Test: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech Shine

Čeprav se zdi, da se Citroënov Cactus ni prav veliko oddaljil od svoje prvotne ideologije, je s prenovo zamenjal svoj karakter oziroma na neki način odvrgel bodice in se iz kaktusa prelevil v sukulento.

Cactus je bi v svoji prvotni izdaji avtomobil s precej nedorečenim karakterjem oziroma umestitvijo. Čeprav ni tega v celoti nakazoval, se je zaradi svoje (vsaj navidezne) robustnosti in oddaljenosti podvozja od tal še najbolj spogledoval s križanci. No, ker v sebi ni nosil poglavitnih atributov, ki jih kupci pri križancih iščejo (visoko sedenje, preglednost, lahek dostop ...), pa je bil tudi prodajni odziv precej medel. Zdaj bo, če lahko verjamemo vodilnim v Citroënu, s svojo drugačnostjo poskušal napasti tudi 'Golfov segment', medtem ko se bo za križance 'specializiral' C3 Aircross.

Glede na to, da bo Cactus po novem tekmece iskal v precej zadržanem segmentu, bi lahko pisali o tem, kaj nova generacija tega avta odnaša in ne prinaša. A vseeno so se pri Citroënu odločili zadržati večino značilnosti, ki so ta avto nekako krasili. Tako je recimo Cactus ostal slabih 16 centimetrov odmaknjen od tal, prav tako pa so ostali zvesti zaščitni plastiki okoli kolotekov ter tudi airbumpom, ki pa zdaj, ko so postavljeni na spodnji rob vrat, dejansko opravljajo le še nalogo estetskega dodatka.

Sicer pa novi Cactus ni več tako robustnega, utilitarističnega videza kot prejšnji, saj je maska prevzela nekoliko bolj dovršeno obliko hišnega oblikovalskega jezika, prav tako so luči v treh 'nadstropjih' lepo vdelane v celoto. Če se odločite za malce bolj opremljeno različico, ki prinaša tudi večja platišča, bodo tudi veliki koloteki lepo zapolnjeni, zato tudi z boka avto ne bo deloval 'nasajeno'.

Tudi v notranjosti so uporabili podobno strategijo: zadržali so isto 'arhitekturo', le da so vse skupaj oplemenitili in izboljšali. No, občutka, da okoli voznika prevladuje velika količina plastike, se jim ni uspelo znebiti, je pa vsaj končna dodelava na precej višji ravni. Na vrhu sredinske konzole ostaja osrednji zaslon informativno-razvedrilnega sistema, ki omogoča dobro uporabniško izkušnjo, tudi zaradi tega, ker ponuja odlično povezljivost s pametnimi mobilniki. Drugi digitalni zaslon, tisti pred voznikom, bi zagotovo lahko ponujal več informacij, saj smo pogrešali predvsem merilnik motornih vrtljajev. Sovozniški del testne ekipe je prav tako pogrešal ogledalce v senčniku in ročko na stropu, pohvalili pa so velik predal, katerega vratca se dvigajo navzgor. Tudi odlagalnih mest za vse drobnarije bo dovolj, če bi se pod katerim od predalčkov našla mehka guma namesto trde plastike, pa tudi ne bi bilo nič narobe.

Pri Citroënu so še najbolj ponosni na nove sedeže, s katerimi želijo dodatno poudariti udobje v vožnji, atribut, na katerega so bili nekoč še kako ponosni. Sama oblika sedežev ostaja tako rekoč enaka, a je zato vsebina spremenjena. Z drugimi besedami, v notranjost so vstavili 15 milimetrov debelejše in tudi čvrstejše polnilo, ki naj bi vseskozi ohranjalo prvotno obliko. V praksi se takšni sedeži izkažejo kot resnično udobni, mogoče boste le v ovinkih pogrešali malce več bočne opore. Za idealen položaj za volanom smo višji člani uredništva pogrešali malce več pomika volana proti vozniku, a je ta tudi precej velik in popolno nasprotje ideologiji sestrske znamke v koncernu. Prostornost na zadnji klopi je dobro odmerjena, tudi za otroške sedeže z vpetji Isofix je z lahko dostopnimi sidrišči lepo poskrbljeno.

Veliko več pritožb bi lahko prišlo od zadaj, ko si bodo potniki zaželeli svežega zraka, saj je okna mogoče odpreti le nekaj centimetrov vstran – prav to je ena od (slabših) lastnosti starega Cactusa, za katero smo pri novem, glede na spremembo filozofije, pričakovali, da se bo poslovila. Če se odločite za veliko strešno okno, imejte v mislih, da je to na voljo brez dodatnega roloja. Kljub dobri UV-zaščiti se lahko notranjost v hudi pripeki še kako segreje in takrat jo boste prisiljeni močno hladiti s klimatsko napravo. Če Cactusa postavimo v segment C, je prtljažnik s 348 litri nekje povprečno velik.

Dotaknimo se še tehničnih izboljšav: Cactusa so opremili z lepim naborom asistenčnih sistemov, ki mu omogočajo enakovreden boj s tekmeci v segmentu. Tako so mu recimo vgradili samodejno zaviranje v sili, opozorilo pred nenamerno menjavo pasov, sistem za nadzor nad mrtvimi koti, prostoročni zagon motorja, vzvratno kamero, parkirni asistent in še kaj.

Še najbolj pa so ponosni, da je s prenovo mogoče naročiti nov sistem progresivnega hidravličnega blaženja, s katerim nameravajo Citroënu povrniti staro slavo najbolj udobnih avtomobilov. Bistvo novega sistema temelji na hidravličnih dročnikih, ki dvostopenjsko blažijo tresljaje ter bolj enakomerno razporedijo energijo, ki prihaja izpod koles. Med vožnjo je sistem diskretno zaznaven, za boljšo demonstracijo je treba poiskati bolj uničene odseke naših cest, kjer se podvozje resnično odziva mehkeje, predvsem pa bolj tiho 'požira' luknje. Tudi sicer se bo Cactus z dobro uravnoteženim in mehkim podvozjem bolje znašel na avtocestnih odsekih, med mestnimi robniki in kanalizacijskimi jaški ter malce manj na odprtih, ovinkastih cestah.

Testiranca je poganjal 1,2-litrski trivaljni turbobencinar, ki je po prenovi na voljo tudi v najmočnejši 130-'konjski' različici. Motorju težko kaj očitamo, saj po karakterju odlično pristaja Cactusu. Krasijo ga miren tek, dobra odzivnost in dovolj velika zaloga moči tudi za napade na prehitevalni pas. S šeststopenjskim ročnim menjalnikom se razumeta odlično, vse dokler so gibi desne roke umirjeni in prestavljanja počasna. Dotaknimo se še ekonomskega aspekta: na normnem krogu je porabil solidnih 5,7 litra goriva na 100 prevoženih kilometrov.

Cene prenovljenega Cactusa se začnejo pri 13.700 evrih, a za takšnega, kot je bil testni, torej različico z optimalnim bencinskim trivaljnikom s 130 'konji' in opremo Shine, ki prinaša 'sladkorčke', kot so vzmetenje s progresivnim hidravličnim omejevalnikom, samodejna klimatska naprava, tipalo za dež, navigacijski sistem, parkirna tipala spredaj ter asistenčni sistemi, boste morali odšteti slabih 20 tisočakov. Ob tem vam bodo pri Citroënu zagotovo ponudili tudi kakšen popust, če bo ta v obliki panoramskega okna, pa je naš nasvet, da ga prijazno zavrnete.

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena testnega modela: 20.505 €
Cena osnovnega modela s popusti: 17.300 €
Cena testnega modela s popusti: 19.287 €
Moč: 96kW (131 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,4 s
Največja hitrost: 207 km/h
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavenje, mobilna garancija
Servisni pregled na 20.000 km / 12
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.210 €
Gorivo: 7.564 €
Gume (1) 1.131 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 8.185 €
Obvezno zavarovanje: 2.675 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 4.850 €
Skupaj 25.615 € (strošek na km: 0,26 €)
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 75,0 × 90,5 mm – gibna prostornina 1.199 cm3 – kompresija 11 : 1 – največja moč 96 kW (131 KM) pri 5.500/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,6m/s – specifična moč 80,1 kW/l (108,9 KM/l) – največji navor 230 Nm pri 1.750/min – 2 odmični gredi v glavi (jermen) – po 2 ventila na valj – neposredni vbrizg goriva
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,540; II. 1,920; III. 1,220; IV. 0,860; V. 0,700; VI. 0,595;– diferencial 3,900 – platišča 7,5 J × 17 – gume 205/50 R 17 Y, kotalni obseg 1,92 m
Zmogljivost: največja hitrost 207 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,7 s – povprečna poraba goriva (ECE) 4,8 l/100 km, izpust CO2 110 g/km
Voz in obese: kombilimuzina – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 3,0 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1.045 kg – dovoljena skupna masa 1.580 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 900 kg, brez zavore: 560 kg – dovoljena obremenitev strehe: n.p
Zunanje mere: dolžina 4.170 mm – širina 1.714 mm, z ogledali 1.990 mm – višina 1.480 mm – medosna razdalja 2.595 mm – kolotek spredaj 1.479 mm – zadaj 1.477 mm – rajdni krog 10,9 m
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 840–1.060 mm, zadaj 600–840 mm – širina spredaj 1.420 mm, zadaj 1.420 mm – višina nad glavo spredaj 860–990 mm, zadaj 870 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 460 mm – premer volanskega obroča 365 mm – posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: 348–1.170 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 19°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 57 % / Gume: Goodyear Efficient Grip 205/50 R 17 Y / stanje kilometrskega števca: 1.180 km
Pospešek 0-100km: 10,4s
402m z mesta: 17,5s ( 131km/h)
Prožnost 50-90km/h: 8,6/11,5s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,1/14,2s (V./VI.)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,7 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 63,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,0m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 68dB
Napake med testom: Brez napak
Ocena skupaj (413/600)
  • Čeprav je Citroën C4 Cactus spremenil ideologijo, s katero napada trg, se ni veliko oddaljil od svojih prvotnih idejnih zasnov, s katerimi se nam je nekako prikupil. Ostaja samosvoj avtomobil, ki s prenovo prinaša tudi nekatere tehnološko napredne rešitve, ki jih konkurenca ne ponuja

  • Kabina in prtljažnik (74/110)

    Čeprav mere ne kažejo tega, je kabina prostorna. Prtljažnik tudi ne izstopa v nobeno skrajnost

  • Udobje (80 /115)

    Na račun udobnih sedežev in naprednega vzmetenja je vožnja udobna, materiali v notranjosti so izboljšani glede na predhodnika, a vseeno prevladuje občutek cenene plastike

  • Pogonski sklop (52 /80)

    Bencinski trivaljnik je optimalna izbira za Cactus, kar pokažejo tudi rezultati meritev

  • Vozne lastnosti (72 /100)

    Ko gre za podvozje, Subaru ne ubira bližnjic, zato sta lega na cesti in stabilnost odlični, občutek pri zaviranju prav tako, volan pa je tudi natančen

  • Varnost (82/115)

    S prevnovo je Cactus bogatejši za lep nabor varnostno-asistenčnih sistemov

  • Ekonomičnost in okolje (53 /80)

    Cena in poraba goriva prinašata lepo oceno, ki pa jo izguba vrednosti malce skazi

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 3/5

  • Podvozje, naravnano na udobno vožnjo, je dvorezen meč, kar zadeva užitek v vožnji. Med ovinki je malce odveč, a nam olajša dolge vožnje

Hvalimo in grajamo
udobje med vožnjo
motor (tiho delovanje, odzivnost)
povezljivost s pametnimi telefoni
cena
panoramsko okno brez roloja
digitalni merilnik
nima ogledala v senčniku
odpiranje šip zadaj