Fiat 500 1.2 8V Lounge

19. 5. 2016 | Dušan Lukič
Deli

Fiatova petstotica že dolgo časa ni več novost, zadnja prenova pa mu ji vrnila nekaj svežine, potrebne za uspeh v tem prodajnem segmentu.

Recept je preprost: avto, ki z imenom in obliko vzbuja nostalgične občutke, s tehniko in voznimi lastnostmi pa seveda sodi v sodobni čas. Pri takšnih avtomobilih pa sta zunanja in notranja oblika še kako pomembni.

Fiat 500 je že ob prihodu na trg ta recept odlično izpolnjeval, zato je seveda popolnoma razumljivo, da oblikovalci in inženirji niso preveč tvegali in spreminjali sestavin, pa čeprav so ob prenovi spremenili približno 1.900 manjših in večjih podrobnosti. Oblika, denimo, ostaja skoraj enaka, a vendarle jim je uspelo poteze (tudi z dodatkom dnevnih LED-luči in ksenonskih žarometov) dovolj pomladiti. Enako velja za zadek, tudi tam izstopajo nove LED luči.

Toda prikupna zunanja oblika je le polovica (ali še manj) opravljenega dela, ko gre za privlačnost pri kupcih. Prav v notranjosti je Fiat 500 naredil največji korak naprej. Spet: osnovne poteze so ostale enaki, a so se fiatovci na srečo zavedali, da avto prodajajo predvsem (oziroma tudi) mladi 'pametnotelefonski' generaciji, ki ji retro analogni merilniki pač niso preveč privlačni. Zato je zelo dobrodošlo, da ima takle Fiat 500 (doplačilne) digitalne, odlično oblikovane in pregledne merilnike. In zato je odlično, da je dobil novi razvedrilno-informativni sistem Uconnect 2, ki se zna povezati tudi z zdaj tako pomembnimi družbenimi omrežji. Stvar deluje dobro in je očesu prijetna.

Tehnika je sicer (predvsem pri motorjih) ekologiji na ljubo izboljšana, a za osnovni 1,2-litrski 69-'konjski' bencinski mlinček velja, da je ravno še dovolj zmogljiv, da ne ruši značaja avtomobila, in ravno še dovolj varčen, da se voznik ne sprašuje, zakaj majhen avto porabi veliko goriva. Mali 0,9-litrski turbobencinec bi bil sicer boljša izbira (tudi v šibkejši 89-'konjski' različici), a na žalost ga boste na ceniku pri nas iskali zaman.

Dušan Lukič foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 10.990 €
Cena testnega modela: 11.990 €
Moč: 51kW (69 KM)
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 7,2 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5,4 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.242 cm3 – največja moč 51 kW (69 KM) pri 5.500/min – največji navor 102 Nm pri 3.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/55 R 15 H (Michelin Pilot Sport).
Zmogljivost: največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,8 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 7,5 l/100 km, izpust CO2 174 g/km.
Mase: prazno vozilo 940 kg – dovoljena skupna masa 1.350 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.571 mm – širina 1.627 mm – višina 1.488 mm – medosna razdalja 2.300 mm – prtljažnik 185–610 l – posoda za gorivo 35 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 2 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 1.933 km
Pospešek 0-100km: 17,0s
402m z mesta: 20,6s ( 111km/h)
Prožnost 50-90km/h: 16,6s (IV)
Prožnost 80-120km/h: 28,3s (V)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 5,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 61dB
Ocena
  • Fiat 500 ostaja tisto, kar je bil od začetka: simpatičen, uporaben (predvsem) mestni avtomobilček, ki je všeč starim in mladim.

Hvalimo in grajamo
oblika
merilniki
steklena streha
prevelik volanski obroč