Chevrolet Lacetti 1.4 SE

27. 5. 2004
Deli
Chevrolet Lacetti 1.4 SE

Morda se bo zdelo komu neverjetno, a Chevroletovi avtomobili postajajo, odkar so pod okriljem velikega očeta General Motorsa, z vsakim novim modelom boljši. Prvi, ki je začel pot izboljšav, je bil mali Kalos, sledila mu je Nubira, zdaj pa je tu že Lacetti.

Da proizvajalci zaradi zniževanja stroškov proizvodnje uporabljajo enake sestavne dele za več različnih modelov, že vsi vemo. Vemo tudi, da v veliki večini primerov proizvajalci uporabijo podvozje oziroma tehniko manjšega avtomobila in nanj poveznejo karoserijo večjega modela. Enim tovrstna predelava uspe, drugim pač ne. No, pri Chevroletu so ta pristop obrnili v drugo smer in iz večjega avtomobila razvili manjšega.

Podobno kot pri prejšnji Nubiri so tudi tokrat limuzinski različici odrezali zadek in nanj nataknili peta vrata. S tem je Lacetti obdržal tehnične lastnosti večje Nubire, ki so le zapakirane v manjši paket. Ena poglavitnih prednosti pri tem je, da je medosna razdalja 2, 6 metra ostala nespremenjena.

Da je to za ta avtomobilski razred spodobna vrednost, potrdi tudi dejstvo, da se Lacetti uvršča po tej plati v razredni vrh, kar bodo ne nazadnje občutili tudi potniki v notranjosti.

 

Tako bodo potniki v prvi in v drugi vrsti našli dovolj vzdolžnega prostora za kolena, zaradi dolgih zadnjih vrat pa bo tudi dostop do druge vrste sedežev razmeroma enostaven. Za udobje poskrbijo tudi odmerjeni centimetri nad glavami potnikov. Tako prostora ne bi smelo biti premalo za potnike s telesno višino do največ 185 centimetrov.

Za ’dvometraše’ pa se bo našlo kakšen centimeter več prostora nad glavo prej na prednjih sedežih kot na zadnjih.

Tako kot je razmeroma dobro poskrbljeno za potnike, je dobro poskrbljeno tudi za njihove drobnarije. Prednja potnika bosta zelo verjetno s pridom uporabljala velik odlagalni prostor pred prestavno ročico in malo manjšo, a še vedno zelo uporabno luknjo (ta je lahko tudi držalo za pijačo) ob ročici mehanske zavore med sedežema.

Za zemljevide in podobne stvari pa so chevroletovci pripravili štiri ozke žepe v oblogah prednjih in zadnjih vrat. Za odlaganje mobilnih telefonov, denarnic in podobne krame bodo potniki na zadnjih sedežih gotovo uporabili priročen in uporaben velik, a nepokrit prostor, ki se nahaja med naslonjaloma prednjih sedežev.

K počutju v kabini prispevajo tudi bolj kakovostna plastika na nekaterih delih armaturne plošče, za korejske avtomobile razmeroma dobro uspela barvna usklajenost srebrne sredinske konzole in svetlosivih oblog, katerih enobarvnost uspešno razbije ravno pravšnji dodatek črnine na vrhu armaturne plošče in ’vložkih’ na oblogah vrat.

Svoje naredijo še povprečna zvočna izolacija, dobra splošna ergonomija z dobro razporejenimi stikali in dobro odmerjen voznikov delovni prostor. Tako velika večina voznikov v Lacettiju najbrž ne bo pogrešala nastavljivosti volanskega obroča po dosegu (ta je nastavljiv samo po višini), saj je njegova osnovna namestitev dobra. To bodo potrdili tudi višji posamezniki, ki bodo zaradi dobre ergonomije sedenja vedno dobro videli merilnike, saj jih v nobenem primeru ne zakriva volanski obroč.

Podpovprečen pa je prtljažnik. Govorimo seveda o njegovi prostornosti. Ker so inženirji uspešno podarjene centimetre v kabini morali vzeti nekje drugje, ni nič čudnega, da tovarniški podatki obljubljajo vsega 275 litrov prostora za prtljago. A kot se za kombilimuzine spodobi, lahko tudi v Lacettiju s podiranjem naslona zadnje klopi osnovne litre povečate na uporabnejših 1045 litrov.

Na žalost pa tudi tu ne gre brez drobnega tiska. Uporabnost povečanega prostora deloma omeji približno 9 centimetrov visoka stopnička, ki jo tvorita hrbtišče poklopljenega naslona zadnjih sedežev (sedalni del se ne zloži) z dnom prtljažnika. So pa pri Lacettijevem prtljažniku oziroma njegovem pokrovu odpravili zamero, na katero smo naleteli pri Nubiri.

Manjši bratec ima tako v notranji oblogi prtljažnih vrat dodan oprimek za ’čistoročno’ zapiranje. Na drugi strani boste peta vrata odprli z vgrajeno ročico, ki je nad registrsko tablico. Ta izvedba je nedvomno bolj priročna kot pri Nubiri, kjer odpirate pokrov prtljažnika z električnim stikalom, ki je vdelan v oblogo voznikovih vrat.

Pod prednjim pokrovom je avtomobil poganjal najšibkejši pogonski mlinček v Lacettijevi ponudbi. Kot je v navadi, prva stopnička v ponudbi nikoli ne napoveduje športnih zmogljivosti.

Seveda tudi tokrat nismo bili prijetno presenečeni, saj razvije tehnično povprečen izdelek (ohišje motorja iz sive litine, glava motorja iz lahke litine in štiriventilska tehnika, ki jo poganjata dve odmični gredi) iz 1, 4 litra delovne prostornine največ 69 kilovatov oziroma 94 konjskih moči pri 6300 vrtljajih glavne gredi na minuto in 131 njutonmetrov pri 4400 vrtljajih na minuto.

Motor s takšnimi zmogljivostmi pa milo rečeno ni dovolj zmogljiv, da bi v Lacettiju prepričal s poskočnostjo in dirkaškimi zmogljivostmi. Zato pa njegovo delovanje spremljajo miren tek in do približno 4000 motornih vrtljajev na minuto sprejemljiva zvočna zadušenost motornega trušča. Nad mejo 4000 vrt/min spremlja vožnjo neprijetno bobnenje, ki zelo verjetno izvira iz pogonskega sklopa.

V prid malemu pogonskemu mlinčku govori tudi njegova gospodarnost z gorivom. Ta je v povprečju znašala okoli osem litrov neosvinčenega bencina na sto kilometrov. V najslabšem primeru se je lahko zavihtela tudi do deset litrov, a se je hkrati ob izrazito varčni vožnji lahko spustila tudi rahlo pod mejo sedmih litrov na sto kilometrov poti.

Kljub ugodnejši vožnji z manjšim motorjem pa vseeno priporočamo doplačilo za zmogljivejši 1, 6-litrski štirivaljnik. Ta se je dobro odrezal že v Nubiri, tako da ni bojazni, da se ne bi izkazal za dobrega sopotnika tudi v manjšem in lažjem Lacettiju.

Podobno umirjeno kot motor se obnese med vožnjo tudi ročni petstopenjski menjalnik. Ta namreč neagresivno vožnjo s počasnimi pretikanji pospremi z lahkotnimi vklopi prestav, po drugi strani pa se občutneje upira hitremu in grobemu pretikanju, kar je še toliko bolj opazno, ko je avtomobil mrzel.

Enako tudi Lacettijeve štiri okončine niso bile razvite za izrazito dinamično vožnjo. če večino užitka iz vožnje pobere podpovprečno odziven in ’čigumijast’ občutek slabo povratno povednega volanskega mehanizma, pa je dobro razmerje med dinamiko in udobjem vožnje inženirjem uspelo pri vzmetenju. To je po eni strani dovolj čvrsto, da nagibanja karoserije v ovinkih niso pretirana, in vendar tudi dovolj mehko, da udobje vožnje tudi na daljših poteh ne trpi.

Iz predloženega je razvidno, da je Lacetti avtomobil, ki poskuša prepričati potencialne kupce predvsem z udobjem vožnje (vzmetenje), zmerno porabo goriva (1, 4-litrski motor), s prostornostjo za potnike (velika medosna razdalja) in seveda ceno.

V povprečju potrebujete danes za nakup vstopnega modela v spodnjem srednjem avtomobilskem razredu, v katerega se uvršča tudi Lacetti, približno 3 milijone tolarjev ali več. Lacettija 1.4 SE (s klimatsko napravo) pa dobite že za 2, 6 milijona tolarjev.

Mislimo, da se lahko na podlagi opisanega tudi vi strinjate z nami, da postajajo Chevroletovi izdelki z vsakim novim modelom boljši in boljši. In najboljše pri tem je, da kljub temu ostajajo še naprej med cenovno najbolj dostopnimi vozili na trgu.

Drugo mnenje

Matevž Korošec

Avtomobili, ki smo jih nekoč poznali pod oznako Daewoo, so v marsičem močno napredovali. Poglejmo samo Lacettija. Obliki težko kaj očitamo, enako velja tudi za materiale v notranjosti. Seveda govorimo o avtomobilu nižjega cenovnega razreda. Celo ergonomija voznikovega delovnega prostora je v marsičem izboljšana, morda peša le še mehanika.

Osnovni motor je šibek, kar postane posebno očitno ob delujoči klimatski napravi. Vzmetenje je premehko, volan in menjalnik premalo natančna, podobno pa bi lahko zapisal tudi za občutek na pedalih. Toda to bodo opazili le zahtevnejši vozniki.

Vinko Kernc

Zunanjost je veliko bolj napredna od notranjosti. Navzven je že videti kot povsem konkurenčen avtomobil evropskega okusa, znotraj pa mu še malo manjka. Je pa res, da je vse skupaj nerazdružljivo povezano z denarjem. Še vedno namreč velja, da za svoj denar veliko dobite. Samo imidža ne pričakujte.

Saša Kapetanovič

Če gledamo z vidika cene, tako kot bo večina kupcev, boste dobili soliden avto za malo denarja. Pa še z oznako Chevrolet na nosu. Napredek v oblikovalskem oddelku Chevroleta je opazen. Sploh pri zadku, ki je nekoliko bolj zaobljen in s privlačnimi lučmi. Nekoliko moteče je prestavno razmerje. Škoda le, da je v notranjosti cenena plastika, ki močno pokvari končni vtis o avtu.

Peter Humar

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Opel Southeast Europe d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.857,95 €
Cena testnega modela: 10.857,95 €
Moč: 69kW (94 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,6 s
Največja hitrost: 175 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,1l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 prevoženih kilometrov splošne garancije, 6 let garancije za prerjavenje, mobilna garancija
Menjava olja vsakih 15.000 km
Servisni pregled na 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 473,21 €
Gorivo: 6.844,64 €
Gume (1) 1.348,69 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): (6 let) 8.763,14 €
Obvezno zavarovanje: 2.468,70 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 2.003,00 €
Skupaj 22.893,47 € (strošek na km: 0,23 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 77,9 × 73,4 mm - gibna prostornina 1399 cm3 - kompresija 9,5 : 1 - največja moč 69 kW (94 KM) pri 6300/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,4 m/s - specifična moč 49,3 kW/l (67,1 KM/l) - največji navor 131 Nm pri 4400/min - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,818; II. 2,158; III. 1,478; IV. 1,129; V. 0,886; vzvratna 3,333 - diferencial 3,722 - platišča 6J × 15 - gume 195/55 R 15 V, kotalni obseg 1,80 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 32,7 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,6 s - poraba goriva (ECE) 9,3/5,9/7,1 l/100 km
Voz in obese: kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, po dve trikotni prečni vodili, vzdolžni vodili, vijačni vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1170 kg - dovoljena skupna masa 1645 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1200 kg, brez zavore 610 kg - dovoljena obremenitev strehe ni podatka.
Zunanje mere: širina vozila 1725 mm - kolotek spredaj 1480 mm - zadaj 1480 mm - rajdni krog 11,0 m.
Notranje mere: širina spredaj 1470 mm, zadaj 1450 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 470 mm, zadnja klop 460 mm - premer volanskega obroča 380 mm - posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l).
Naše meritve
T = 13 °C / p = 1031 mbar / rel. vl. = 52 % / Gume: Kumho Powermax 769 / Stanje kilometrskega števca: 1321 km
Pospešek 0-100km: 14,3s
402m z mesta: 19,0s ( 116km/h)
1000m z mesta: 35,3s ( 144km/h)
Prožnost 50-90km/h: 17,7 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 29,1 (V.)s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,9l/100km
Najvišja poraba: 10,3l/100km
poraba na testu: 8,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 57dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 56dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 71dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (283/420)
  • Dobra trojka sicer priča o povprečnosti celotnega paketa. Če pri nakupu izberete močnejši motor, bi bila ocena verjetno dosti ugodnejša. Tako Lacetti prepriča predvsem s prostorno in dokaj uporabno zasnovano kabino ter dobrim razmerjem med ceno in paketom avtomobila.

  • Zunanjost (12/15)

    Nobenih oblikovnih šokov kot, recimo, pri Meganu. Kakovost izdelave je dobra.

  • Notranjost (104/140)

    V kabini pozdravljamo prostornost okoli potnikov, a grajamo majhen prtljažnik. Splošna ergonomija v kabini je dobra, zvočna izolacija pa premalo učinkovita nad 4000 motornimi vrtljaji na minuto.

  • Motor, menjalnik (23 /40)

    Motor po tehnični plati ne izstopa, kot velja tudi za slabe zmogljivosti. Na tem mestu priporočamo nakup 1,6-litrskega motorja. Menjalnik je počasen in preračunan predvsem za umirjeno in varčno vožnjo.

  • Vozne lastnosti (65 /95)

    Vozne lastnosti niso odlika Chevroletov. Dovolj čvrsto podvozje sicer ne dopušča pretiranega nagibanja karoserije v ovinkih, a zato volanski mehanizem voznika preveč izolira od dogajanja pod prednjimi kolesi.

  • Zmogljivost (11/35)

    Vstopna motorizacija zahteva svoj davek. 1,4-litrski štirivaljnik v nobenem primeru ne prepriča z zmogljivostmi.

  • Varnost (39/45)

    Zavorna pot je slabša od pričakovanega rezultata. Med varnostno opremo pogrešamo bočni varnostni blazini in varnostni zavesi. O vgradnji stabilizacijskih sistemov pri Chevroletu očitno še nekaj časa ne bodo razmišljali.

  • Gospodarnost

    Nakup Lacettija je ugoden, za ta denar pa dobite spodoben avtomobil. Poraba goriva je ugodna, garancijske obljube pa korejsko bogate.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 1/5

Hvalimo in grajamo
cena vozila
udobno podvozje
poraba goriva
prostor za potnike
uporabnost odlagalnih prostorov za drobnarije
nad 4000 vrt/min slaba zvočna izolacija
velikost prtljažnika
počasen menjalnik
nekomunikativen volanski obroč
zavorna pot