Ford Edge Sport 2.0 TDCi 154 kW Powershift AWD

11. 10. 2016 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Ljudje si izbirajo avtomobile zaradi različnih razlogov. Nekateri izberejo tiste, ki so jim všeč, drugi, ker so dobri, tretji se z njimi postavljajo pred sosedi. Obstajajo pa tudi takšni, ki ne želijo biti del črede, in za takšne kupce je Edge kot naročen.

Res malo je na svetu voznikov oziroma kupcev, ki točno vedo, kaj jih zanima, ki se vse življenje vozijo zgolj in samo z enim modelom avtomobila. Večina nas sicer ve, kaj nam je všeč, a vedno se najde kaj novega, nekaj takega, kar zdrami še tako trdno prepričano vozniško dušo. Ford se je v enega od najuspešnejših avtomobilskih segmentov pripeljal precej pozno. V opravičilo jim je lahko dejstvo oziroma odločitev, da bodo v prihodnje izdelovali le še prodajno uspešne modele.

Tudi zaradi tega bo prodajna paleta malenkostno okrnjena, saj nekaterih modelov ne bo več, a po drugi strani tudi v Evropo prihajajo novi. Ford je v Evropi v razredu prestižnih terencev novinec, kar seveda ne moremo trditi za avtomobilski trg onkraj luže. Na ameriškem trgu je Ford prepoznaven v vseh avtomobilskih razredih. In iz ameriškega se je v Evropo pripeljal tudi Edge. Tam je to ime že leta poznano, v Evropi ga šele spoznavamo. Delno lahko zasluge seveda pripišemo Fordovi filozofiji svetovnega avtomobila, zaradi katere se vse več avtomobilov povsem enakih vozi po različnih svetovnih trgih. Edge se je pripeljal v Evropo z odlično popotnico.

Lani je bil v Severni Ameriki (kjer ga tudi izdelujejo) v svojem razredu najbolje prodajano vozilo, saj se je zanj odločilo več kot 124.000 kupcev, kar je skoraj 15 odstotkov več kot v preteklem letu. Tudi na podlagi teh številk so se pri Fordu odločili, da Edge pripeljejo v Evropo. Seveda pozno, a bolje tako kot nikoli. Vendar pri Fordu vseeno zatrjujejo, da prinaša vrhunsko udobje, dovršene tehnologije za pomoč vozniku in najboljšo vozno dinamiko v svojem razredu. Ob teh besedah bo marsikdo zastrigel z ušesi, toda dejstvo je, da je v njih tudi nekaj resnice. Precej samozavestno sicer je, da se pojaviš na trgu in hočeš biti takoj najboljši, a po drugi strani ti uspe le, če si dovolj optimističen. In pri Fordu, ko je govora o novincu, brez dvoma so. Polno ime testnega modela razkriva večino. Zaradi opreme Sport je bil Edge opremljen z drugačnim sprednjim odbijačem, tudi sprednja maska je bila namesto v krom odeta v temno barvo. Na strehi ni bilo vzdolžnih nosilcev, bili pa so dvojna izpušna cev s kromirano obrobo in kar 20-palčna zelo všečna aluminijasta platišča. Tudi notranjost je zaradi opreme Sport drugačna. Izstopajo športne stopalke in sedeži (ogrevani in hlajeni) ter veliko panoramsko okno, očem nevidno pa je tudi športno vzmetenje.

Ford Edge je kupcem v Sloveniji na voljo zgolj z dizelskim motorjem, pri čemer je mogoče izbrati 180 ali 210 'konjev'. Jasno, k testni opremi Sport pritiče močnejši motor. Ta se v praksi povsem izkaže, sploh če vemo, da Edge v dolžino meri skoraj 4,8 metra in tehta le nekaj manj kot dve toni. Do 100 kilometrov na uro pospeši v nekaj več kot devetih sekundah, največja hitrost pa je 211. Dovolj? Najbrž za večino da, a po drugi strani in predvsem v primerjavi s konkurenti nekoliko manj. Zadnje omenjam predvsem kot odgovor na Fordovo trditev, da bo Edge ponujal v svojem razredu najboljšo vozno dinamiko. To seveda ni res, a brez skrbi, za povprečnega voznika jo je vseeno več kot dovolj. Najbolj pomembno je dejstvo, da se Edge v ovinkih kljub svoji velikosti in predvsem višini pretirano ne nagiba in navsezadnje dopušča tudi precej dinamično vožnjo. Zahvalimo se lahko tudi dvosklopčnemu samodejnemu menjalniku, ki svoje delo opravlja več kot zadovoljivo, in stalnemu štirikolesnemu pogonu. Morda bo kak­šen voznik pogrešal malce bolj mogočen volanski obroč.

Saj ne, da temu kaj manjka, a takšen, kot je v Focusu oziroma Mondeu, vendarle ne sodi v tako prestižen avtomobil. Kot že omenjeno, je tudi Edge opremljen s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Izpostavimo radarski tempomat, ki sicer deluje dobro, a ga prevečkrat (vsaj na avtocesti) in v ovinkih zmotijo vozila na desnem voznem pasu. Posledično avto zavira, čeprav na levem pasu ni nikogar pred nami. Po drugi strani pa je res, da je bolje, da zavira večkrat kot enkrat premalo. Dodatno omembo si zasluži sistem za aktivni nadzor šumov. Ta po enakem sistemu, kot delujejo slušalke z odpravljanjem šuma, izniči nezaželene zvoke v potniški kabini in seveda poskrbi, da je ropota v njej bistveno manj, kot bi ga sicer bilo. Tako je vožnja precej tiha, saj v kabino ne prihajajo (oziroma so precej omejeni) zvok motorja pa tudi nekateri zvoki iz zunanjosti. Posledično je treba biti malce bolj pozoren, kaj se dogaja okoli nas.

A pri tem spet na pomoč priskočijo sistemi oziroma kamere, ki preprečujejo nalet na vozilo spredaj, opozarjajo na vozila za vozilom, na voljo pa je tudi sprednja kamera, ki pomaga vozniku videti še 'okrog vogala'. Če s čim, potem Edge navduši s prostornostjo. Predvsem s tisto v prtljažniku, ki že v osnovi navduši, z zlaganjem zadnjih naslonjal pa je za prtljago na voljo kar 1.847 litrov, kar je po Fordovih informacijah celo največ v razredu. Razlogov za pritoževanje nimajo niti potniki na zadnji klopi, drugače pa je spredaj, kjer si bo marsikateri višji voznik zaželel večji pomik sedeža nazaj. In verjetno bolj proti tlom, saj se v avtomobilu sedi precej visoko. A kakorkoli že, z vsemi naštetimi plusi in minusi je Edge izjemno zanimiv avtomobil. Morda malce neumestno, a Edge očara že z vonjem v notranjosti, ki je takšna kot v večini ameriških avtomobilov.

Delno je tudi zaradi zadnjega počutje v njem drugačno. In takšen je avto. A drugačen v pozitivnem smislu, saj se ljudje na slovenskih cestah obračajo za njim in ga z gestami in besedami odobravajo. Kar pomeni, da so pri Fordu na dobri poti. K temu bo zagotovo pripomogla tudi cena avtomobila. Ta sicer ni majhna, a je Edge v primerjavi s podobno opremljenimi konkurenti cenejši. Kar pomeni, da bo nekdo za manj dobil več. Predvsem več drugačnosti in izstopanja iz sivega povprečja.

Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 54.250 €
Cena testnega modela: 63.130 €
Moč: 154kW (210 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,4 s
Največja hitrost: 211 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Garancija: Tri leta splošnega jamstva, 2 leti jamstva na lak, 12 let jamstva na prerjavenje, 2+3 leta mobilnega jamstva, možnost podaljšanega jamstva.
Servisni pregled na Servisni intervali na 30.000 km ali 2 leti. km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.763 €
Gorivo: 6.929 €
Gume (1) 2.350 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 19.680 €
Obvezno zavarovanje: 5.495 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 12.230 €
Skupaj 48.447 € (strošek na km: 0,48 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 85 × 88 mm – gibna prostornina 1.997 cm3 – kompresija 16 : 1 – največja moč 154 kW (210 KM) pri 3.750/min – srednja hitrost bata pri največji moči 10,4 m/s – specifična moč 73,3 kW/l (99,7 KM/l) – največji navor 450 Nm pri 2.000–2.250/min – 2 odmični gredi v glavi (jermen) – po 4 ventili na valj – vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbopuhalo na izpušne pline – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,583; II. 1,952; III. 1,194; IV. 0,892; V. 0,943; VI. 0,756– diferencial 4,533/3,091 – platišča 8,5 J × 20 – gume 255/45 R 20 W, kotalni obseg 2,22 m.
Zmogljivost: največja hitrost 211 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,4 s – povprečna poraba goriva (ECE) 5,9 l/100 km, izpust CO2 152 g/km.
Voz in obese: križanec – 4 vrata, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.949 kg – dovoljena skupna masa 2.555 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 750 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg
Zunanje mere: dolžina 4.808 mm – širina 1.928 mm, z ogledali 2.148 mm – višina 1.692 mm – medosna razdalja 2.849 mm – kolotek spredaj 1.655 mm – zadaj 1.664 mm – rajdni krog 11,9 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 860–1.080 mm, zadaj 680–930 mm – širina spredaj 1.570 mm, zadaj 1.550 mm – višina nad glavo spredaj 880–960 mm, zadaj 920 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 450 mm, zadnji sedež 510 mm – prtljažnik 602–1.847 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 69 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 20°C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 56 % / Gume: Pirelli Scorpion Verde 255/45 R 20 W / stanje kilometrskega števca: 2.720 km
Pospešek 0-100km: 9,8s
402m z mesta: 17,1s ( 134km/h)
poraba na testu: 8,8 l/100km
Poraba goriva na normnem krogu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 62,9m
Zavorna pot pri 100km/h: 35,7m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 57dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Ocena skupaj (350/420)
  • Ford Edge je prijetna poživitev v razredu prestižnih križancev.

  • Zunanjost (13/15)

    Edge najbolj navduši z obliko.

  • Notranjost (113/140)

    V notranjosti morda preveč spominja na že znane modele.

  • Motor, menjalnik (56 /40)

    Pogonu ni kaj zameriti, podvozje je povsem solidno, motorju pa tudi ne gre gledati v zobe.

  • Vozne lastnosti (58 /95)

    Edge se ne boji dinamične vožnje, a pri slednji ne more skriti svoje velikosti.

  • Zmogljivost (26/35)

    Težko bi rekli, da 210 'konj' razvije ves svoj potencial, a počasen Edge zagotovo ni.

  • Varnost (40/45)

    Tudi Edge je opremljen s številnimi sistemi, ki jih poznamo že iz drugih Fordov, a žal ne z vsemi.

  • Gospodarnost (44/50)

    V nasprotju z velikostjo avtomobila je lahko poraba goriva precej ugodna.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 2/5

Hvalimo in grajamo
oblika
cena
aktivni nadzor šumov
samodejno prilagodljivi LED-žarometi
armaturna plošča enaka kot v preostalih modelih
občutljiv radarski tempomat
visoko sedenje