Chevrolet Cruze 1.8 LTZ

Presenetljivo, najprej se je na trgu pojavila limuzinska različica, nato pa se je pripeljala še petvratna.

Prenesi PDF testa
Chevrolet Cruze 1.8 LTZ (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
1. 7. 2012

 Čeprav lahko razumemo, da je bil limuzinski Cruze zelo dobro sprejet v južnejših in vzhodnejših državah, pa je še večje presenečenje, da je tako tudi pri nas. Obvestili so nas namreč, da je razmerje pri prodaji med limuzino in kombilimuzino kar 50 : 50, kar je svojevrsten fenomen. Ali je to zaradi lepše oblike štirivratneža ali poznejšega prihoda petvratneža, v tem trenutku niti ni pomembno. Zato je, hočeš – nočeš, v svetu poimenovani hatch­back pri nas le – sledilec.

Tudi sam se bolj nagibam k obliki limuzine, čeprav sem rojen prav na zahodu naše male državice, zato geografsko poreklo verjetno ni največji dejavnik. Nedvomno pa je treba priznati, da je prtljažnik kombilimuzine preprosto dosegljiv in na račun kita za popravilo preluknjane gume tudi velik. Medtem ko ima Golf 350-litrski prtljažnik in Megane 405-litrskega, ima Cruze s petero vrati 415 litrov. Zmaga? Seveda, če ne pomislimo spet na limuzino, ki ima še 35 litrov več, da o prihajajočem kombiju sploh ne govorimo. Prav tako ni velikih odpovedovanj pri zunanjosti in notranjosti.

Avtomobil je sodobno oblikovan, lahko bi rekli kar sveže začrtan glede na bolj tradicionalno pozo evropskih tekmecev, podobna zgodba je tudi v notranjosti. Čeprav mi tisti pokončni črni letvi na vratih prtljažnika nikakor ne gresta v račun, sem bil razočaran predvsem nad kakovostjo izdelave. Stiki na armaturni plošči niso ravno merilo v razredu, enkrat pa mi je uspelo pri prehodu v notranjost zatakniti spodnji rob čevlja (gumeno podlago) za plastiko na pragu – in jo razstaviti! Chevy, tu bo treba še kaj narediti.

Druga slabost tega avtomobila je bil motor. Glede na 1,8 litra gibne prostornine deluje slabokrvno in prav nič poskočno, edina svetla točka je poraba goriva, ki pa se je pri nas zaradi dinamičnejše vožnje ustavila pri neskromnih devetih litrih. Ali so za njegovo slabotnost krivi masa avtomobila (prazen tehta 1.310 kilogramov), stara zasnova ali petstopenjski ročni menjalnik z dolgimi prestavnimi razmerji, ne vem. Verjetno kar vse našteto.

Uteho si lahko poiščete v opremi, saj je je v vseh Cruzih res veliko. Že tisti za slabih 11 tisočakov ima ESP, šest varnostnih blazin in klimatsko napravo, bolje založena različica LTZ pa ima še 17-palčna aluminijasta platišča, samodejno klimatsko napravo, šest zvočnikov in vmesnika za USB in iPod.

In oblazinjena armaturna plošča pred sovoznikom se mi zdi kar dobra pogruntavščina, vsi sopotniki so jo opazili in 'na veliko' komentirali. Pri podvozju in odzivnosti volanskega sistema pri Chevroletu niso odkrivali Amerike, zato bi bil lahko naslov članka tudi Siva miš bele barve.

Zato si prav želim, da bi preizkusil še turbodizelsko različico. Dobrih 20 'konjičkov' več, navora za razprodajo in dodatna prestava bi prav gotovo pustili veliko boljši vtis. Čeprav potem že težje govorimo o cenovni ugodnosti ... 

Chevrolet Cruze 1.8 LTZ

Osnovni podatki

Prodaja: Chevrolet Central and Eastern Europe LLC
Cena osnovnega modela: 17.979 €
Cena testnega modela: 17.979 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,8l/100km

Tehnični podatki

Motor: 1.796 cm3 – največja moč 104 kW (141 KM) pri 6.200/min – največji navor 176 Nm pri 3.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 17 V (Michelin Pilot Alpin).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,1 s – poraba goriva (ECE) 8,9/5,2/6,6 l/100 km, izpust CO2 155 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.310 kg – dovoljena skupna masa 1.820 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.510 mm – širina 1.795 mm – višina 1.477 mm – medosna razdalja 2.685 mm
Prtljažnik: prtljažnik 413–883 l – posoda za gorivo 60 l.
Ocena
  • Z drugim motorjem bi mogoče mislil drugače, s tem pa je resnično avtomobil za tretje življenjsko obdobje

Hvalimo in grajamo
sveža zunanja in notranja oblika
velik prtljažnik in olajšan dostop do njega
uporabnost petero vrat
razmerje opremljenost in cena
slabša kakovost izdelave
le petstopenjski menjalnik
zelo len motor

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri