Chevrolet Lacetti SW 2.0 CDTI Platinum

27. 9. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

Lacetti je končno dobil tudi tako pričakovan turbodizel. V osnovi je to italijanski izdelek, ki so ga novim trendom v prid dodelali Korejci.

Korejski GM DART je od italijanskega podjetja VM Motori kupil licenco, nato pa po svoje zasnoval motor, ki se je tudi po zaslugi predkatalizatorja in glavnega katalizatorja s filtrom delcev zasidral med čistejše dizelaše, ki izpolnjujejo ekološki predpis Euro4.

Lacetti je dobil šibkejšo različico tega motorja (le 89 kW), medtem ko sta večji in težji Captiva ter Epica dobili več mišic (110 kW). Vsa skrivnost je seveda v načinu polnjenja, saj ima Lacetti klasično turbopuhalo s fiksnim lopatjem, večja brata pa sta oborožena z električno vodljivim in elektronsko podprtim lopatjem, a lahko nam verjamete, da je dobrih 120 ‘konjev’ v lacettiju povsem dovolj tudi za zahtevnejše uporabnike.

Motor, ki ne spada med najtišje, a kljub temu njegovo delovanje ušesom ni neprijetno, suvereno pospešuje od 1.800 do 4.000 vrtljajev, ko začne krivulja navora klicati na pomoč menjalnik. Ta je ročni in zgolj petstopenjski, vendar pa se prestavna razmerja odlično prekrivajo, tako da Lacetti suvereno pospešuje do 150 km/h, ob tem pa ostaja prijeten tudi za ušesa potnikov. Seveda takoj ugotovimo, da bi šesto prestavo vseeno potrebovali, saj lahko testno porabo malce več kot devet litrov zelo verjetno pripišemo prav višjim vrtljajem na avtocesti.

Lacetti, ki smo ga vozili na testu, se je lahko pohvalil tudi z ogromnim prtljažnikom. Če imate večjo družino, če ste trgovski potnik ali ljubitelj aktivnega prostega časa, potem z različico SW nikakor ne morete zgrešiti. Osnovni prtljažnik je velik kar 400 litrov, zadnja klop pa je v prid večji uporabnosti še po tretjini deljiva, s čimer je preprosto povečljivo tudi domovanje prtljage. Prijetno presenečeni smo bili nad kakovostno obdelavo prtljažnika, načrtovalci pod dno katerega so namestili še uporabne predalčke, ki so kot naročeni za prevoz drobnarij.

No, ker smo obdelali prednji in zadnji del avtomobila, pa recimo še nekaj besed o sred­njem. Potniški del zlahka gosti vso družino, sploh če so otroci majhni, voznik pa bo pogrešal le komunikativnejši volan in prestavno ročico, ki sicer zadovoljuje z natančnostjo, a včasih neprijetno preseneti z zatikanjem. Vsi potniki bodo seveda znali ceniti udobno podvozje, ki ga zmedejo le kratke zaporedne grbine, zmogljivo klimatsko napravo, zaupanje vlivajoče štiri varnostne blazine in ABS. Pogrešali smo le sistem ESP.

To, ali so na motor podpisani Italijani ali Korejci, konec koncev ni pomembno. Pomembno je le, da Lacetti SW uspešno sledi modnemu trendu, ki vsaj za zdaj kaže turbodizlom lepo prihodnost – vsaj v Evropi.

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: GM Southeast Europe
Cena osnovnega modela: 17.650 €
Cena testnega modela: 17.650 €
Moč: 98kW (121 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,8 s
Največja hitrost: 186 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.991 cm3 – največja moč 89 kW (121 KM) pri 3.800/min – največji navor 280 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/55 R 15 V (Hankook Optimo K406).
Zmogljivost: največja hitrost 186 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,8 s – poraba goriva (ECE) 7,1/5,4/6,0 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.405 kg – dovoljena skupna masa 1.870 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.580 mm – širina 1.725 mm – višina 1.500 mm – posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 400-1410 l
Naše meritve
T=18 °C / p= 1.060 mbar / rel. vl.: 39 % /Stanje števca: 3.427 km
Pospešek 0-100km: 11,0s
402m z mesta: 17,7s ( 128km/h)
1000m z mesta: 32,4s ( 161km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,4 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 10,9 (V.)s
Največja hitrost: 186km/h (V.)
poraba na testu: 9,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43m
AM meja: 40m
Ocena
  • Veliko opreme (sicer nima ESP-ja in potovalnega računalnika), ogromen prtljažnik in dovolj zmogljiv turbodizel (ki je kar žejen) - to nas je prepričalo, da bodo s tem avtomobilom nezahtevne družine več kot zadovoljne.

Hvalimo in grajamo
prostornost
cena
motor
podvozje na krajših zaporednih grbinah
nima ESP-ja
nima potovalnega računalnika
premalo komunikativen volan