Fiat 500 1.3 Multijet 16v by Diesel

Džins generacija. Tisti z dobrim poznavanjem zimzelene glasbe se bodo spomnili komada. Je eden tistih, ki hitro 'sede' v uho.

Ko so vrteli to pesem, se je vozil še stari Cinquecento. Danes pa vlogo kultnega mestnega avtomobilčka prevzema novi Fiat 500. Za tiste z dodelanim osebnim slogom pa so izdali omejeno serijo malčkov, ki se jih je 'dotaknil' oblikovalski studio dizajnerskih oblačil – Diesel. Nekoč znan izključno zaradi kavbojk in džinsa, danes pa vplivna znamka, ki postavlja modne trende v svetu.

Za začetek tole Petstotico od navadne loči že barva. Da pa ne ugibamo, za katero izvedenko gre, so tu povsod značke in napisi. Še najbolj izstopajoča so gotovo 16-palčna platišča z znamenitim logotipom Dieslovega Mohikanca.

Tudi v notranjosti ne bomo dolgo ugibali, kam so Dieslovi oblikovalci pristavili svoj lonček – najbolj očitni so lepo prešiti sedeži. Za humorni vložek so na bočne stranice sedežev prišili žep, enak tistemu na zadnji plati kavbojk. Kar pa ne pomeni, da ni uporaben; kot naročen je recimo za mobilni telefon. Prestavna ročica je aluminijasta (poleti se lahko lepo segreje) in seveda popisana z emblemi. Višjerasli vozniki bodo malce težje poiskali idealen položaj za volanom, saj je sedenje precej visoko pa tudi volan je nastavljiv le po višini. Gumbi za odpiranje šip so na sredinski konzoli, kar lahko na začetku voznika zmede, če mora hitro odreagirati.

Drugače je znano, da je v vožnji Petstotica prava mala igrača. Že zasnova avtomobila govori v prid dobri legi, saj so kolesa postavljena v kote karoserije. V ovinkih boste hitro zaznali fizikalne meje pa tudi strah vas ne bo, če jih boste prečkali, saj je volan izredno komunikativen in je čutiti vsak zdrs. Vaša hitra reakcija pa potem kmalu avto postavi nazaj v tirnice.

Tudi motor dohaja dinamično zasnovo avta. Turbodizelski štirivaljnik mogoče res ne poskrbi za dih jemajoče pospeške, a povsem korektno požene avto do hitrosti, pri kateri se ta najbolj znajde. Je pa pri Fiatu možno dobiti tudi dizelskega bencinarja. Ne, ni napaka v tekstu. Tudi bencinsko Petstotico lahko naročite z opremo Diesel.

Takole opremljena Petstotica je za ljudi, ki si osebnost gradijo skozi slog in nastop. Pa vemo, da je Fiatov malček že sam po sebi ikona, tole je le stopnička višje. Kupce bo našel, brez dvoma. Tako kot nekateri zavijejo v Dieslov butik in tam odštejejo toliko več za kavbojke.

P. S.: Ne perite ga na 90 ° ter ne likajte.

Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 16.250 €
Cena testnega modela: 17.981 €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,5 s
Največja hitrost: 165 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm? – največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.000/min – največji navor 145 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/45 R 16 V (Bridgestone Potenza RE050A).
Zmogljivost: največja hitrost 165 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,5 s – poraba goriva (ECE) 5,3/3,6/4,2 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.055 kg – dovoljena skupna masa 1.490 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.546 mm – širina 1.627 mm – višina 1.488 mm – medosna razdalja 2.300 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 35 l.
Prtljažnik: 185–800 l
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.190 mbar / rel. vl. = 34 % / Stanje kilometrskega števca: 2.547 km
Pospešek 0-100km: 13,0s
402m z mesta: 18,9s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,6s
Prožnost 80-120km/h: 17,1s
Največja hitrost: 165km/h (V.)
poraba na testu: 5,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,8m
AM meja: 42m
Ocena
  • Morda je kanček modnega pridiha tista pika na i za občutek, da je tale Petstotica dorasla vašemu značaju.

Hvalimo in grajamo
videz (okusno nevpadljivi detajli)
lega na cesti
natančen menjalnik
položaj za volanom
postavitev stikal za odpiranje/zapiranje šip
cena