Ford Ecosport 1.0 Ecoboost Titanium

4. 4. 2016 | Tomaž Porekar
Deli

EcoSport je vsekakor nenavadno ime za avtomobil. Fordov prispevek v razred manjših križancev torej obljublja vsaj športnost. Ali res?

Se spomnite evropskega Fordovega Fusiona? Upam, saj jih je še kar nekaj na naših cestah. To je bila evropska različica zamisli, ki so jo fordovci v Braziliji predstavili že pred dvema desetletjema! Dokaj škatlasta oblika, ki omogoča dovolj prostornosti in tudi primerno preglednost zunanjosti. Nič drugega ni EcoSport, Fordova novost, ki tudi ni več ravno vroča, saj je pravzaprav le naslednji rod brazilskega Fusiona (tam že več kot dve leti na trgu). Oblikovno se EcoSport ni veliko oddaljil od prej omenjenega, le da so Fusion nekoč prodajali kot majhen enoprostorec, EcoSport pa je v Fordovem besednjaku SUV.

Po naše pa kar križanec. Videz z nadomestnim kolesom na zadku morebiti koga res spominja na prave terence. Tudi namestitev kabine je takšna. A mu manjka osnovni sestavni del pravih terencev – štirikolesni pogon. Pa saj veste, pri avtomobilih niso pomembne lastnosti, ki jih uporabnik ne potrebuje, ravno to je osnova vsakega križanca. Logično? No, kaj pa je pri prodaji avtomobilov sploh logično! To velja ne nazadnje tudi za ime tega našega zanimivega predmeta preskusa v tokratnem testu. EcoSport? 'Eco' je pripona, ki se največ uporablja kot okrajšava za ekološke ali ekonomske (gospodarne) pridevke. Za 'Sport' pa najbrž ni treba razlagati, kaj naj bi predstavljal.

Gre pri EcoSportu torej za ekološko-gospodarnega športnika? Pri Fordovem izdelku, ki se ponaša s takšnim imenom, bi le težko našli kakšno lastnost, ki nakazuje na to. Ime v tem primeru res nič ne pove! Ampak to ne pomeni, da je z avtomobilom karkoli narobe. Medtem ko tržnikom najbrž ni bilo čisto jasno, kaj se (vodstvo?) od njih pričakuje, so konstruktorji dobro opravili svoj posel. Naš preskušeni EcoSport je poganjal bencinski trivaljnik, znan iz kar precej drugih Fordovih modelov, nekajkrat tudi nagrajen z naslovom motor leta. Skorajda vse, kar je pri tem avtomobilu mogoče izbrati pri dodatni opremi, je bilo v njem. Na takšno stanje opozarja dodatek Titanium.

Primerno zmogljiv motor je kljub razmeroma majhni prostornini kar primeren pogonski stroj, tudi za več kot 1,3 tone težak EcoSport. Masa sicer nekoliko vpliva na ne ravno tako zgledno gospodarno porabo – če želi biti voznik hiter in dinamičen. Priganjanje v višje vrtljaje in predvsem hitrost, večja od 100 kilometrov na uro, poženeta porabo goriva v manj 'eko' razmerja, a tedaj se vozniku lahko zazdi, da je v tem križancu prebudil vsaj nekaj športnega duha! Tako pač je s sodobnimi stroji – zdaj je varčna vožnja mogoča, lažja in enostavnejša, a se z njimi vozniki lažje držijo osnovnih zahtev, navsezadnje tudi omejitev hitrosti in drugih prometnih predpisov. EcoSport je glede prostornosti zgleden in je v nasprotju z nekaterimi drugimi pravkar predstavljenimi tekmeci glede primernosti prostora na zadnjih sedežih in v prtljažniku med tistimi, ki v razredu dolžine dobrih štirih metrov ponujajo največ. Tudi voznik in sovoznik se ne moreta pritoževati glede svojega položaja, vozniku pa se lahko zdi tudi osnovna ergonomija povsem sprejemljiva.

EcoSport pa še ni bil deležen Fordovega posodobljenega pristopa oblikovanja sredinske konzole in upravljalskega dela (zaslona in gumbov) na sredini armaturne plošče. Zato uprav-ljanje funkcij zahteva nekaj več časa za privajanje. Tistim, ki ste že doslej vozili Forde, pa sploh ne bo delal težav. Vrnimo se še malo h karoseriji, pravzaprav k zadku. Tam boste našli nenavadno rešitev odpiranja prtljažnih vrat, nanje pa je lahko celo pritrjeno nadomestno kolo. V kombinaciji vrat in kolesa, ki se k sreči vsaj odpirajo tako, da v prtljažnik lahko dostopamo z desne, je težava predvsem masa, kar pri odpiranju in zaustavitvi vrat povzroča težave. Če se morebiti zdi namestitev kolesa zadaj komu posrečena, ima kar precej možnosti, da bo ob uporabi mnenje celo spremenil.

Tudi zaradi tega, ker je treba pri vzvratni vožnji vedno misliti na dodatno dolžino in zagotovitev prostora, da lahko vrata potem celo odpremo. Ford se je z EcoSportom podal med ponudnike 'vroče robe', manjših križancev. A je tale njihov izdelek popolno nasprotje privlačnih bratrancev – Kuge in Edgea ...

Tomaž Porekar foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 19.990 €
Cena testnega modela: 21.910 €
Moč: 92kW (125 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,6 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,6l/100km
Garancija: 2 leti splošne garancije, 3 leta podaljšanega jamstva z mednarodno asistenco - skupaj 5 brez omejitve prevoženih km za osebna vozila, 2 leti garancije na lak, 12 let garancije za prerjavenje
Servisni pregled na Servisni interval na 20.000 km ali eno leto. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.250 €
Gorivo: 8.052 €
Gume (1) 1.432 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 6.712 €
Obvezno zavarovanje: 2.285 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 5.935 €
Skupaj 25.666 € (strošek na km: 0,26 €)
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 71,9 × 82,0 mm – gibna prostornina 998 cm3 – kompresija 10,0 : 1 – največja moč 92 kW (125 KM) pri 6.000/min – srednja hitrost bata pri največji moči 16,4 m/s – specifična moč 92,2 kW/l (125,4 KM/l) – največji navor 170 Nm pri 1.400–4.000/min – 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) – po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva v valje – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,583; II. 1,926; III. 1,281; IV. 0,951; V. 0,756 – diferencial 4,25 – platišča 6,0 J × 17 – gume 205/50 R 17, kotalni obseg 1,92 m.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,7 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,3 l/100 km, izpust CO2 125 g/km.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.337 kg – dovoljena skupna masa 1.730 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 750 kg, brez zavore: 675 – dovoljena obremenitev strehe: 40 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.017 mm – širina 1.765 mm, z ogledali 2.057 mm – višina 1.650 mm – medosna razdalja 2.519 mm – kolotek spredaj 1.530 mm – zadaj 1.522 mm – rajdni krog 10,6 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 860–1.080 mm, zadaj 590–830 mm – širina spredaj 1.460 mm, zadaj 1.430 mm – višina nad glavo spredaj 940–1.100 mm, zadaj 950 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 480 mm, zadnji sedež 480 mm – prtljažnik 335–1.240 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 52 l.
Naše meritve
T = 6°C / p = 1.023 mbar / rel. vl. = 55 % / Gume: Continental Winter Contact TS-850 P 205/50 R 17 V / stanje kilometrskega števca: 4,764 km
Pospešek 0-100km: 12,6s
Prožnost 50-90km/h: 10,8s (IV)
Prožnost 80-120km/h: 14,3s (V)
Največja hitrost: 187km/h ((Prestavna ročica v položaju D))
poraba na testu: 8,0 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,6 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 75,7m
Zavorna pot pri 100km/h: 42,9m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 60dB
Ocena skupaj (340/420)
  • Ford EcoSport je pravzaprav v vsem nenavaden: z imenom, klasično škatlasto karoserijo in solidno tehniko.

  • Zunanjost (12/15)

    Oblikovalski pristop pri Fordu se je sicer spremenil, a EcoSport precej spominja na prednika Fusion izpred dveh desetletij.

  • Notranjost (107/140)

    Dovolj prostoren, udoben in uporaben, s solidno ergonomijo, a žal s številnimi upravljalskimi gumbi.

  • Motor, menjalnik (54 /40)

    Zmogljiv motor in solidno podvozje, žal le dvokolesni pogon.

  • Vozne lastnosti (57 /95)

    Vodljivost in voznost sta na Fordovi visoki ravni, kljub visokemu težišču je lega na cesti zadovoljiva.

  • Zmogljivost (23/35)

    Motor mora premikati precejšnjo maso.

  • Varnost (37/45)

    Pasivna varnost je zgledna, manjka samodejna zavora v sili.

  • Gospodarnost (50/50)

    Poraba goriva je lahko zmerna, a se mora voznik zanjo kar potruditi, zelo dolga doba garancije.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
zmogljiv motor, natančna ročica menjalnika
preglednost in prostornost
odklepanje, zaklepanje in zagon motorja brez ključa
bogata oprema (tudi za priklop dodatnih virov glasbe)
dobra pasivna varnostna oprema
petletna garancija
prtljažna vrata se odpirajo vstran, ovira jih teža nadomestnega kolesa
pokrov posode za gorivo za znamko Ford je staromoden
razmeroma dolga zavorna razdalja