Na Kratko: BMW M140i

22. 12. 2017 | Matija Janežič
Deli

Ko je kolega lani vozil BMW-ja M2, je ugotavljal, da je v tistem času živel za popoldanske izlete. Podobno velja tudi za BMW M140i, a na nekoliko bolj civiliziran, vsakdanjim potem bolj prilagojen način.

Motor je načeloma enak kot v BMW-ju M2, turbobencinski vrstni šestvaljnik z delovno prostornino 2,998 litra, a razvije nekaj manj moči (340 namesto 370 'konjev') in več navora (500 namesto 465 njutonmetrov) – vse skupaj pa se na zadnji kolesi prenaša prek osemstopenjskega namesto sedemstopenjskega menjalnika. Omeniti velja še to, da ima BMW M2 tovarniško za 0,3 sekunde boljše pospeške od M140i.

Takšne razlike bi morebiti opazili dirkalni vozniki, za bolj laične voznike pa velja, da vas zmogljivosti navdušijo. Že ko zaženete motor, vas ta prijetno preseneti s športnim zvokom, ko pohodite pedal za plin, pa imate občutek, da vas je prilepilo na sedež. Motor namreč silovito pospešuje in se ustavi šele daleč nad dovoljeno hitrostjo. Če izključite pomoč pri speljevanju, lahko na asfaltu z gumami zarišete dolge črne črte, če bi radi iz motorja na cesto res spravili čim več 'konjev', pa vam na pomoč priskoči učinkovit 'Launch Control'.

Podobno je z vožnjo skozi ovinke. Avtomobil vas kar pripravi v hitrejšo vožnjo, ki je lahko zelo bliskovita in zabavna dejavnost, a zahteva tudi precej previdnosti. Pogon na zadnji kolesi – BMW M140i je sicer na voljo tudi z bolj prizanesljivim štirikolesnim pogonom xDrive – je sicer dovolj predvidljiv in prijazen, a ob pretiravanju lahko neprijetno ugrizne. Zadnjega pogona manj vešči vozniki se lahko sicer precej zanesljivo zanesejo na ESP, ki v krizi korenito in natančno poseže v premike avtomobila in ga zanesljivo izravnava, velikokrat tako diskretno, da voznik posega niti ne zazna.

BMW M140i pa ima tudi drugo naravo, ki je precej bolj umirjena in namenjena vsakdanjim vožnjam po opravkih. Motor in pogon takrat močno omilita ostrino, podvozje postane manj trdo in se mehkeje odziva na cestne neravnine, do izraza pa pride tudi to, da pravzaprav sedite v petvratni kombilimuzini, ki se z izjemo športnih sedežev in nabrite optike ne loči od drugih BMW-jev serije 1. Ne škodi niti praktičnost kombilimuzinskega prtljažnika.

Motor sicer še naprej razvaja s športnim šestvaljnim zvokom, a postane veliko manj žejen, kar se je pokazalo tudi na normnem krogu, ko je porabil ugodnih 7,9 namesto testnih 10,3 litra. Testna poraba bi lahko bila še večja, če kar precej kilometrov ne bi naredili na avstrijski avtocesti v času zadnjega spomladanskega snega, ki je seveda zahteval previdno pritiskanje na plin.

Je BMW M140i torej res civilizirani M2? Morda je, a bi ta naslov moral prepustiti bolj ustreznemu kupejevskemu BMW-ju M240i, predstavniku serije 2, iz katere BMW M2pravzaprav izhaja. BMW-ju M140i pa bi zato morda bolje ustrezalo 'lordovsko' zveneče ime 'BMW M2 Shooting Brake'.

besedilo: Matija Janežič · foto: Saša Kapetanovič

Preberite še:

BMW M2 Coupé

BMW 125d

BMW 118d xDrive

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 46.500 €
Cena testnega modela: 61.763 €
Tehnični podatki
Motor: 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 2.998 cm3 – največja moč 250 kW (340 KM) pri 5.500/min – največji navor 500 Nm pri 1.520–4.500/min.
Prenos moči: motor poganja zadnji kolesi – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225-40–245/35 R 18 Y (Michelin Pilot Super Sport). Masi: prazno vozilo 1.475 kg – dovoljena skupna masa 2.040 kg.
Zmogljivost: največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,1 l/100 km, izpust CO2 163 g/km.
Zunanje mere: dolžina 4.324 mm – širina 1.765 mm – višina 1.411 mm – medosna razdalja 2.690 mm – prtljažnik 360–1.200 l – posoda za gorivo 52 l.