Citroën Jumper Bus 2.8 HDi

6. 2. 2003 | Peter Kavčič
Deli
Citroën Jumper  Bus 2.8 HDi

Za nakup dostavnika se odločamo drugače kot za nakup avtomobila. Pri tem niso odločilna čustva (čeprav proizvajalci vedno bolj igrajo prav na čustveno plat kupca), ampak zaenkrat še vedno predvsem denar, način financiranja in amortizacija vloženega denarja. Torej čim manjša poraba in čim večji razmaki med predvidenimi servisi. Če pa je kakšen izmed teh kombijev še poskočen in prijeten za vožnjo, tudi ni nič narobe.

Poskočen pa Jumper z 2, 8-litrskim motorjem HDi vsekakor je! Odlikujejo ga zmogljivosti, ki se jih ne bi branil marsikateri osebni avtomobil. Znani dizel s skupnim vodom in z neposrednim vbrizgom goriva se namreč odlikuje s skoraj tovornjaškim navorom (127 KM in 300 Nm navora).

V praksi se tako izkaže, da v mestu zlahka lovi korak s prometom, suvereno pa premaguje tudi zahtevnejše vzpone, ki vas recimo pripeljejo do smučišča ali prek gorskega prelaza. Pretikanja z ergonomsko dobro postavljeno ročico menjalnika je malo, saj motorju pomaga menjalnik z dobro izračunanimi kratkimi prestavnimi razmerji. Tako zagotavlja, da tudi polno naložen kombi z osmimi potniki, voznikom in prtljago ne opeša. Hiter je tudi na avtocesti. S končno hitrostjo, ki jo obljublja tovarna (152 km/h), in s tisto, ki jo pokaže merilnik hitrosti (170 km/h), je med najhitrejšimi kombiji. Toda čeprav zmogljiv, motor ni pretirano požrešen. Testno povprečje mesta in avtoceste je naneslo 9, 5 litra dizelskega goriva na sto prevoženih kilometrov.

Skušnjava, da bi z Jumperjem »dirkali« vštric z avtomobili, je zato velika, nenazadnje tudi zato, ker med vožnjo vliva veliko zaupanja. Hrupa je malo (od predhodnika se novi Jumper razlikuje po dodatni zvočni zaščiti), vpliv bočnega vetra pa v tej izvedbi tudi ni bil premočen.

Potniki so hvalili udobje. Nič ni poskakovanja na sedežih v zadnji vrsti. Nagibanje karoserije v ovinkih je zanemarljivo, če govorimo o dostavnikih. Pravzaprav je Jumper »prilepljen« na cesto, saj je podvozje usklajeno z zmogljivostmi, ki jih Jumper dopušča. Potnike boste tako hitro, varno in udobno prepeljali na želeni cilj, kar v tovrstnem avtoprevozniškem poslu veliko šteje. Potniki so namreč vse zahtevnejši, še posebej če govorimo o vožnji na daljše razdalje.

Za udobje skrbi učinkovita klimatska naprava, ki ne prikrajša tudi tistih čisto zadaj. Pritoževanj, da je zadaj mrzlo, spredaj prevroče, ni bilo. Sedeži so zelo udobni, postavljeni posamično po vzoru limuzinskih kombijev, z oporo za komolce, z nastavljivim naklonom hrbtnega dela in s tritočkovnim varnostnim pasom. Manjka samo še stevardesa s servirnim vozičkom!

Enake količine udobja je deležen tudi voznik. Sedež je nastavljiv v vse smeri, tako da ni težko poiskati primernega položaja za sicer še vedno dokaj položnim (kombijevskim) volanom. Prijetna na pogled in pregledna je armatura, ki z vsemi merilniki in s številnimi uporabnimi prostorčki ter predalčki za drobnarije deluje zelo avtomobilsko.

Jumper združuje kombijevsko prostornost in prilagodljivost ter nekaj avtomobilskega razkošja. Za dobro počutje tako potnikov kot voznika. Ob ugodni porabi in servisnem intervalu na 30.000 kilometrov pa majhne stroške vzdrževanja. Seveda, če je cena dobro opremljenega Jumperja za 5, 2 milijona tolarjev dosegljiva.

Peter Kavčič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 18.861,63 €
Cena testnega modela: 22.008,01 €
Moč: 93,5kW (127 KM)
Največja hitrost: 152 km/h
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 94,0 × 100,0 mm - gibna prostornina 2798 cm3 - kompresija 18,5 : 1 - največja moč 93,5 kW (127 KM) pri 3600/min - največji navor 300 Nm pri 1800/min - ročična gred v 5 ležajih - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 2 ventila na valj - neposredni vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,730; II. 1,950; III. 1,280; IV. 0,880; V. 0,590; vzvratna 3,420 - diferencial 4,930 - gume 195/70 R 15 C
Zmogljivost: največja hitrost 152 km/h - pospešek 0-100 km/h ni podatka - poraba goriva (ECE) ni podatka (plinsko olje)
Voz in obese: 4 vrata, 9 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila - zadaj toga prema, listnate vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne bobnaste, servo, ABS - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 2045 kg - dovoljena skupna masa 2900 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 2000 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 150 kg
Zunanje mere: dolžina 4655 mm - širina 1998 mm - višina 2130 mm - medosna razdalja 2850 mm - kolotek spredaj 1720 mm - zadaj 1710 mm - rajdni krog 12,0 m
Notranje mere: dolžina 2660 mm - širina 1810/1780/1750 mm - višina 955-980/1030/1030 mm - vzdolžnica 900-1040/990-790/770 mm - posoda za gorivo 80 l
Prtljažnik: 1900 l
Naše meritve
T = 17 °C, p = 1014 mbar, rel. vl. = 79 %, Stanje kilometrskega števca: 13397km, Gume: Michelin Agilis 81
Pospešek 0-100km: 16,6s
1000m z mesta: 38,3s ( 131km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,1 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 20,0 (V.)s
Največja hitrost: 170km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,0l/100km
poraba na testu: 9,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 83,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 48,2m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 67dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 64dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 71dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Jumper z najzmogljivejšim motorjem 2.8 HDi je korektno dostavno vozilo za udobno prevažanje osmih potnikov. Navdušujejo samostoječi sedeži z možnostjo nastavitve po zgledu sedežev iz avtomobilov in voznikov delovni prostor, ki je v maričem veliko bližje osebnim avtomobilom kot dostavnikom.

Hvalimo in grajamo
motor
menjalnik
vozne lastnosti
pregledna vzvratna ogledala
oprema
udobni sedeži
izdelava
pihanje pri vratih