BMW X4 xDrive 20d xLine

... naj gre pa še štrik. Tako nekako pravi slovenski pregovor, ki bi lahko veljal tudi za tokratni preskusni X4.

Predvsem, če ga primerjamo s prvim X4, ki smo ga imeli na testu. Že res, da so okusi, želje in finančne zmogljivosti različni, a kaj in na kakšen način se določene zadeve spremenijo, pa je le treba upoštevati. Pred dobrim letom dni smo imeli na testu BMW X4, ki je imel pod motornim pokrovom trilitrski turbodizelski motor z 258 'konji'. Jasno, marsikdo bo rekel, več jih je, bolje je in v primeru bavarskih avtomobilov to morda niti ni tako daleč od resnice. Takratni X4 je bil odlična kombinacija močnega trilitrskega turbodizelskega šestvaljnega motorja, odličnega menjalnika, nadpovprečne lege na cesti in še boljšega počutja v notranjosti.

V številnih primerih je srce avtomobila motor in tudi v X4 ni nič drugače. Če se človek sprijazni oziroma odloči za takšno obliko, je precej dela že narejenega. Preostane še izbira opreme in pa seveda izbira motorja. Glede na to, da avto pravzaprav že v osnovi ni ravno poceni, je smiselno razmisliti, ali je res vredno varčevati pri izbiri motorja in namesto trilitrskega izbrati dvolitrski dizel. Dobro, nekaj več kot 10 tisoč evrov se sliši veliko, ampak pišemo o avtu, ki stane v osnovni (dizelski) različici okoli 50 tisoč evrov. Z nekaj dodatne opreme pa je končni seštevek 60 ali celo 70 tisoč evrov in potem je razlika v ceni še manjša, tako kot je bila pri obeh preskušenih X4.

Prvi, torej tisti z močnejšim trilitrskim dizelskim šestvaljnikom, je z vso opremo stal približno 79 tisoč evrov, tokratni X4 z dvolitrskim dizelskim štirivaljnikom in podobno opremo pa dobrih 73 tisoč evrov. Pod črto to pomeni zgolj šest tisoč evrov razlike, ki je v primerjavi z avtomobiloma povsem zanemarljiva. Trilitrski dizel se ponaša z 258 'konji' in predvsem s 560 njutonmetri navora že pri 1.500 motornih vrtljajih, dvolitrski dizel pa ponuja 190 'konj' in 400 njutonmetrov navora pri malce višjih vrtljajih (1.750). Precej skromnejši je pospešek, saj je razlika kar dve sekundi, za dobrih 20 kilometrov na uro je pri različici z večjim motorjem večja tudi največja hitrost.

Bolj kot omenjene številke pa se zdi, da je precej več razlik v vožnji. Dvolitrski dizelski motor je od večje in močnejše različice zaradi manjšega navora in moči manj suveren na cesti, predvsem pri bolj dinamični vožnji in pri pospeševanju ter je ne nazadnje tudi potratnejši. Tudi glasno delovanje motorja je bolj moteče, predvsem pa se, pa čeprav je dizelski, povsem drugače oglaša šestvaljni kot štirivaljni motor. Posledično je zadovoljstvo voznika manjše, seveda pa je treba biti pošten in upoštevati, da bo za nekoga, ki še nikoli ni sedel v X4, tudi dvolitrski dizelski motor morda več kot dovolj. Navsezadnje takšnemu X4 prav nič ne manjka (če se kupec sprijazni s šibkejšim in glasnejšim motorjem), a ko ga človek primerja z močnejšo motorno različico in končno ceno, je izbira in odločitev bolj kot ne enostavna.

Večji motor je sicer dražji, a ponuja veliko več zadovoljstva, užitkov, suverenosti in odločnosti. Z vstopnim dizelskim pa si seveda kupec lahko privošči cenejši vstop v BMW-ejev svet kupejevskih križancev in navzven pravzaprav ostane enako opažen. Tako je odločitev in izbira na koncu kupčeva, ker le on ve, kaj pravzaprav potrebuje.

Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 49.600 €
Cena testnega modela: 73.354 €
Moč: 140kW (190 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.967 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 140 kW (190 KM) pri 4.000/min – največji navor 400 Nm pri 1.500–3.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 275/40 R 19 Y (Michelin Primacy 3).
Mase: prazno vozilo 1.820 kg – dovoljena skupna masa 2.335 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.671 mm – širina 1.881 mm – višina 1.624 mm – medosna razdalja 2.810 mm
Serijska oprema: prtljažnik 500–1.400 l – posoda za gorivo 67 l.
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 7.691 km
poraba na testu: 7,9 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,7 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,4m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Hvalimo in grajamo
oblika
menjalnik
lega na cesti
končna izdelava
pomik voznikovega sedeža nazaj
končna cena skupaj z dodatno opremo