtomobili najvišjega cenovnega razreda (seveda med velikoserijskimi avtomobili) skoraj po pravilu vedno opremljeni z bogato dodatno opremo, ki si jo kupec jasno izbere po svojih željah. Kar seveda ne čudi– za denar, ki ga kupec odšteje za tak avtomobil, si vsakdo želi tisto, kar mu je všeč. Zato osnovna cena avtomobila služi zgolj kot nekakšna višina pragu, kjer se vstopi v svet prestiža, udobja in motorne moči. Pri slovenskem zastopniku vozil BMW so ta prag postavili malenkostno nad 100 tisoč evri. Veliko? Seveda, a kot že zapisano, takšen avto ni za vsakogar in navsezadnje je tudi prav tako. Pri tem seveda ne smemo pozabiti na že omenjeno dodatno opremo, ki lahko avto precej podraži. Tako kot testni primerek, ki je ob osnovni ceni 104.250 evrov z vso dodatno opremo stal natanko 165.452,52 evra. Razlika v osnovni ceni in ceni testnega avtomobila je zares velika, a so nekatera doplačila povsem smiselna, druga pa seveda pregrešno draga.

Vseh seveda ne bomo naštevali, zato naj izpostavimo zgolj nekaj tistih najdražjih. Poseben paket opreme Pure Exellence (zunanji in notranji) zahteva nekaj manj kot 2.500 evrov, zgolj zunanja barva 1.300 evrov in odlično (a občutljivo), skoraj belo usnje v notranjosti približno 1.800 evrov. Zimske gume na posebnih 19-palčnih aluminijastih platiščih stanejo skoraj tri evrske tisočake, tehnološka rešitev Executive Drive Pro pa več kot 3.500 evrov. Pomično strešno okno podraži avto za skoraj 1.800 evrov, električno pomični komfortni sedeži zadaj pa za približno 2.700 evrov. Ogrevanje avtomobila (ki ga lahko s pametnim ključem vklopimo tudi na daljavo) zahteva nekaj več kot 2.000 evrov, ekskluzivni zvočni si­stem Bowers & Wilkins pa kar 6.700 evrov.

Ob tem se zdi izdatek 3.500 evrov za laserska prednja žarometa kar znosen, precej pa so testni avto podražili tudi kamera za nočno prepoznavo (tudi oseb) s ceno 2.600 evrov ter aktivni tempomat (okoli 2.300 evrov) in navsezadnje tudi vgrajena televizija (1.500 evrov) pa masažna funkcija prednjih in zadnjih sedežev, ki zahteva za vsako vrsto natanko 1.315 evrov. Dodatne opreme je še precej več, a že zgolj našteta nakazuje, da je avto v današnjih dneh lahko resnično luksuzno in za marsikoga prav neverjetno opremljen. V praksi takšna opremljenost seveda predvsem izboljšuje počutje in udobje voznika in potnikov. Nad notranjostjo v novi sedmici se pač ne gre zmrdovati, tudi največji sovražniki se ji morajo prikloniti.

Svetovna novost v novi seriji 7 je nadzor z gestami. Posebno 3D-tipalo prepozna določene gibe dlani, posledično se lahko na telefonski klic javimo (ali ga prekinemo) z zamahom roke, prav tako lahko z vrtenjem prsta po zraku nastavljamo glasnost radia, telefonskega pogovora ipd. Vse omenjeno v prvi vrsti seveda prispeva k večji varnosti in tudi k unikatnosti avtomobila. Z zadnjim se marsikdo rad postavlja, čeprav bi težko rekli, da je BMW serije 7 pravi avto za to. V veliki večini se zanj odločajo tisti, ki ga potrebujejo, ali pa vsaj tisti, ki mislijo, da ga. Tako velik avtomobil se pač najbolj izkaže na dolgih (avtocestnih) potovanjih, precej manj okreten in uporaben pa je v mestni gneči. Pa čeprav se zdi, da se novi BMW serije 7 prav nič ne boji mestne gneče. Zaradi številnih varnostno-asistenčnih sistemov je avto nad prometnim dogajanjem verjetno še bolj na preži kot voznik. Malček več kot pet metrov dolga limuzina je nadvse okretna, tudi obračalni krog (12,5 metra) je za tako velik avtomobil izjemen. Tudi sicer se zdi, da avto izza volanskega obroča vozniku zelo dobro prikriva zunanjo velikost. To bi morda komu lahko povzročalo težave, a izjemno natančna parkirna tipala in kamera, ki na osrednjem zaslonu prikaže celotno okolico okoli avtomobila, so aduti, ki vožnjo olajšajo še tako nespretnemu vozniku. Vendar je seveda res, da omenjeno marsikaterega kupca niti ne bo preveč vznemirjalo. BMW serije 7 je morda še bolj kot vozniku namenjen potnikom, predvsem na zadnji klopi. In če si lastnik ob avtu omisli še voznika, mu je lahko za omenjene tegobe prav figo mar. Vseeno ne gre spregledati vsebine pod motornim pokrovom in podvozja. V testnem avtomobilu je bil preskušeni in že znani trilitrski turbodizelski vrstni šestvaljnik, ki bi lahko bil malce bolje zvočno zaščiten. Sploh zagon hladnega motorja se v kabini kar precej sliši. Vozniku je na razpolago 265 'konj', ki poskrbijo, da se skoraj dve toni težka gmota z mesta do 100 kilometrov na uro izstreli v manj kot šestih sekundah, pospeševanje pa se ustavi pri elektronsko omejenih 250 kilometrih na uro.

Tako kot v večini podobnih avtomobilov tudi BMW serije 7 odlično prikriva občutek hitrosti, zato so aktivni tempomat in predvsem asistent za prilagajanje hitrosti (v povezavi z navigacijo in konfiguracijo terena oziroma ceste, po kateri vozimo) zelo priročni in zaželeni dodatki. Sklop sistemov, združenih v Efficient Dynamic, vozniku omogoča tudi nadpovprečno dinamično in hitro vožnjo. Novi BMW serije 7 prvič doslej ponuja tudi individualno prilagoditev številnih sistemov (opozarjanje na nenamerno menjavo voznega pasu, trdoto podvozja, nagibanje karoserije) in voznik si tako lahko avto oziroma vožnjo prilagodi tudi svojim željam in navadam. Vozniku izdatno pomagata učinkovit štirikolesni pogon xDrive in odlični osemstopenjski samodejni menjalnik z možnostjo sekvenčnega prestavljanja prek obvolanskih stikal.

Ker je na račun lahke gradnje, pri kateri so Bavarci ob aluminiju uporabili tudi ogljikova vlakna, avto v primerjavi s predhodnikom dobrih 130 kilogramov lažji, ni od zadnjega le poskočnejši, ampak tudi varčnejši. Tovarniško postavljena letvica porabe je vendarle nerealno nizka, a s premišljeno vožnjo se da 100 kilometrov prevoziti z okoli šestimi litri dizelskega goriva. Čeprav med testom avtomobila nismo 'šparali', tudi pri nadpovprečno dinamični vožnji poraba goriva ni presegla 10 litrov na 100 kilometrov, kar avtomobilu štejemo več kot samo v dobro. Pri takšnem avtomobilu bi lahko bil testni članek brez težav daljši še za nekaj strani. Ne le opreme, tudi občutkov, tehnoloških novotarij in številnih sistemov je še precej več, vsi pa so v avtu z namenom, da olajšajo vožnjo tako vozniku kot potnikom.

Verjetno se bo ob vsem naštetem marsikomu cena še vedno zdela astronomsko visoka, a v bran avtomobilu velja zapisati tudi dejstvo, da voznik (in potniki) ob velikem izdatku tudi (nadpovprečno) veliko dobijo. Tudi to, da so pri zastopniku s prihodom nove serije 7 ustanovili poseben klub BMW Excellence – ekskluzivni klub lastnikov novega BMW serije 7. Z njim lastniki nove sedmice dobijo tudi osebnega svetovalca, ki jim kar tri leta priskoči na pomoč ne le pri avtomobilu, ampak tudi pri storitvah in dogodkih na področju športa, kulinarike, življenjskega sloga ter kulture. Prav tako je del tega paketa posebno podaljšano jamstvo Repair Inclusive, ki velja šest let ali 200 tisoč prevoženih kilometrov. Med tem časom je lastniku zagotovljen tudi poseben servisni tretma za vozilo, ki zagotavlja dostavo nadomestnega avtomobila za čas opravljanja servisnih storitev. Ni kaj, potovanje v poslovnem razredu je prestižno, pa naj gre za letalski ali zgolj cestni promet.

Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: BMW GROUP Slovenija
Cena osnovnega modela: 107.750 €
Cena testnega modela: 165.452 €
Moč: 195kW (265 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 6,4 s
Največja hitrost: 250 km/h
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na Servisni interval po dogovoru. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 0 €
Gorivo: 6.253 €
Gume (1) 1.727 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 60.932 €
Obvezno zavarovanje: 3.625 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 21.097 €
Skupaj 93.634 € (strošek na km: 0,94 €)
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj vzdolžno – vrtina in gib 90,0 × 84,0 mm – gibna prostornina 2.993 cm3 – kompresija 16,5 : 1 – največja moč 195 kW (265 KM) pri 4000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 11,2 m/s – specifična moč 65,2 kW/l (88,6 KM/l) – največji navor 620 Nm pri 2.000–2.500/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 5,000; II. 3,200; III. 2,134; IV. 1,720; V. 1,313; VI. 1,000; VII. 0,823; VIII. 0,640 – diferencial 2,563 – platišča 8 J × 19 – gume 245/45 R 19 V, kotalni obseg 1,12 m.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,8 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 127 g/km.
Voz in obese: limuzina – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, zračno vzmetenje, trikraka prečna vodila – zadaj večvodilna prema, zračno vzmetenje – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,2 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.900 kg – dovoljena skupna masa 2.540 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.100 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 100 kg.
Zunanje mere: dolžina 5.098 mm – širina 1.902 mm, z ogledali 2.180 mm – višina 1.478 mm – medosna razdalja 3.070 mm – kolotek spredaj 1.618 mm – zadaj 1.646 mm – rajdni krog 12,5 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 900–1.130 mm, zadaj 620–860 mm – širina spredaj 1.520 mm, zadaj 1.550 mm – višina nad glavo spredaj 900–990 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500–560 mm, zadnji sedež 500 mm – prtljažnik 515 l – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo 78 l.
Naše meritve
T = 1°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: Goodyear Ultragrip 8 245/45 R 19 V / stanje kilometrskega števca: 5.712 km
Pospešek 0-100km: 6,4s
402m z mesta: 14,6s ( 154km/h)
poraba na testu: 9,7 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,1 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 68,0m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena skupaj (376/420)
  • Dovolj ima presežnikov, da njegov lastnik z nakupom ne bo zgrešil. Mu ga privoščimo!

  • Zunanjost (14/15)

    Morda oblika ni preveč izrazita, a dobro skriva velikost avtomobila.

  • Notranjost (118/140)

    Oblikovno dovršena, z izbranimi materiali, vrhunskim avdiosistemom in številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi.

  • Motor, menjalnik (63 /40)

    Motor je sicer povsem dovolj zmogljiv, vendar ni med najtišjimi. A sta zato na zavidljivi ravni pogon in podvozje.

  • Vozne lastnosti (69 /95)

    Vrhunsko podvozje omogoča številne nastavitve, prvič nekatere tudi povsem po voznikovem okusu.

  • Zmogljivost (31/35)

    Odločno pospeševanje in elektronsko omejena hitrost 250 kilometrov na uro so aduti za nadpovprečno vožnjo v vseh pogledih.

  • Varnost (45/45)

    Težko bi si omislili še kaj več, zagotovo je tale BMW na druge udeležence v prometu bolj pozoren kot voznik in vsi potniki skupaj.

  • Gospodarnost (36/50)

    Ekonomične upravičenosti za nakup tako dragega avtomobila ni, a če si ga kupi nekdo, ki si ga brez težav privošči, je nakup več kot pameten.

AM ocena: 5/5

Užitek v vožnji: 5/5

Hvalimo in grajamo
motor
laserski žarometi
počutje v notranjosti
varnostno-asistenčni sistemi
zunanjost preveč podobna drugim hišnim modelom
glasno delovanje motorja/prešibka zvočna izolacija potniške kabine