Fiat Punto Sporting

11. 12. 2003
Deli

Se za Puntovim imenom Sporting dejansko skriva kaj športnosti? Ali so Fiatovci na Punta 1.4 16V obesili le nekaj aerodinamičnega »nakita« in ga s tem krstili za športnika?

Po pravici povedano, ko novemu Puntu Sporting sem sprva pristopil z rahlim dvomom o njegovi športni naravnanosti. Navsezadnje spremenjeni prednji odbijač s spojlerjem, poudarjena pragova in spojlerja na zadku vozila (na strehi in vdelan v odbijač) še ne pomenijo prvovrstnih voznih lastnosti.

Nedvomno bi tudi vi podvomili o dinamičnosti Sportingovega značaja, če bi pred tem preskusili enako motoriziranega Punta 1.4 16V in se po prvih nekaj kilometrih vožnje z njim spraševali, kam so Italijani skrili na papirju obljubljenih 70 kilovatov oziroma 95 konjskih moči in 128 njutonmetrov navora. Toda prvotni dvomi so se razblini že po prvih nekaj sto metrih s Sportingom, kjer je pokazal čisto drugačen, veliko bolj dinamičen značaj kot običajen Punto 1.4 16V.

Nedvomno je za to »kriv« odlično preračunan šeststopenjski ročni menjalnik, saj so Fiatovci dodatno prestavo vrinili točno tja, kamor sodi: med prve štiri. S tem je Sporting pridobil večjo razdrobljenost prvih petih prestav, pri čemer doseže zdaj največjo hitrost v peti in nič več v četrti prestavi. To pomeni, da Športnik varčuje z motornimi vrtljaji in posledično tudi z gorivom »šele« v šesti prestavi.

Zaradi razdrobljenosti prvih petih prestav pa s Sportingom najdete v vseh voznih okoliščinah bolj ustrezno prestavo kot doslej. Rezultat: avtomobil deluje precej bolj dinamično in nikakor tako podhranjeno kot Punto 1.4 16V. To še enkrat potrdijo izmerjene vrednosti prožnosti v posameznih prestavah, saj Sporting pospeši od 50 do 90 kilometrov na uro v četrti prestavi kar 2, 9 sekunde hitreje, medtem ko od 80 kilometrov na uro do 120 v peti prestavi potrebuje kar 6, 7 sekunde manj kot Punto s petstopenjskim menjalnikom. Rezultati, ki več kot zgovorno pričajo o povečani dinamičnosti značaja Puntovega Sportinga.

Tudi na cesti se želi Sporting obnašati kot pravi športnik. Tako ima bolj trdo vzmetenje kot navadni Punto, kar pomeni, da se vse vrste nepravilnosti na cestni podlagi veliko bolj učinkovito prenašajo do potnikov. Iz istega razloga pa avtomobil pri večjih hitrostih tudi moteče poskakuje prek cestnih valov in drugih cestnih nepravilnosti.

Med ovinki ima malček razmeroma visoko postavljeno mejo zdrsa, na pretiravanje pa opozori, ko zadek zdrsne (prekrmarjenje). Uravnavanje slednjega pa vozniku ne bi smelo biti muka, saj suka volanski obroč zelo neposrednega (samo 2, 5 vrtljaja od ene do druge skrajne točke) in dovolj odzivnega krmilnega mehanizma, da je preganjanje skozi ovinke vedno znova v užitek.

Torej, je Punto Sporting športen? Odgovor je pritrdilen. A lepo prosim, od 95 »konjev« ne pričakujte poskočnosti športnikov tipa Ferrari ali Porsche.

Peter Humar

Foto Aleš: Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Intercar d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.663,33 €
Cena testnega modela: 11.963,78 €
Moč: 70kW (95 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,6 s
Največja hitrost: 178 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1368 cm3 - največja moč 70 kW (95 KM) pri 5800/min - največji navor 128 Nm pri 4500/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik
Zmogljivost: največja hitrost 178 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,6 s - poraba goriva (ECE) 8,8/5,3/6,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 960 kg - dovoljena skupna masa 1470 kg
Zunanje mere: dolžina 3840 mm - širina 1660 mm - višina 1480 mm
Notranje mere: posoda za gorivo 47 l
Prtljažnik: 264 l
Naše meritve
T = 20 °C / p = 1000 mbar / rel. vl. = 74 % / Gume: 185/55 R 15 V (Pirelli P6000)
Pospešek 0-100km: 10,6s
402m z mesta: 17,5s ( 124km/h)
1000m z mesta: 32,8s ( 154km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,9 (IV.) / 13,4 (V.)s
Prožnost 80-120km/h: 15,1 (V.) / 21,3 (VI.)s
Največja hitrost: 178km/h (V.)
poraba na testu: 8,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38m
AM meja: 43m
Hvalimo in grajamo
menjalnik
motor
lega in vodljivost
volan
serijsko vgrajen ESP in ASR
športna sedeža
neposrednost volanskega mehanizma
30-kilometrska delitev merilnika hitrosti
neizklopljiv sistem ESP
neudobnost vožnje
velik rajdni krog
slaba zvočna izolacija