Kratki test: Dacia Duster 1.5 dCi EDC

3. 2. 2018
Deli

Pomagajmo si z modeli iz istega koncerna: Dacia Duster nam ponuja praktičnost Renaultovega Kadjarja za ceno Nissanove Micre.

Danes je ogromno dobrih modelov v segmentu križancev, a prav nihče ni tekmec Dusterju zaradi enega samega razloga: cene. Duster uporablja pogonsko opremo iz modelov, ki jih ustvarjata Renault in Nissan, vendar vse skupaj zapakirano tako, da je dostopnost Dacijinih modelov precej bolj na dosegu tistih, ki za prevoz iz točke A v točko B ne potrebujejo prešitega usnja, dvopodročnih klimatskih naprav in radarskih tempomatov.

Vseeno pa to ne pomeni, da se Duster ne zna približati tistim, ki iščejo nekaj bolj resnega za razumno ceno. Takšno različico smo tudi dobili na test, in sicer gre za najmočnejšo izvedenko z dvosklopčnim robotiziranim menjalnikom. Kar je najpomembnejše: pri celotnem omenjenem pogonskem sklopu nismo zaznali nikakršnega odstopanja od dražjih modelov, s katerimi si Duster deli tehnološko plat zgodbe. 110-'konjski' turbodizel je zanesljiv, varčen in popolnoma primeren za vsa opravila, ki jih namenjamo Dusterju, samodejni menjalnik pa prepriča s hitrimi in odločnimi pretikanji brez tistega poskakovanja pri manevriranju pri nižjih hitrostih, kar je načeloma značilnost dvosklopčnih menjalnikov.

In kje je mogoče zaznati razliko v primerjavi z dražjimi modeli? Med vožnjo predvsem pri zvočni zatesnjenosti kabine, saj trušč motorja in piš vetra močno prodirata v notranjost. Kabina, čeprav z osrednjim sedempalčnim zaslonom na dotik modernizirana na leto 2017, daje občutek cenenosti, predvsem na račun oblikovalske monotonosti in uporabljenih materialov. A to vse to lahko vzamemo v zakup, medtem ko je le po višini nastavljiv volanski obroč precej bolj resna pomanjkljivost. Na zadnji klopi bo prostora dovolj za tri potnike, pa tudi s prtljago ob 408-litrskem prtljažniku ne bo smelo biti problemov.

Mehko nastavljeno vzmetenje bo prepričalo tiste, ki iščete udobje na slabših podlagah, višji položaj sedenja bo prišel prav pri preglednosti, velika stranska ogledala in vzvratna kamera pa bodo v pomoč pri parkiranju. Na normnem krogu je Duster v povprečju porabil 5,9 litra plinskega olja na 100 prevoženih kilometrov, pa tudi sicer boste ob priganjanju težko prišli čez liter višjo številko od te.

Za konec se vrnimo k Dusterjevemu največjemu adutu – ceni. Ja, mogoče ga je dobiti za smešnih 13 tisočakov, a tista špartanska različica je namenjena bolj transportnim namenom. Bolj je zanimivo, da je že za štiri tisočake več mogoče dobiti dizelsko različico s samodejnim menjalnikom in precej višjim nivojem opreme. To pa je že avto, ki med racionalno naravnanimi kupci nima konkurence.

besedilo: Saša Kapetanovič 
foto: Uroš Modlic

Preberite še:

Dacia Duster Urban Explorer 1.5 dCi (80 kW) 4x4 S&S

Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 Life Plus

Dacia Dokker 1.2 TCe 115 Stepway

Dacia Sandero 1.2 16v LPG Ambiance

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 17.190 €
Cena testnega modela: 18.770 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 885 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.461 cm 3 – največja moč 81 kW (110 KM) pri 4.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko– gume 215/65 R 16 H (Continental Cross Contact).
Zmogljivost: največja hitrost 169 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,5 l/100 km, izpust CO 2 116 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.205 kg – dovoljena skupna masa 1.815 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.315 mm – širina 1.822 mm – višina 1.695 mm – medosna razdalja 2.673 mm – prtljažnik 475–1.636 l – posoda za gorivo 50 l.
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 4.487 km
Pospešek 0-100km: 12,1s
402m z mesta: 18,3s ( 122km/h)
poraba na testu: 6,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Ocena
  • Pri Dacii z vsakim novim modelom zmanjšujejo število kompromisov, s katerimi se morajo spoprijeti kupci teh cenejših avtomobilov. Duster s turbodizlom in samodejnim menjalnikom že malce štrli iz okvirjev, ki naj bi jih predstavljali nizkocenovni avtomobili.

Hvalimo in grajamo
cena
pogonski sklop
le po višini nastavljiv volanski obroč
ceneni materiali