Daihatsu Terios 1.3 DVVT CXS

Včasih se zdi (avtomobilski) tehnični napredek bolj ali manj le iskanje najboljšega kompromisa. Večina hoče dokazati, da zmore vse. Ali vsaj, da se zmore povsod brez sramu kosati s konkurenco. Ali vsaj, da boljšega (dražjega) ne potrebujete. Ampak, veste, nis(m)o vsi za vse.

Prenesi PDF testa
7. 2. 2002

Nekje na Japonskem obstaja Terios Kid, ki je še za pol metra krajši od Teriosa, ki ga vidite na pričujočih fotografijah. Ta se ob Kidu morda počuti zrelo, odraslo, ampak ko Teriosa spustite med povprečne evropske avtomobile na povprečno evropsko (ali slovensko) cesto, nenadoma postane smrkavec. OK, OK, je visok, ampak delno zaradi spodobne oddaljenosti od tal, delno zaradi terensko kombijevske karoserijske namembnosti. Sicer pa je s 3, 85 metra dolžine kratek in z 1, 55 metra širine izredno ozek, tanek . .

Če vas življenjski vsakdan najmanj enkrat, še raje pa večkrat dnevno prežene na nesramno ozke parkirne prostore v surovem velemestu, utegnete v Teriosu najti prijaznega partnerja. Ko se boste ugnezdili v standardni parkirni prostor, boste z obeh strani lahko (skoraj) na stežaj odprli vsa vrata. In mu boste zato morda hvaležni.

Razlog pa mora biti res močan, da si želite ozkega. Kajti obenem se boste za čas, ko boste lastnik Teriosa, včlanili v sekto nežnih mazohistov. Premerite širino svojega trupelca, izmerite tudi rame najpogostejšega sopotnika, obe meri seštejte in upajte, da vsota ne presega dobrega metra. Prečna utesnjenost, ki od daleč spominja na stare dobre Katrce, je pri Teriosu 1, 25 metra, to pa pomeni, da bo voznikov (če ta ni ravno šestletni otrok) levi komolec vztrajno drgnil ob ročico na vratih, desna roka pa bo iskala prostor mimo sopotnikove leve roke.

Zdaj pa pride še presenečenje: zadaj, kjer je prostora za tri potnike (trije varnostni pasovi, dovoljenje države, da se v Teriosu pelje pet ljudi, vendar le dva vzglavnika! ), je na voljo še nekaj centimetrov manj. V času testa smo dovoljeno zasedenost tega terenčka tudi v praksi preskusili in preizkuševalci (odrasli, a podpovprečnih mer) so zdržali natanko štiri kilometre. Jim je bilo pa zato kljub zunanjemu mrazu zelo toplo . .

Toliko o tesnobi. Če niste nehali brati, ste na dobri poti. Lahko ste visoki, pa vam glava ne bo drsala po stropu, in lahko imate dolge noge, pa boste morali priznati, da ste že sedeli v večjih avtomobilih z manj kolenskega prostora.

Celo zadaj. Tam se utegnete razveseliti (no, če ne boste voznik tega avtomobila) še možnosti, da je naklon naslonjala možno stopenjsko nastavljati po polovici vse do skoraj ležalnika.

Spet ne ravno blesteč je prtljažnik, ki v osnovi požre le kakšno potovalko povprečnih mer, pa tudi možnost povečanja ne vliva optimizma, saj je največja dosegljiva številka litrov, ki so na voljo, le 540. Pristop k pakiranju prtljage bo tako moral biti previden, predvsem pa zelo izbiren.

Terios se po cestah podi že slabih pet let in tudi pri Avto magazinu smo ga že preskusili. Odtlej se je tehnično posodobil; že takrat hvaljeni motorček se je umaknil sodobnejšemu izdelku, ki se vrti tudi v Daihatsuju YRV - o katerem smo nedavno že pisali. Motor je torej nov, vključno z blokom in bati. Ti so takšnih mer, da je njihov hod daljši od premera, kar že teoretično obljublja boljši motorni navor.

V glavah je nov sistem vodenja ventilov oziroma odmičnih gredi (DVVT), ki izkoristi vse teoretične možnosti zasnove, toda motorju omogoči tudi vrtenje v visoke vrtljaje. Ta motor je tako bistveno pridobil na vrtilnem momentu: tega je več in njegova največja vrednost se pojavi pri bistveno nižjih motornih vrtljajih kot prej. Zato motor v večini pogojev (v mislih imam namreč tudi polterensko vožnjo) odlično speljuje in nekoč grajanega obremenjevanja sklopke ni več, ostaja pa neizmerna volja do vrtenja, dober splošen vtis o zmogljivostih, a tudi moteča glasnost (delno zaradi šibke izoliranosti) in dokaj velika poraba bencina.

Ja, če si za mestna avtomobilska »kvačkanja« izberete terenca, pa naj bo ta še tako majhen, ste pljunili v lastno skledo. Terios je kljub majhnosti že prazen težak prek tone in kljub ozkosti je njegova čelna površina opazno velika. Tovarna sicer ne navaja količnika zračnega upora, vendar tudi če je ta rekorden za terenca, je še vedno krepko višji od tistega, s katerimi se ponašajo sodobni osebni avtomobili. Vse, kar se vam izide pod desetimi stokilometrskimi litri, je tako kot zadetek na lotu. In nimate se kam pritožiti.

Od našega prejšnjega testa Teriosa so avtomobil tudi malo, ampak res zelo malo polepšali. Zunanjost je dobila drugačno podobo motorne maske in spremenjena odbijača (skupaj z lučkami novega oblikovanja), notranjosti pa se skoraj niso dotaknili - le širini v kolenskemu delu so izborili kak dodaten centimeter, ki pa se zdi kot pljunek v morje. Še vedno bo treba za pretikanje zaprositi sopotnika, da umakne koleno, še vedno je stopalka plina pomaknjena preveč v levo in še vedno se zdi, kot da sedate v avtomobil iz 80-ih let prejšnjega stoletja.

Tudi ergonomija ostaja stara japonska uganka; volanski obroč je tanek, plastičen in slab za oprijem, stikala pa so še vedno na nerodnem mestu in zastarele konstrukcije; nesporni »zmagovalec« je stikalo za pomik šipe v voznikovih vratih. Nasploh notranjost in bivanje v njej ne navdušita: vsi brisalniki so izjemno slabi (tako brisanje kot pranje, ki še vedno nista združena v en gib ročice), nad 100 kilometri na uro pa skoraj povsem neuporabni; zadnji brisalnik zmore le neprekinjen tek; rež na armaturni plošči ni mogoče posamično regulirati, pa še piha slabotno skozi nje; in ne glede na nastavitev je razlika v klimi v prednjem in zadnjem delu avtomobila precejšnja.

Delno je odpovedala celo japonska natančnost (spoji niso več za vzorec in iz zadnjih vrat se je oglašal čriček), zunanji ogledali sta krepko prenizki in opreme je presneto malo. Znotraj je le ena lučka (in druga v prtljažniku), le eno ogledalce v senčniku, predal na armaturni plošči je brez ključavnice, ni merilnika zunanje temperature (kaj šele potovalnega računalnika), ni koščka usnja, ni daljinskega upravljalnika osrednje ključavnice, ni . . Pri Daihatsuju so torej precej zaspali. Zamer ne odtehtata niti popravljena grafika merilnikov niti po videzu in funkcijah preprost, a več kot le zadovoljiv radijski sprejemnik.

Ob mestni uporabi bo večina slabosti manj nadležnih in če se boste s Teriosom odpravili s ceste, bodo za tisti čas (skoraj) pozabljene. Morda je na zunaj videti otroški, toda pod trebuhom je čisto pravi terenec. Sicer ima stalen štirikolesni pogon, a je v sredini pravi diferencial, kar pomeni, da s pogonom ni šale: ta se ves čas prenaša k vsem štirim kolesom. Če se bo zalomilo, lahko pomaga električno vklopljiva zapora sredinskega diferenciala, kar pomeni, da se bosta v tem primeru vrteli najmanj dve kolesi, po eno na vsaki osi. Če boste kljub temu obstali na mestu, se tolažite s tem, da je trebuh vozila skupaj z gibljivimi deli dovolj klen, da ga najverjetneje ne boste vitalno poškodovali.

Sicer pa, če Terios ne bo obstal, lahko računate še na ugodno kratka previsa prek koles, kar je dobro za odbijača, in to predvsem takrat, ko »napadate« večjo strmino. Terios tako kljub samonosni (a na nosilnih mestih primerno ojačani) karoseriji omogoča skoraj čisto prave terenske igrice v blatu, snegu in na podobni podlagi. Le na prave gume ne pozabite!

Najbolj se s Teriosom zaplete na daljših poteh. Tam boste zaman zahtevali udobje (notranja širina, pa trušč motorja, vetra in nek dodaten žvižg neznanega izvora) in zmogljivosti. Motorček se izkaže le tja do hitrosti okrog 100 kilometrov na uro, potem začne zelo hitro izgubljati moč; malce zaradi majhne prostornine, nekaj zaradi dolgih četrte in pete prestave. Odličen vtis, ki ga pusti zelo dobra mehanika pri manjših hitrostih, tako izgine in vožnja se lahko prelevi v mučno odštevanje kilometrov.

Škoda. V mestu, na izven mestnih cestah in na terenu je namreč vožnja prijetna in lahkotna. Poskočnost motorčka se izkaže v vseh omenjenih pogojih, natančnost prestavne ročice dopolnjuje dober vtis, zelo dober pogon pa omogoča dolgo časa nevtralno lego in povsem na koncu enakomerno oddrsavanje vozilca z začrtane smeri, ki ga je lahko nadzorovati. Povsod se izkaže še njegova velika okretnost, predvsem po zaslugi zelo majhnega rajdnega kroga. V takšnih pogojih je Terios res prijazen do voznika.

Zato naslov pove vse: s Teriosom se boste odlično počutili v mestu in na terenu, toda drugod bo počutje bolj vprašanje osebnih kriterijev in zmožnosti odpuščanja. Sicer pa: veste morda za kakšen popoln avtomobil?

Vinko Kernc

Foto: Aleš Pavletič

Daihatsu Terios 1.3 DVVT CXS

Osnovni podatki

Prodaja: DKS
Cena osnovnega modela: 15.215,24 €
Cena testnega modela: 15.215,24 €
Moč: 63kW (86 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 16,1 s
Največja hitrost: 145 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km
Garancija: 2 leti ali 50.000 kilometrov splošne garancije

Stroški (do 100.000km)

Obvezno zavarovanje: 344,65 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 420,63 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj vzdolžno - vrtina in gib 72,0 × 79,7 mm - gibna prostornina 1298 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 63 kW (86 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 15,9 m/s - specifična moč 48,5 kW/l (66,0 KM/l) - največji navor 120 Nm pri 3200/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - DVVT - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 5,65 l - motorno olje 3,6 l - akumulator 12V, 27 Ah - alternator 70 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,769; II. 2,045; III. 1,376; IV. 1,000; V. 0,838; vzvratna 4,128 - zapora sredinskega diferenciala (električni vklop) - prestava v diferencialu 5,286 - platišča 5,5J × 15 - gume 205/70 R 15 S, kotalni obseg 2,01 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 27,3 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 145 km/h - pospešek 0-100 km/h 16,1 s - poraba goriva (ECE) 9,4/6,8/7,7 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = ni podatka - spredaj terenski kombi - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx: ni podatka - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj toga prema, dvojna vzdolžna vodila, Panhardov drog, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki - dvokrožne zavore, spredaj kolutne, zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD mehanska ročna zavora na zadnja (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 3,5 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1050 kg - dovoljena skupna masa 1550 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1350 kg, brez zavore 400 kg - dovoljena obremenitev strehe 50 kg
Zunanje mere: dolžina 3845 mm - širina 1555 mm - višina 1695 mm - medosna razdalja 2420 mm - kolotek spredaj 1315 mm - zadaj 1390 mm - najmanjša razdalja od tal 190 mm - rajdni krog 9,4 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1350-1800 mm - širina (komolci) spredaj 1245 mm, zadaj 1225 mm - višina nad sedežem spredaj 950 mm, zadaj 930 mm - vzdolžnica prednji sedež 860-1060 mm, zadnja klop 810-580 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 460 mm, zadnja klop 460 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 46 l
Prtljažnik: normno 205-540 l

Naše meritve

T = 2 °C, p = 997 mbar, rel. vl. = 89 %, Stanje kilometrskega števca = 715 km, Gume: Bridgestone Dueler
Pospešek 0-100km: 15,2s
1000m z mesta: 37,3s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,7 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 24,4 (V.)s
Največja hitrost: 145km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,8l/100km
Najvišja poraba: 11,9l/100km
poraba na testu: 11,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,6m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 60dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 66dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 73dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 72dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (249/420)
  • Če na Terios gledate kot na osebni avtomobil za opravljanje dnevnih potreb, bo v marsičem zatajil, predvsem pri ergonomiji, prostornosti in varnosti, treh ključnih postavkah. Sicer pa ima odlično mehaniko in je zato skupaj s še nekaterimi prednostmi lahko prav prijetno vozilce za preživljanje dnevnih tegob in nedeljskih izletov v neznano. Slaba trojka je povsem pravšnja ocena zanj.

  • Zunanjost (12/15)

    Ni več najbolj svež izdelek, saj je na trgu že skoraj 5 let. Spoji in izdelava zunanjosti so zelo blizu odlične ocene.

  • Notranjost (63/140)

    Zelo slaba stran Teriosa. V večini je povprečen, redko nadpovprečen, pogosto podpovprečen. Pri prostornosti ga rešuje višina (in delno širina), zelo slabi so ergonomija in materiali. Izgubljal je tudi zaradi trušča in zaradi dokaj skope opreme.

  • Motor, menjalnik (30 /40)

    Motorju predvsem pri večjih hitrostih manjka nekaj prostornine. Menjalnik je predolg, se pa lepo pretika in povsem zadovolji tudi zahtevnejšega voznika.

  • Vozne lastnosti (70 /95)

    Zaradi zelo dobre mehanike je nabral precej točk, izstopajo le slabe stopalke in zaradi toge zadnje preme neudobno požiranje udarnih jam, kar je zelo moteče predvsem za potnike na zadnji klopi.

  • Zmogljivost (23/35)

    Tu pride do izraza majhna največja hitrost zaradi slabih zmogljivosti na hitrih cestah. Prožnost je odlična pri hitrostih do 80 kilometrov na uro, pri večjih pa je precej slabša. Pospeški so krepko boljši od obljubljenega.

  • Varnost (34/45)

    Zavorna pot je za osebni avtomobil kar predolga, za terenca pa sprejemljiva. Peti sedež nima vzglavnika, temveč le dvotočkovni varnostni pas, varnostni blazini sta le dve. Pri aktivni varnosti se je zataknilo predvsem pri poraznih brisalnikih, dobra stran je dober štirikolesni pogon in posledično dobra lega na cesti.

  • Gospodarnost

    Poraba je za to karoserijo sprejemljiva, absolutno gledano pa dokaj visoka. Cena vozila ni nizka, a so skoraj vsi štirikolesno gnani avtomobili precej dragi. Tudi garancija je le povprečna, možnost nadaljnje prodaje pa je - ker je terenec - dokaj zanesljiva.

AM ocena: 3/5
Hvalimo in grajamo
okretnost
notranja višina
zunanja ozkost
terenska neobčutljivost
trušč v notranjosti
stisnjene stopalke
nizki zunanji ogledali
plastična in neergonomska notranjost
notranja ozkost
brisalniki
le dve varnostni blazini
poraba goriva
zmogljivosti pri večjih hitrostih

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri