Ford C-Max 1.5 TDCi (88 kW) Titanium

7. 3. 2016 | Aljoša Mrak
Deli

Ford je zaradi uspešnega tekmovanja v reliju in predvsem zaradi številnih športnih avtomobilov znan kot znamka, ki izdeluje poskočne avtomobile, s katerimi se je pravi užitek zapeljati po ovinkasti cesti. Toda zadnji čas je s predstavitvijo posodobljenih modelov C-Max, Grand C-Max, S-Max in Galaxy dokazal, da jim tudi uporabnost ni tuja.

Naj se vam pogled ne ustavi na prenovljenem prednjem delu, kjer imajo vsi našteti poteze večjega Mondea. V notranjosti so prav tako dobili nekaj boljših tehničnih in oblikovnih rešitev, predvsem pa niso izgubili tistega, kar družine najbolj privlači: uporabnost in prilagodljivost!

Da so enoprostorci različnih velikosti uporabni, ni ravno novica, je pa dejstvo, ki privlači družine bolj kot komarje svetloba, toplota in vonj. Če pri tem Ford poskrbi še za podvozje, zaradi katerega se karoserija kljub udobju pri dinamičnejši vožnji ne nagiba, ampak suvereno pelje drugemu ovinku naproti, odzivnejši volanski sistem in natančen menjalnik pa še za nasmeh na voznikovem obrazu, je to samo bonus, kajne?

Ford C-Max je v omenjeni druščini najmanjši, toda kljub temu vreden pozornosti. Sedeži v drugi vrsti niso vzdolžno pomični, so pa zato posamični in izdatno nastavljivi. Prtljažnik je dovolj velik, da se ne bojte odhoda na morje, pri vzvratni vožnji pa zaradi odličnega sistema zaznavanja bližajočih se avtomobilov z boka sploh nismo pogrešali kamere.

Notranjost so zavoljo debelejših stekel, boljšega tesnjenja vrat in izdatnejše pregrade med potniško kabino in motornim prostorom zvočno bolje izolirali, po zaslugi boljših nosilcev motorja in optimiziranega delovanja vztrajnika pa lahko tresljaje motorja le slutite. Novi 1,5-litrski TDCi s 88 kilovati je povsem dovolj, dokler poskrbite za idealne motorne vrtljaje (beri: tam, kjer turbopuhalo diha skupaj z motorjem). Edini zameri novemu motorju sta slabša odzivnost v mestu, ko se v gneči čisto počasi premikaš v drugi prestavi, in dejstvo, da na testu nismo porabili nič manj goriva kot pri starejšem 1,6-litrskem bratu. Toda ne glede na to lahko zatrdimo, da se novi motor skupaj z dobrim šeststopenjskim menjalnikom odlično ujame, oba pa poskrbita, da tudi večje hitrosti na avtocesti ali poln prtljažnik in vožnja v hrib ne pomenijo težave.

Končno je tudi C-Max dobil osempalčni osrednji zaslon, občutljiv za dotik, ki je primerno blizu vozniku, vendar so zaradi grebena plastike pod zaslonom spodnje 'navidezne' tipke teže dosegljive. Testni primerek je bil res dobro založen z opremo, saj je imel tempomat, glasovno uprav­ljanje, sistem samodejnega ustavljanja v mestu, sistem za vožnjo po voznem pasu, sistem prepoznavanja pomembnejših prometnih znakov, sistem nadzora nad mrtvimi koti, pomoč pri speljevanju v klanec, sistem My Key, gretje volanskega obroča, sistem polsamodejnega parkiranja (tako vzporedno kot pravokotno!), električni pomik vrat prtljažnika itd. Skratka, opreme je bilo toliko, da bi se tudi marsikateri prestižnejši avtomobil lahko sramežljivo skrival za bližnjim drevesom!

C-Max je dobra alternativa za manjše družine, za večje pa ponujajo tudi za pol številke večjega Grand C-Maxa. Več o njem pa v eni prihodnjih številk.

Aljoša Mrak n foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 15.370 €
Cena testnega modela: 29.240 €
Moč: 88kW
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 501 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.235 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 17 W (Continental ContiSportContact 3).
Zmogljivost: največja hitrost 184 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO2 105 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.403 kg – dovoljena skupna masa 1.915 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.379 mm – širina 1.828 mm – višina 1.610 mm – medosna razdalja 2.648 mm
Prtljažnik: prtljažnik 471–1.723 l – posoda za gorivo 53 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 25 °C / p = 1.025 mbar / rel. vl. = 70 % / stanje kilometrskega števca: 3.697 km
Pospešek 0-100km: 11,8s
402m z mesta: 18,0s ( 125km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,2s (4)
Prožnost 80-120km/h: 11,6s (5)
poraba na testu: 6,2 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 4,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Novi 1,5-litrski TDCi je primeren partner temu majhnemu Fordovemu enoprostorcu, ki je že zaradi posodobitev v notranjosti ter pri karoseriji vreden pozornosti.

Hvalimo in grajamo
prilagodljivost sedežev v drugi vrsti
zvočna izolacija notranjosti
velik prtljažnik
postavitev osrednjega zaslona
'lezenje' v drugi prestavi
nima nadomestne gume