Citroën C3 Picasso

10. 5. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Če premišljujete o petem družinskem članu, ki bo noči preživljal v garaži, naj bo Citroën C3 Picasso na vrhu seznama želja. Zdi se namreč pravšnji v vseh pogledih.

Najprej se ustavimo pri velikosti. Ženske in moški sicer radi govorimo o tej temi, vendar pa se velikosti tudi malce bojimo. Veliko ni vedno tudi najprijetnejše, pravijo ženske, zato se velikih avtomobilov malce otepajo.

Pri moških je drugače. Večje je, boljše je, a ko je potem vaš jekleni lepotec opraskan z vseh stranih, so krivi zahrbtni obcestni količki, v visoki travi skrite skale, slabo viden sosedov avtomobil ali pomanjkljivo oblečena sprehajalka, ki vam je za trenutek ukradla pozornost.

O vedno priročnih parkiriščih in neznanih storilcih sploh ne bomo govorili, saj niso le dober izgovor na zavarovalnici, ampak tudi v pogovoru s prijatelji. Zato se kljub razmeroma skromni velikosti zunanjosti Citroën C3 Picasso zdi pravih mer.

Če se v Sloveniji, pa tudi drugje po Evropi najbolje prodajajo avtomobili velikostnega razreda C3 in C4, je C3 Picasso točno vmes. Še bolje: če vam je potniški Nemo za pol številke premajhen, C4 Picasso (kaj šele Grand C4 Picasso! ) pa ne gre v garažo, je C3 Picasso zadetek v polno.

Ker veliko prevozno sredstvo resnično potrebujemo le za morje ali smučanje, vas pri majhnem avtomobilu iz zagate reši strešni kovček ali (v skrajnem primeru) manjša prikolica.

Kdaj je neki prostor primerno velik, si določa vsak sam glede na širino pleč, velikost trebuha ali količino malčkov, ki se mu motovilijo okoli nog. Če ne trenirate za osvojitev naslova mistra bodibildinga, nimate abonmaja na Oktoberfestu ali ne premorete svojega zabojnika za smeti zgolj za polne plenice, potem berite dalje.

Zdi se, da je C3 Picasso rojen za prenatrpana evropska mesta, kjer zaradi odlične preglednosti in okretnosti niti nismo pogrešali parkirnih tipal, in hkrati dovolj velik, da vas za kramo, ki jo vlačite na morje ali smučanje, ne skrbi preveč.

Prilagodljiv prtljažnik je v družinskem življenju vreden zlata, to nam lahko verjamete iz prve roke, saj le nekajkrat na leto potrebujete sočasno sedeže in prtljažnik.

O videzu ne bomo izgubljali besed. Otrokom, predvsem pa boljši polovici bo všeč. A nismo s tem vsega povedali? Lahko pa dodamo, da so pri Citroënu tokrat bolje prepletli uporabnost in estetiko, česar za recimo povsem nepreglednega C4 Coupeja ne moremo trditi.

Vetrobransko steklo je ogromno in optično podaljšano v boka. A-stebrička sta pravzaprav dva in všečno povezujeta čelno in stranski površini avtomobila. Zaradi skromno odmerjenih stebričkov in izdatnih steklenih površin (predvsem dveh trikotnih stekel med stebričkoma) je preglednost odlična, saj lahko zaradi odsekanih linij parkirate do centimetra natančno, čeprav niste najbolj vešči vožnje. Da, dame, tudi vzvratno!

Dandanes je še bolj kot po navadi pomembna cena avtomobila. Na prvi pogled C3 Picasso mogoče ni najugodnejši, a če poznamo Citroënovo strategijo prodaje v zadnjih letih, bo osnovni ceni kmalu pripisan velik popust. Oziroma so ga že imeli, saj so ponujali spomladanskega.

Pri finančnih ugodnostih so citroënovci prav tako rekordni kot v reliju za svetovno prvenstvo. Sconto, sale ali razprodaje so pri Francozih pogoste, čeprav so jim v dobi recesije sledili skoraj vsi. Tudi tisti, ki so še pred kratkim trdili, da tega ne delajo, saj s tem znižujejo vrednost rabljenih avtomobilov. Zato C3 Picasso spada med ugodnejše nakupe, sploh če ste pri pogajanjih s prodajalcem malce bolj vztrajni. Ali tečni, če želite primernejši izraz.

Toda ker avtomobil ni zgolj skupek prostora, zunanjosti (oblike) in cene, bomo malce pokukali tudi za volanski obroč. V C3 Picassu se sedi razmeroma dobro, saj sta tako volanski obroč kot voznikov sedež nastavljiva v vseh smereh.

Sedež zagotavlja 170-milimetrski vzdolžni pomik (in 60 mm navpičnega), volanski obroč pa lahko za 40 milimetrov spreminja položaj tako po višini kot po globini. Mogoče bi višji vozniki želeli nekaj več vzdolžnega pomika volanskega obroča, a bodo zlahka preživeli tudi malce bliže vetrobranskemu steklu.

Ko smo že pri steklu: pri Citroënu so se pohvalili, da so zelo pazili na zvočno izolacijo, zato sta stekli na prednjih vratih debeli kar 3, 85 milimetra, pri tekmecih pa menda 3, 15 milimetra. Ker tega nismo merili, lahko le povemo, da je vožnja do 100 km/h zelo prijetna. Ko se približamo avtocestni hitrostni omejitvi, pa se najšibkejši bencinski motor vrti že s 4.000 vrtljaji v peti (beri: končni) prestavi, kar ni najprijetneje.

Seveda je razlog na dlani: če so želeli dovolj poskočnosti pri pospeševanju, sploh pri naloženem avtomobilu, so morali zagotoviti 'dovolj kratka' prestavna razmerja. Zato se do 100 km/h kar hitro sprehodiš do pete prestave, a vseeno bi glasoval za 'daljšo' peto ali še bolje šesto prestavo, saj v končnem prestavnem razmerju ne potrebuješ več Loebovih pospeškov.

In če ne štejem požrešnega motorja, saj 9, 6 litra povprečne porabe z umirjeno vožnjo ni najboljši rezultat, je hrup na avtocesti edina večja zamera.

Tisti, ki imate radi malce bolj dinamično vožnjo, ko se končno rešite otrok, boste pogrešali nekaj več neposrednosti električno gnanega (in v odvisnosti od hitrosti delujočega) servovolana, boljše gume (serijske 16-palčne Michelin Energy Saver pač niso tako dobre kot doplačljive 17-palčne Pilot Exalto 2, čeprav zato žrtvujemo nekaj udobja) in menjalnik, ki bi mehkeje in natančneje prehajal iz prestave v prestavo.

Ker sem se v C3 Picassa usedel naravnost iz C4, se mi zdi, da je malček kakovostneje izdelan. Mogoče pa je bila kriva zgolj kilometrina, saj je imel C4 okroglih 10 tisoč kilometrov več.

Ko pa se ozremo čez ramo v zadnji del avtomobila, odkrijemo družinskega zmagovalca. Zadnja klop je vzdolžno pomična za 150 milimetrov, in še to v razmerju tretjina proti dvema tretjinama. Naklon naslona je udobju v prid mogoče nastaviti v dva položaja (23 ali 28 stopinj), sistem Isofix je preprosto dostopen, stranska senčnika pa bosta pripomogla, da bodo otroci hitreje zaspali tudi ob sončnih žarkih.

Paket Potovanje ponuja še letalski mizici z majhnima lučkama na hrbtni strani prednjih sedežev (ki kmalu postane priljubljena igrača za otroke) in zaprte predalnike v tleh, za starše pa sta vsakega evra vredna hlajeni predalnik pred sovoznikom in dodatno notranje vzvratno ogledalce za voznika, ki mu omogoča pregled nad dogajanjem na zadnji klopi.

Še bolj veseli boste ob pogledu na prtljažnik. Že osnovni prostor je velik kar 385 litrov, nato pa se ga lahko prilagaja zaradi pomične zadnje klopi. Če imate v prtljažniku dodatno dno, boste ob preklopljenem sedežu dobili povsem ravno dno, če pa potrebujete le veliko prostora, se to dodatno dno odstrani.

No, že omenjeni paket Potovanje ponuja še prtljažno lučko, ki je pravzaprav prenosna svetilka. Ta je uporabna predvsem zvečer, ko v množici potovalk iščete recimo ključe od stanovanja ali dudo, da potolažite svojega otroka pred spanjem.

In ko smo že pri prtljažniku, velja omeniti še, da boste povprečno visoki (do 180 cm prav gotovo) zlahka stali pod odprtimi vrati, če le ne boste zašli preveč vstran. Tam pa se karoserija vrat upogne, zaradi česar si lahko nepazljivi pridelajo kakšno buško na glavi.

Pohvalimo lahko tudi ogromen digitalni zapis hitrosti (na žalost ga bo gledala tudi žena! ) in pritaknjeno navigacijo Garmin (ki so ga dobili prvi kupci, zdaj pa morate počakati na novo akcijo), pokritizirati pa moramo odsotnost stabilizacijskega sistema ESP.

Resda je oprema Confort srednja pot (najosnovnejša je Attraction), vendar je tudi pri opremi Exclusive stabilizacijski sistem serijski le pri najmočnejšem turbodizlu. Zato ceni prištejte še 390 evrov, če želite res varno potovati. In dodajte vsaj 15 točk pri naši oceni aktivne varnosti (in posledično skupni oceni), ki jih je testni avtomobil zapravil zgolj zaradi pomanjkanja tega pomembnega varnostnega sistema.

Citroën C3 Picasso je velikostno kot naročen za manjše evropske družine, saj je okreten po mestu in primerno velik za vsakodnevna družinska popotovanja. S prilagodljivim prtljažnikom in z družinskimi pripomočki naravnost razvaja, pri Avto magazinu bi glasovali le za drug motor (ki se na avtocesti ne bi naprezal) in bogatejšo (tudi varnostno) opremo.

Pri ceni pa bi tako in tako vsi kupci hoteli Grand C4 Picassa za ceno C1, kajne? Če bi se malce pošalili, bi dejali, da vam mogoče celo uspe, če boste pri prodajalcu res zelo vztrajni, da ne rečemo kar neusmiljeno zoprni. A kruta realnost pravi, da boste tudi v dobi recesije prej odšli z dolgim nosom, kot pa postali ponosen lastnik poceni družinskega avtomobila, pa naj bo Citroënov prodajalec še tako prijazen in dobrohoten.

Iz oči v oči . .

Mitja Reven: Brez dvoma je C3 Picasso eden izmed najzanimivejših avtomobilov letošnjega leta in, vsaj po mojem mnenju, po C6 najbolj citroënovski Citroën zadnjih let. Škoda le, da inovativnosti zunanje oblike (vključno s šipami v A-stebričkih) ni bila deležna celotna notranjost, ki pa je dovolj prostorna in prilagodljiva, zato v manj udobnem kombijevskem Nemu vidim še manj smisla. Sploh, če pomislim na varnost. Kar se testnega malega Picassa tiče, pa: poskusite z močnejšim motorjem.

Koliko stane v EUR

Dodatna oprema testnega vozila:

16-palična aluminijasta platišča 420

Paket Potovanje 300

Kovinska barva 380

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 12.990 €
Cena testnega modela: 16.090 €
Moč: 70kW (95 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13,9 s
Največja hitrost: 178 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,8l/100km
Garancija: 2 leti ali 100.000 km splošne garancije, 2 leti mobilne garancije, 2 leti garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje.
Servisni pregled na 30.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Obvezno zavarovanje: 2.130 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.950 €
Tehnični podatki
Motor: 4–valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 77 × 75 mm – gibna prostornina 1.397 cm? – kompresija 11,0 : 1 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 15 m/s – specifična moč 50,1 kW/l (68,1 KM/l) – največji navor 135 Nm pri 4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj.
Prenos moči: motor poganja sprednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,45; II. 1,87; III. 1,29; IV. 0,95; V. 0,75; – diferencial 4,76 – platišča 6J × 16 – gume 195/55 R 16 T, kotalni obseg 1,87 m.
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,9 s – poraba goriva (ECE) 9,1/5,5/6,8 l/100 km.
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamični obesi, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,9 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.259 kg – dovoljena skupna masa 1.742 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 650 kg, brez zavore: 1.100 – dovoljena obremenitev strehe: 60 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1.730 mm – kolotek spredaj 1.472 mm – zadaj 1.470 mm – rajdni krog 10,6 m.
Notranje mere: širina spredaj 1.440 mm, zadaj 1.410 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 490 mm, zadnji sedež 480 mm – premer volanskega obroča 380 mm – posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: Pros­to­rni­na prt­ljaž­ni­ka, iz­mer­je­na z AM stan­dard­nim kom­ple­tom 5 kov­čkov Sam­so­ni­te (skup­no 278,5 l): 5 sedežev: 1 x kovček (68,5 l), 1 × letalski kovček (36 l), 1 × nahrbtnik (20 l).
Naše meritve
T = 17 °C / p = 1.280 mbar / rel. vl. = 33 % / Gume: Michelin Energy Saver 195/55/R 16 T / Stanje kilometrskega števca: 2.224 km
Pospešek 0-100km: 13,1s
402m z mesta: 18,7s ( 123km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,2 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 23,6 (V.)s
Največja hitrost: 178km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,6l/100km
Najvišja poraba: 10,4l/100km
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 66,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 40,5m
AM meja: 42m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 58dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč v prostem teku: 36dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (285/420)
  • Velikostno pravi avtomobil za štiričlansko družino, vendar bi želeli drug motor in več opreme. Kljub temu je C3 Picasso prijetno presenečenje, saj je naravnost igrivo preprost v vožnji. Zaradi simpatične pojave mu oprostimo celo kakšno malenkost, ki bi jo pri Citroënu lahko že odpravili.

  • Zunanjost (12/15)

    Da je lep, pravijo šefi … ce.

  • Notranjost (98/140)

    Presenetljivo prostoren glede na zunanje mere, predvsem pa izdatno prilagodljiv. Nekaj pripomb je bilo k materialom in ergonomiji, je pa merilnik hitrosti dobro viden.

  • Motor, menjalnik (41 /40)

    Povprečen motor s podpovprečnimi zmogljivostmi, predvsem na avtocesti. Tudi menjalnik in servovolan bi lahko bila boljša (beri: bolj neposredna).

  • Vozne lastnosti (53 /95)

    Na trenutke se je zdel celo boljši kot izdatnejši Berlingo.

  • Zmogljivost (19/35)

    V mestu več ne boste potrebovali, na avtocesti pa je druga pesem.

  • Varnost (42/45)

    Če bi poleg šestih varnostnih blazin imel še ESP, bi mogoče celo priplezal do skupne štirice.

  • Gospodarnost

    Osnovni 1,4-litrski bencinski motor je kljub umirjeni vožnji porabil kar 9,6 litra. Zato pa je cena ugodna.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
velikost in prilagodljivost prtljažnika (pomična zadnja klop v razmerju tretjina proti dvema tretjinama)
družinsko poslanstvo (dodatno vzvratno ogledalce, mizice v drugi vrsti, bočna senčnika v zadnjih bočnih vratih)
lahko dostopna pritrdišča Isofix
lučka v prtljažniku, ki je tudi priročna svetilka
pri prvih primerkih tudi Garminova navigacija
nima ESP-ja
poraba goriva
posoda za gorivo s ključem
hrup motorja pri 130 km/h