Test: Citroën C1 1.0i

Običajno pri nakupu avtomobila upoštevamo veliko dejavnikov. Med njimi najprej preverimo ceno, nato namembnost in velikost. Čeprav bi ona rekla, da zadnja ni pomembna. Pa je to res?

 Kot da bi vedeli, so še pred prihodom svetovne gospodarske krize Citroën, Peugeot in Toyota svetovni javnosti ponudili avtomobil nižjega avtomobilskega razreda. Vsak zase je od leta 2005 prepričal številne kupce in tako se je samo za Citroënov model C1 odločilo že krepko več kot 600.000 kupcev. Težko je reči, zakaj, verjetno pa nekateri (ali nekatere) cenijo tudi njegovo majhnost, drugi okretnost, marsikdo pa cenovno dostopnost. Čeprav je treba že na začetku povedati, da berete o avtomobilu, ki ni tako poceni, kot je majhen.

Citroën C1 se od letošnje pomladi kaže v novi, 'kozmetično' prenovljeni podobi. Motorni pokrov je še krajši, povsem nov je prednji odbijač, na katerem so zdaj ob meglenkah dobile svoj prostor tudi navpično postavljene diodne luči. Te so sicer danes v večini avtomobilov že kar stalnica, a v tako majhnem avtomobilu vseeno prijetno izstopajo.

Prenovljeni C1 se postavlja še z novimi aluminijskimi platišči, potem pa se seznam z novostmi že konča. To poleg zunanjosti velja tudi za notranjost, saj pretiranih sprememb ni, če odštejemo nove materiale in barve.

Citroën C1, ki kljub svoji majhnosti ob dolžini 3,44 metra vozniku in potnikom ponuja štiri vrata, v notranjosti v pravi meri zadovolji na prednjih sedežih, zadaj pa odrasle osebe sedijo bolj zasilno. Sta pa naslonjali zadnjih sedežev preprosto zložljivi, kar pomeni, da si lahko 139-litrski prtljažnik povečamo in v malčku prepeljemo tudi večji kos prtljage.

Treba je paziti le, da ni pretežak. Citroën C1 sicer dovoljuje 370 kilogramov dodatne teže, a je treba upoštevati, da za pogon skrbi zgolj litrski bencinski trivaljnik, ki zmore okroglih 50 kW oziroma 68 'konj' in ponuja vsega 93 Nm. Tako se ob majhni obremenjenosti avtomobil pelje povsem zadovoljivo, ga pa utrudijo hitre menjave hitrosti in klanci. Zato je ob majhnem navoru in pretirani obremenitvi potrebno veliko prestavljanja, posledice pa so znane – več hrupa, večja poraba goriva, več izpusta umazanije (čeprav v idealnih razmerah in pri zmerni vožnji v ozračje izpusti le 99 g/km CO2) in pogostejši postanki na bencinskih črpalkah.

Vendar pa vse le ni tako črnogledo; ker je majhen, je okreten. In ker je okreten, ponuja v mestu praktične rešitve, ne potrebuje veliko parkirnega prostora, mestna gneča in ozke ulice mu ne škodijo, navsezadnje pa je zaradi živahne barvne palete marsikomu povsem všečen avtomobilček.

Ob primerni opremljenosti lahko v notranjosti ponuja opremo 'velikih', tudi novi avdio CD-sistem z enoto Connecting Box, ki omogoča predvajanje MP3-datotek, se zna prek bluetootha povezati s prenosnim telefonom in omogoča prek priključkov USB in AUX povezavo z zunanjimi avdio predvajalniki.

Nekateri moški na Citroëna C1 (in njegova dvojčka) sicer gledajo postrani, toda ženske ga imajo rade. Četudi je majhen.

Sebastjan Plevnjak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 9.940 €
Cena testnega modela: 10.285 €
Moč: 50kW (68 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,3 s
Največja hitrost: 157 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 3,8l/100km
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 998 cm3 – največja moč 50 kW (68 KM) pri 6.000/min – največji navor 93 Nm pri 3.600/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 155/65 R 14 T (Continental ContiPremiumContact2).
Zmogljivost: največja hitrost 157 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,3 s – poraba goriva (ECE) 5,1/3,8/4,3 l/100 km, izpust CO2 99 g/km.
Mase: prazno vozilo 785 kg – dovoljena skupna masa 1.180 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.430 mm – širina 1.630 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.340 mm –posoda za gorivo 35 l.
Prtljažnik: 130–710 l
Naše meritve
T = 14 °C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 36 % / stanje kilometrskega števca: 1.260 km
Pospešek 0-100km: 15,2s
402m z mesta: 20,0s ( 112km/h)
Največja hitrost: 157km/h (V.)
poraba na testu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,5m
AM meja: 43m
Ocena
  • Citroën C1 je s svojo majhnostjo zelo uporaben mestni avtomobilček, manj pa mu dišijo podeželske ceste, kaj šele avtoceste. A če je nuja, se potrudi, brez

Hvalimo in grajamo
prikupna oblika
petero vrat
vodljivost in okretnost
diodne dnevne luči
majhen navor
dolga prestavna razmerja
poraba goriva
voznik nima stikala za odpiranje desne šipe