Podaljšani test: Fiat 500L 1.3 Multijet 16V City - Predsodki

8. 7. 2018 | Dušan Lukič
Deli

Priznam, podaljšanotestni Fiat 500L je še vedno avto, ki se mu kar izogibam. Pa sem z njim naredil precej kilometrov in v resnici me ni razočaral.

Redki so tisti, ki avto kupujejo le z metrom, seznamom opreme in zneskom, ki ga imajo na voljo. Nakup avtomobila je še vedno precej čustveno pogojena reč in oblika, na primer, je eden od pomembnejših odločilnih dejavnikov. Poleg seveda tistega čisto osebnega vzgiba, ki ga je težko opredeliti. In ta mi pri našem podaljšanotestnem Fiatu manjka. Morda pa je vendarle kriva tudi oblika? 500L je namreč malce nenavaden avto, precej drugačen od večine avtomobilov, ki jih lahko vidimo na naših cestah. Z drugačnostjo ni nič narobe, konec koncev še vedno trdim, da je bila oblikovno originalna prva generacija sodobne Multiple (tista, ki je nastala na osnovi Fiata 600, je pač iz obdobja pred mojim rojstvom) ena od najbolj simpatičnih avtomobilov vseh časov – dokler je niso pokvarili z oblikovalskimi spremembami, s katerimi so jo ob pomladitvi hoteli narediti bolj klasično.

Po pomladitvi mi je 500L bolj všeč (a ne tako kot na primer njegov brat 500X), a vseeno je to avto, ki me vedno znova preseneti. Najprej pobrskam po škatli s ključi v redakciji in upam, da bom našel boljšo alternativo, in ko vendarle sedem vanj, je učinek vsakič znova isti: najprej sem ’presenečen’, da sedim dovolj udobno, potem me spet ’preseneti’ s povsem korektno pogonsko tehniko in voznimi lastnostmi. In prostornostjo in prilagodljivostjo, seveda. No, informativno-razvedrilni sistem bi lahko bil boljši (z večjim, za dotik občutljivim zaslonom), menjalnik bi lahko bil šeststopenjski (in bi bila že tako nizka poraba tudi na avtocestnih poteh nižja), pa vseeno: ta 500L z vso potrebno osnovno premo stane po ceniku le dobrih 15 tisočakov. In lahko ste prepričani, da se zgodba tam ne konča. Ko ga pogledam s te perspektive (in se v njem peljem), se vsakič znova začudim, da se ga (očitno neupravičeno) otepam. No ja, bolj zadovoljni so vsaj drugi v redakciji, saj ga še vedno v službeni garaži vidimo izjemno redko, ključi gredo iz roke v roko ...

Preberite še:

Podaljšani test: Fiat 500L - "To potrebujete, ne pa križanca"

Podaljšani test: Fiat 500L 1.3 Multijet II 16V City

Kratek test Fiat 500X Off Road

Primerjalni test: Sedem mestnih križancev

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 16.680 €
Cena osnovnega modela s popusti: 15.490 €
Cena testnega modela s popusti: 16.680 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 422 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 794 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm3 – največja moč 70 kW (95 KM) pri 3.750/min – največji navor 200 Nm pri 1.500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 T (Continental Winter Contact TS 860)
Zmogljivost: največja hitrost 171 km/h – pospešek 0–100 km/h 13,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO2 107 g/km
Mase: prazno vozilo 1.380 kg – dovoljena skupna masa 1.845 kg
Zunanje mere: dolžina 4.242 mm – širina 1.784 mm – višina 1.658 mm – medosna razdalja 2.612 mm – posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: 400–1.375 l
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 11 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 9.073 km
Pospešek 0-100km: 14,5s
402m z mesta: 19,9s ( 109km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,5s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 14,5s (V.)
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB